מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 21/02/2018 17:13
נושא: אמנות, אדריכלות
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
לאליאסף קובנר
הודעה לעיתונות

תערוכת חיד לאליאסף קובנר -Ultramarine

אליסף קובנר
אולטרה מארין | Ultramarine

ביום חמישי ה- 8.2.2018 תיפתח בגלריה השיתופית נולובז (זבולון 17, תל אביב) תערוכת יחיד של אליסף קובנר. בתערוכה יוצגו ציורי שמן חדשים שנעשו בין 2013-2018, רובם בטכניקה של שמן על בד. מרבית העבודות הן 'ויסטות' או נופים דמיוניים. נושא זה של ציור מהדהד אפיק מרכזי באמנות הישראלית שמעט נזנח בעשורים האחרונים. ציורי הנוף היו חלק חשוב מהיצירה של אמנים שהגיעו לישראל מתפוצות שונות ושילבו מסורות שונות של ציור בתוך בליל של התבוננות ופנטזיה לגבי הנוף המקומי בנסיון לייצר מסורות ציור חדשות. הנוף כפנטזיה עזר לגיבוש שפה גם בקרב אמני בצלאל כמו זאב רבן ואבל פן ובפרקטיקות שונות מאוד אמנים כמו נחום גוטמן ואורי ריזמן. התייחסות לנוף המקומי ולשילוב שלו עם נוף מדומיין אפשר למצוא גם בקרב אמני 'אופקים חדשים' ובפרט בהקשר של העבודות של קובנר עם אלו של יוסף זריצקי שעשה שימוש בציורי נוף כמקפצה מראליזם לאבסטרקט.

קובנר ממשיך את המסורות האלו מתוך הזוית המיוחדת שלו ומתוך הנסיון שלו במדיומים שונים כמו וידאו וצילום. עבודות הנוף שלו רלוונטיות מאי פעם. הן מכילות בתוכן את המתח הפוליטי בין מרחב מזרח תיכוני פיקטיבי, פסטורלי וריק לבין מציאות השונה מאותה אוטופיה כמו גם את הדרכים החדשות יחסית והשונות בצריכה וייצור דימויים דרך מסכים, וזאת מבלי לאבד לרגע את הזיק הפואטי שמניע את תהליך הציור.

אליסף קובנר, אמן בין תחומי בוגר תואר ראשון מבצלאל (בהצטיינות), ותואר שני באמנות יצירה (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה הציג בין השאר תערוכות יחיד בגלריה רוזנפלד, מוזיאון הרצליה ומוזיאון חיפה ובתערוכות קבוצתיות בין היתר במוזיאון תל אביב, מוזיאון ישראל ועוד.
קובנר פרסם שני ספרי צילום, והרצה במוסדות שונים ביניהם בצלאל ושנקר.
אוצר- שחר סריג

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.