מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 17/01/2018 12:33
נושא: חינוך
הודעה לעיתונות

נפתחת ההרשמה לבתי הספר ולגני הילדים לשנת הלימודים תשע"ט

עיריית ירושלים בבשורות להורים: פתיחה חסרת תקדים של 6 בתי ספר חדשים ברחבי העיר לטובת הציבור הפלורליסטי
בין בתי הספר החדשים: יסודי ממ"ד בגבעה הצרפתית, יסודי ממ"ד מכיל ומשלב בקטמון וחטיבת ביניים במודל הי-טק חדשני ברמות

היום (רביעי, 17.1.17) נפתחת ההרשמה לגני הילדים ובתי הספר בירושלים לשנת הלימודים התשע"ט. ההרשמה תימשך עד ל-6.2.17. חובת הרישום חלה על הורים לילדים מגיל 3 ואילך לגני הילדים ולבתי הספר.

בהמשך למהפכת פתיחת אזורי הרישום של ראש העיר ניר ברקת, עיריית ירושלים ממשיכה במדיניות המאפשרת להורים לבחור את בתי הספר בהם ילמדו ילדיהם והמתאים ביותר לילדיהם מבחינת אופי המוסד, שיוכו וצביונו, זאת תוך התחשבות במרחק המוסד החינוכי, אופיו החינוכי הייחודי, תפיסתו החינוכית, מוקדי העשייה וכדומה.
ההורים יוכלו למצוא באתר הרישום מידע אודות בית הספר בו הם מתעניינים. קישור לאתר ההרשמה- https://www.jerusalem.muni.il/Residents/Education/Pages/Default.aspx

כאמור, כל בתי הספר בירושלים פתוחים לרישום לכל תלמיד המתגורר בעיר, בכפוף לנהלי הרישום שפורסמו.

ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק החינוך, ניר ברקת: "הורי ירושלים יכולים להיות גאים, יש לנו מערכת חינוך מצוינת. מהטובות בארץ, אשר שמעה יצאה למרחוק גם בעולם. ילדי ירושלים הם 100% מהעתיד שלנו ואני רואה בקידום החינוך בעיר זכות ושליחות ראשונה במעלה. אני מחויב להבטיח לכל ילד וילדה חינוך איכותי וסביבת לימודים מעוררת השראה שתסייע להם לממש את הפוטנציאל הנפלא שגלום בכל אחד ואחת מהם."

ראש מינהל החינוך, אביב קינן: "מינהל החינוך בירושלים יעשה כל שביכולתו כדי ללוות את הורי הילדים הנרשמים ברגישות, באכפתיות ותוך מתן כבוד לרצונות של כל ילד וילדה ירושלמים. נמשיך לפעול על מנת להפוך את החינוך הירושלמי ובתי הספר הירושלמים לפסגת החינוך בישראל. "

החינוך הירושלמי מוביל חדשנות ומצמצם פערים
בשנה האחרונה מתחוללת בחינוך הירושלמי מהפכה של ממש. תכניות פדגוגיות של חדשנות ושוויון הזדמנויות מופעלות בכלל המגזרים ועבור כל ילדי ירושלים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. בחופשת הקיץ האחרונה ולקראת פתיחת שנת הלימודים שופצו בתי הספר בירושלים בעשרות מיליוני שקלים שכללו שיפוצי עומק, בניית אגפים חדשים, הצטיידות ושיפור הבטיחות בבתי הספר. כמו כן הושקו תכניות חדשות בגני הילדים: תכנית לאיתור ואבחון של ילדי הגן, תכנית מא"י המאפשרת ליווי פרטני לילדים, תכנית או"ר המאתרת תלמידים עם פוטנציאל נשירה בהמשך הדרך וכן תכנית החצרות במסגרתה שופצו למעלה מ-30 גני ילדים ברחבי העיר על פי חלומה הפדגוגי של הגננת.

בבתי הספר היסודיים במערב העיר פועלת זו השנה הראשונה תכנית "מחדש" המגשימה חלומות פדגוגיים של אנשי החינוך בבית הספר. כ- 30 בתי ספר הצטרפו לתכנית בשנת הלימודים הנוכחית והיא עתידה להכפיל עצמה בשנת הלימודים תשע"ט.

בחינוך החרדי הושקה השנה תכנית למניעת נשירה, המאבחנת תלמידים בשלב המעבר מתלמודי התורה לישיבה ומאפשרת ללוות תלמידים המתמודדים עם אתגרים ומסייעת להם להישאר במערכת החינוך החרדית.

במזרח העיר הושקה התכנית לשוויון הזדמנויות, במסגרתה הופעלו בבתי הספר תכניות "קרן קרב" ויום לימודים ארוך.

בחינוך המיוחד הושקה תכנית "פרפרים" המובילה מהלכי חדשנות במוסדות החינוך המיוחד בעיר ומאפשרת לאנשי החינוך המיוחד לקדם בבתי הספר את היוזמות החינוכיות והחדשניות שלהם.

מרכז רישום לקהל הרחב המיועד למקרים חריגים, לתושבי חוץ חדשים, לבעלי דרכון זר או חסרי תעודת זהות יפתח בספרא בבניין 3 לאורך כל תקופת הרישום המיועד למגזר הכללי. מערכת הרישום באינטרנט פתוחה לכלל המגזרים ומאפשרת רישום קל ומהיר דרך אתר העירייה לכל מוסדות החינוך בירושלים. כמו כן, קיימים מרכזי רישום פיסיים המיועדים לציבור החרדי והציבור הערבי שיפתחו בבניין ספרא בחנות 9. פרטים לגבי שעות קבלת הקהל ניתן למצוא באתר העירוני.

הכניסה למערכת באתר הרישום תתאפשר באמצעות מספר הזהות של התלמיד ומספר הזהות של אחד ההורים. ההורה לאחר מכן יעדכן את פרטיו ופרטי בנו\ביתו, יבחר במגמה החינוכית ולאחר מכן בבית הספר (מתוך בתי הספר הקיימים בעיר במגמה החינוכית הנ"ל).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.