מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 17/12/2017 17:02
נושא: חברה, צבא וביטחון
חייל גולני והרב סגל מברך על המזוזה-צילום: סבבה בצפון
חייל גולני והרב סגל מברך על המזוזה-צילום: סבבה בצפון
הודעה לעיתונות

צה"ל בלב של כולנו : נר ראשון של חנוכה בבית לחיילים הבודדים בעפולה

בעפולה הודלקה החנוכיה לראשונה בביתם של החיילים הבודדים, צעד מחמם לב לכל הדעות, ערב מרגש אותו הינחו היו"ש אלי יוסף תושב עפולה שהתמנה ליו"ר הבית, אחת המתנדבות ושושי קמינסקי מייסדת הרעיון שברכה את הנוכחים.

את האירוע המרגש כיבדו בנוכחותם השר איוב קרא ויועצו ישראל בר-אילן, עוד נכחו חבר האופוזיציה בעיר אבי אלקבץ, ואביי דג'ן, עו"ד אילן וקנין, השופט (בדימוס) אהרון אמינוף , מתנדבים ואורחים רבים

לא כל יום מתעוררת בוקר אחד אשה, אמא לחייל ומחליטה להקים פרוייקט שהוא כמעט בסדר גודל לאומי (ברעיון שלה).

אשה שכולה נתינה לחיילים ובודדים, שחושבת רחוק, אפילו על כפר לחיילים בודדים, משהו עם בריכה, מועדון, חדרי מגורים ועוד.

לא כל אחת היתה מגיעה מהמרכז (באה וחוזרת מתרוצצת בכבישים) עם "שיגעון" עתיר לחצים , על בית חם לחיילים בודדים.

מהיום והלאה, שושי היא חלק מהנוף העפולאי ואנו כבר מתרגלים לכך.
זאת שאירגנה עשרות מתנדבים, קשרים עם צה"ל, חברות להספקת ציוד חשמלי לחיילים, מזון, מצעים ועוד, מה שכל בית אמיתי למעשה היה מתברך בו.

רק לראות את החייל הראשון הבוקר, שמתעורר עם חיוך רחב, לדעת שמישהו מכין לו ארוחת בוקר, קפה ומילה טובה, אותנו זה ממיס.

שושי קמינסקי הוגה ודוחפת רעיון הבית לחיילים מספרת לכתבנו כי אלו אותם חיילים שאין להם קשר עם הוריהם, או ביתם מסיבות שונות. בד"כ נוער במצוקה ובמצב סוציאלי קשה. אלו בתים שלא יכולים להכיל או לתת את התמיכה לחייל קרבי שחוזר הביתה.

אין מי שיפנק, אין מי שיכבס לו, יכין לו אוכל טוב, ולא תמיד אפילו יש מיטה לנוח בה. רבים מאותם חיילים בודדים נשארים בבסיס בסופי שבוע בשל מצב זה.

​בדיוק בשביל אותם חיילים הוקמה עמותת העוצ"מ– העם והצבא מאוחדים. העמותה חרטה על דגלה לדאוג להם.

הרעיון העתידני של קמינסקי הוא להקים כפר קטן לחיילים אשר ייתן את הצרכים לאותם חיילים בודדים: לכל חייל יהיה חדר משלו, פינה משלו החל מ 3 חודשים לפני הגיוס ועד אף שנתיים לאחר הגיוס (18 עד 23 ואף יותר).

בכפר תהיה אם בית שתדאג לצרכי החיילים: חדר נקי, אוכל חם וטרי כביסה, וכל מחסור נוסף שיעלה. בנוסף בכפר יהיה חדר אוכל עם צוות מסור שיבשל בסופי שבוע.

בנוסף בכפר יהיו מתקנים נוספים אשר יהפכו את סופי השבוע עבור החיילים לצבירת אנרגיה כגון בית כנסת, חדר כושר, בריכה, מועדון. את החיילים ילוו מנטורים שיסייעו להם להתמודד עם מצבם ויכינו אותם לשלב שאחרי הגיוס, מי חזרה למעגל העבודה ומי למסלול אקדמי (עם מטרה לסייע גם במלגות).

מהעמותה נמסר כי הגיע הזמן שחיילים בודדים אלה יהיו החיילים של כולנו וניתן להם את המקום שלהם להם הם זקוקים במהלך השירות (לפחות).

את כל זאת ועוד היא דוחפת בשתי ידיה ובעזרת מתנדבים ותורמים ועוד כאלה שירצו לתרום ואפילו מזומנים, ואל תתביישו להציע כי זה למען החיילים שלנו!!!
ואנחנו כולנו ניהיה הכוח שלה להמשיך קדימה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.