מפרסם: סבבה בצפון
תאריך: 26/12/2017 18:49
נושא: חינוך, חדשות
תיכון אורט אלון
תיכון אורט אלון
הודעה לעיתונות

'תכנית הטייסת' בבית הספר אורט אלון יוקנעם יוצאת לדרך | סבבה בצפון

תכנית "מועדון הטייסת" הינה תכנית מנהיגות חיובית הפועלת בכ- 26 בתי ספר ברחבי הארץ ומופעלת ע"י קרן רמון לזכרם של אילן ואסף רמון ביקנעם היא מופעלת בשיתוף פעולה עם בית ספר אורט אלון, עיריית יקנעם וטייסת 193 מבסיס חיל האוויר, ברמת דוד, המאמצת את בית הספר.

התכנית היא דו-שנתית והיא פועלת בבית הספר אורט אלון יוקנעם מזה 5 שנים בה לוקחים חלק תלמידים משכבות ט,י.

מטרת התוכנית היא פיתוח וטיפוח דור של מנהיגים חברתיים חיוביים בחברה הישראלית, הלומדים על חשיבותם של הצבת יעדים, שיפור הישגים, בחירות, לקיחת אחריות והגשמת חלומות ורוכשים כלים להתמודדות מיטבית עם העתיד.

בבסיס התכנית עומד הרעיון של "מבוגר משמעותי" נוסף המלווה את החניך בכל מעגלי חייו. הורי החניכים שותפים מלאים בתוכנית ומלווים את ילידיהם לאורך תהליך ההתקדמות האישית. בתוכנית מתקיימים מפגשי העצמה אישיים, מליאות קבוצתיות, ימי שיא חווייתיים ומאתגרים ומפגשים חווייתיים רבים.

החניכים זוכים לקשר מעצים עם טייסי חיל האוויר, המלווים אותם לאורך הפרויקט ומשמשים מודל לחיקוי מעורר השראה, מדגימים ביקורת עצמית, מלמדים את החשיבות של ניהול זמן, התמודדות עם אתגרים תוך כדי שאיפה מתמדת למצוינות.

לאחרונה התקיים טקס הפתיחה של התוכנית לשנת תשע"ח. השנה לראשונה התקיים הטקס בטייסת 193 עצמה בבסיס רמת דוד. צוות הטייסת אירח את 23 חניכי התוכנית יחד עם ההורים והצוות החינוכי של אורט אלון יוקנעם בטקס מרגש ומרשים במיוחד.

את הטקס הכינו והנחו חניכי הטייסת הבוגרים מבית הספר והוא כלל קטעי קריאה מרגשים על התהליך שעברו בתוכנית, סרטונים, מצגות ונאומים מרגשים של מנהלת בית הספר, מפקד הטייסת ומייסד התוכנית מטעם קרן רמון.

בסוף הטקס החניכים הפתיעו את הקהל בקטע שירה ונגינה מרגש שהכינו יחד נציג טייסת עם חניך בוגר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סבבה בצפון.