מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 18/02/2018 14:29
נושא: חינוך
הודעה לעיתונות

פרס ישראל תשע"ח

חתן פרס ישראל-בתחום חקר הכלכלה וחקר הסטטיסטיקה:

הפרופסור סרג'יו הרט

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר הכלכלה וחקר הסטטיסטיקה, הפרופסור סרג'יו הרט וברך אותו על זכייתו.

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של יו"ר הוועדה - פרופ' יואב בנימיני כשלצדו חברי הוועדה - פרופ' ויקטור לביא, פרופ' עופר ליברמן ופרופ' עדנה-שכטמן.

בנימוקי ועדת הפרס צוין: " פרופ׳ סרג׳יו הרט מהמחלקה לכלכלה והמחלקה למתמטיקה באוניברסיטה העברית הוא מבכירי הכלכלנים בארץ ובעולם. פרופ' הרט כיהן כנשיא האגודה העולמית לתורת המשחקים והוא חבר האקדמיות למדעים של ישראל, אירופה וארצות הברית. פרופ׳ הרט עוסק בתחום תורת המשחקים על השלכותיה המקיפות בתחומי הכלכלה השונים. בין היתר, יש לו תרומה חשובה בהבנת ההתכנסות לשווי משקל בשוק, הערך של שחקן במשחק, כיצד נוצרים קרטלים בשווקים ובפיתוח מדדי סיכון אוביקטיביים. בשנים האחרונות מחקריו עוסקים בעיצוב מנגנונים כגון מכרזים, להם חשיבות בסחר מקוון. פרופ׳ הרט הקים את המרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית בשנת 1991 ועמד בראשו. בהנהגתו הפך המרכז לייחודי ומוביל בעולם בחקר תורת המשחקים על השלכותיה במגוון רב של תחומים כגון כלכלה, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה, משפטים, ביולוגיה, פילוסופיה ועוד."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.