מפרסם: מרכז רפואי אסף הרופא
תאריך: 11/12/2017 15:36
נושא: בריאות
ד"ר הרטמן
ד"ר הרטמן
הודעה לעיתונות

אסף הרופא: היבטים שונים להתעללות והזנחה בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים

השבוע התקיים כנס ייחודי במרכז הרפואי אסף הרופא בנושא התעללות והזנחה בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים, ביוזמת הוועדה להגנת הילד ומכון חרוב

בכנס, אותו ארגנו ד"ר ענבר הרטמן, עו"ס אורטל פדידה ועו"ס מיה קופר – מהוועדה להגנת הילד במרכז הרפואי בשיתוף מכון חרוב- הגוף המוביל בישראל ומהמובילים בעולם בהכשרה ובמחקר בתחום של ילדים נפגעי התעללות והזנחה, הפועל להכשרת אנשי מקצוע, עובדי סמך מקצועיים, חוקרים, הורים וילדים בכל הקשור למניעה, לאיתור, לטיפול ולשיקום ילדים נפגעי התעללות והזנחה.

ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי אסף הרופא: " לכאורה זה בלתי נתפס הכיצד תיתכן אלימות כלפי ילדים עם צרכים מיוחדים?! עצם קיום הכנס היום, הוא ההוכחה שהתופעה קיימת ומחובתנו לזהות אותה ולטפל בה כראוי. המרכז הרפואי אסף הרופא מוביל היום בתחום הטיפול באוכלוסיית הילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעיקר בזכות הקריה החינוכית המפוארת עם גנים ובתי ספר המיועדים לילדים המקסימים הללו, הממוקמים בשטח המרכז הרפואי. לנו, באסף הרופא יש תפקיד חברתי מוביל, החשוב לא פחות מהטיפול הסטנדרטי במחלות ילדים כאלה ואחרות בשגרת היום- יום".
ד"ר גדי רייזלר, מנהל חטיבת הילדים באסף הרופא: "בעיית ההתעללות וההזנחה בילדים עם צרכים מיוחדים דורשת טיפול רב תחומי ומקצועי, הכולל בתוכו רופאים, אחים ואחיות, ריפוי ועיסוק , פיזיותרפיה, מערכת החינוך ועוד. איגום המשאבים ושיתוף פעולה מלא של כולנו יחד הוא התשובה הטובה ביותר בהתמודדות מול התופעה הקשה של התעללות והזנחה בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים ובמניעתה".

ד"ר ענבר הרטמן, מומחית בנוירולוגית ילדים, יו"ר הוועדה להגנת הילד באסף הרופא: " מילת המפתח בהצלחת הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, הוא הזיהוי המוקדם. ההתעללות היא סוג של מחלה ככל מחלות הילדים ואל לנו לפספס אותה בשום פנים ואופן. חשוב לפקוח עיניים לסימנים מחשידים, לחבלה מכוונת, הזנחה או התנהגות חשודה ולפעול על פי הנהלים ולדווח לרשויות המתאימות. עבודתנו היא שליחות קודש ואסור לנו להסס אפילו לשנייה אם יש ספק- אין ספק – יש לפעול מיד לטובת הילד חסר הישע".

בנוסף, הרצתה בכנס גב' נאדיה מסראווה, רכזת ארצית בנושא פגיעות מיניות במשרד החינוך, על היקף התופעה במגזר הערבי, עו"ס ענבל לוריא הרצתה על היבטים סוציאליים והתערבות בקהילה במקרה של התעללות והזנחה של ילדים עם צרכים מיוחדים, והגב' עדי ליבנה - פסיכולוגית התפתחותית מומחית ומדריכה במכון להתפתחות הילד באסף הרופא הרצתה על היבטים פסיכולוגים במקרי התעללות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז רפואי אסף הרופא.