מפרסם: ח"כ יעל גרמן
תאריך: 21/01/2018 09:29
נושא: מפלגות
הודעה לעיתונות

סיעת 'יש עתיד' הגישו היום הצעת חוק לביטול "חוק המרכולים" בהובלתה של ראש עיריית הרצליה לשעבר , ח"כ יעל גרמן.

הצעת החוק לוקחת מידיו של שר הפנים את שיקול הדעת לגביי פתיחת המרכולים בשבת ומשאירה את ההחלטה בידי הרשות המקומית.

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "הנחנו היום על שולחן הכנסת הצעת חוק שתבטל את חוק המרכולים, חוק נגד השבת שהעבירה הממשלה הזאת. הצעת החוק שלנו מבקשת להשיב את המצב על כנו, כפי שהיה בעבר, שבו כל אזרח במדינה חילוני, מסורתי או דתי יכל לקיים את השבת שלו בכבוד הדדי ובלי התערבות וכפייה של ממשלה שנכנעת לסחטנות של הפוליטיקאים החרדים. יש לנו כבוד ליהדות ולשבת אין לנו כבוד לכפייה".

ח"כ יעל גרמן: "החוק שהממשלה העבירה פוגע קודם כל ברשויות המקומיות. ראשי הרשויות מחויבים באופן אישי לאזרחים שלהם. אזרחים שעד היום התרגלו שיש להם פה ושם מרכול, פיצוציה או כל חנות כזו אחרת שנותנת מענה לצרכים שלהם בשבת, איך ראשי העיר יוכלו היום לתת כעת מענה? החוק שלנו מבקש להחזיר את הסמכות לתושבים שיחליטו על אורח חייהם"
עוד הוסיפה: "לא ניתן לעשות כיבוד שבת ע"י חוק, כיבוד שבת עושה כל אחד בביתו ע"פ ראות עיניו. החוק הזה רק יגביר מחלוקת בעם ישראל, רק ישניא את הדת ויביא לכך שהכפייה הדתית תביא להרחקה מדת. לחוק הזה הייתה מטרה אחת והיא מטרה פוליטית – להחזיר את סגן שר הבריאות לכהן כשר".

ח"כ יואל רזבוזוב: "לא יעלה על הדעת שסקטור מצומצם יכתיב לאזרחי ישראל איך לחיות. נכון לתת לרשויות המקומיות את הסמכות לקבוע את אורח החיים של התושבים בשטחן. אנחנו באים לבטל את חוק המרכולים כי אנחנו נגד כפייה דתית או חילונית. לא ניתן לראש הממשלה ולמפלגות החרדיות שסחטו אותו, לפצל את עם ישראל, לפגוע בשבת הישראלית, ובמרקם היחסים הנכון לכל עיר ועיר בישראל".

כזכור, "חוק המרכולים" שנכנס לתוקף בשבוע שעבר (10.1.18) לא יאפשר לראשי הערים להעביר חוקי עזר בהתאם לסמכויותיהם ולהגישם לשר הפנים. נוסח החוק קובע שלשר לא תהיה שיקול דעת לבקשות מראשי הערים, אלא באופן אוטומטי יחרוץ שאינו מאשר הפעלת מרכולים בשבת, מצב שיוצר עוול וחוסר שוויון בין תושבי ת"א ושאר הערים בארץ,הצעת החוק מבקשת להשיב את המצב לקדמותו.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ח"כ יעל גרמן.