מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 18/12/2017 09:52
נושא: חינוך, משפט
הודעה לעיתונות

אושר בוועדת השרים לחקיקה:

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט העביר cיום, א', תיקון לחוק העונשין, אותו יזם חבר מפלגת הבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב, הקובע מאסר של חמש שנים לתוקף עובד הוראה

השר בנט: "המורים הם המשאב המרכזי שלנו. אנחנו מחויבים להעצמת מעמד המורים. שיפרנו את תנאי העסקתם וכעת אנו מבטיחים גם את ביטחונם. התיקון לחוק מבטא מדיניות שלנו, לפיה ננקוט אפס סובלנות לאלימות במערכת החינוך".

שר החינוך נפתלי בנט מקדם הליך חקיקה, כדי למגר את תופעת האלימות כלפי עובדי הוראה, וכדי להעצים את מעמד המורים בישראל. היום, יום א' (17.12.17), ועדת השרים לחקיקה אישרה את ההצעה לתיקון חוק העונשין.
בהתאם להצעה שאושרה, לחוק העונשין ייכנס תיקון בסעיף 382א, בנוסח הבא: "התוקף עובד חינוך בזמן עבודתו והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של נתקף, דינו מאסר חמש שנים".

בדברי ההסבר לנוסח ההצעה נכתב בין היתר כך: "מוצע להחמיר בעונשם של תוקפי עובדי חינוך, כך שהוא יעמוד על חמש שנים ללא צורך בקיומן של נסיבות מחמירות נוספות הנדרשות ביחס לתקיפת עובדי ציבור אחרים".

בנוסף, הנחה השר בנט את מנכ"ל משרדו, שמואל אבואב, לבחון את הסנקציות העומדות בפני המורים והמנהלים, ולהביא לידי כך שבמקרה בו תלמיד תקף מורה תינתן האפשרות להרחיק את התלמיד לצמיתות מבית הספר בו הוא לומד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.