הדמיה
הדמיה
רחוב צבי ברונשטיין מצב קיים טרם השיפוץ
רחוב צבי ברונשטיין מצב קיים טרם השיפוץ
הודעה לעיתונות

13 מיליון ₪ יושקעו ברחוב בורנשטיין בירוחם

בס"ד ‏ יום שלישי 02 ינואר 2018
הודעה לעיתונות
13 מיליון ₪ יושקעו ברחוב בורנשטיין בירוחם
רחובה הראשי של ירוחם יעבור בקרוב מתיחת פנים משמעותית שבסופה יהפוך לשדרה מלאת עצי צל המחוברת לפארק האגם ושאר חלקי העיר ברשת של שבילי אופניים. פרויקט שדרוג רחוב צבי בורנשטיין, הוא חלק מתוכנית ההתחדשות העירונית לשיפור פני העיר ואיכות החיים בשכונות הותיקות, ומהווה גם שלב נוסף בפרויקט עיר בלב פארק, במסגרתו יחוברו שכונות העיר הותיקות והחדשות אחת לשנייה ולמוקדי התיירות שסביב לעיר.
במסגרת הפרויקט יחודשו המדרכות וירוצפו מחדש, יסללו שבילי אופניים, ריהוט הרחוב יוחלף ופנסי הרחוב יוחלפו בתאורת לדים חסכונית. לצד אלו ובמטרה לשמור על עיצוב כפרי-מודרני לצד הגברת הבטיחות, יוטמן קו החשמל העילי ברחוב ובאותה ההזדמנות יוחלפו קווי המים בקטעים שישופצו. לאורך הרחוב ישתלו עוד מאות עצים נותני צל, רבים מהם סיגלון, שישטפו את הרחוב בצבע כחול-סגול ויוסיפו לצבעוניות שלו.
במועצה המקומית מוסרים גם כי מלבד הרצון להתחדש למען התושבים, הושם דגש משמעותי על הגברת בטיחות התנועה ברחוב ולכן, מלבד הפרדת תנועת האופניים על המדרכה והטמנת קווי החשמל, יתווספו לרחוב הראשי מקומות חניה רבים, על מנת לצמצם ככל שניתן את תופעת ה"חניה הכפולה", שמביאה להאטת התנועה ברחוב, בייחוד בבקרים ומהווה סכנה בטיחותית למשתמשי הדרך.
למרות גודלו הצנוע יחסית של היישוב, במועצה ובחברה הכלכלית החליטו לצאת בקמפיין רחב יחסית לתושבים, כדי להנגיש להם את המידע אודות נתיבי התנועה החלופיים ותחנות האוטובוסים הזמניות שהוקמו, לצד קריאה לתושבים שלא לוותר על רכישה מהעסקים הפועלים לאורך העבודות.
"אנחנו פועלים מתוך אמונה מלאה שהתחדשות הרחוב תתרום גם לעסקים הפועלים בו", אמר מיכאל ביטון, ראש המועצה, "ולמרות זאת אנחנו מתכננים מספר מהלכים לצמצום הפגיעה הזמנית שייתכן ותהייה, למינימום האפשרי". בין המהלכים נבחנת האפשרות לצאת לפרויקט נרחב של שיפוץ חזיתות העסקים בעיר בהשתתפות מינימלית מצד בעלי החנויות ואף הוגשה בקשה למשרד הפנים להעניק לאותם העסקים הנחה זמנית בארנונה.

לפרטים נוספים: יניב אפוטה – דובר המועצה המקומית ירוחם נייד: 052-8760143 דוא"ל:[email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מועצה מקומית ירוחם.