דורון ספיר. קרדיט לצילום: סיון פרג'
דורון ספיר. קרדיט לצילום: סיון פרג'
הודעה לעיתונות

כאל מציגה עלייה של 8.1% ברווח הנקי ב-2017:

עם רווח נקי של 211 מיליון ש', לעומת 195 מיליון ש' ב-2016

כאל רשמה צמיחה בכל הפרמטרים העסקיים המרכזיים:
עלייה של 10.8% במחזורי העסקאות - הגיע לסכום של 80.2 מיליארד ש'
גידול של 11.1% בהכנסות - הסתכמו ב-1.511 מיליארד ש'
גידול של 7.2% במצבת הכרטיסים - מתפעלת 2.6 מיליון כרטיסים
זינוק של כ-17% בתיק האשראי - מעמידה אשראי בסכום 4.2 מיליארד ש
'

דורון ספיר מנכ"ל כאל:
"החוק להגברת התחרות שחוקק בתחילת 2017 היווה קטליזטור משמעותי לשינויי שוק כרטיסי האשראי בישראל, והוביל אותנו לגיבוש אסטרטגיה מותאמת, תוך יצירת תשתית לצמיחה אותה התחלנו ליישם הלכה למעשה כבר ב-2017.

כחלק מתוכנית זו חתמה כאל הסכם עם גמא כמאגד בתי עסק, יוזמה מחוללת תחרות המטיבה עם בתי העסק הקטנים והבינוניים במקביל להרחבת נתח השוק של כאל.
הושגו הבנות תקדימיות עם בנק פועלים ובנק לאומי לפיהן ננפיק ונתפעל עבור לקוחותיהם כרטיסי אשראי, חתמנו עם המותג עליפיי לבניית תשתית סליקה בישראל, וכן שקדנו על יצירת מנוע צמיחה חדש מועדון שופרסל-כאל, כל זאת תוך פיתוח הארנק הסלולארי ומיזמי דיגיטל נוספים הצפויים להרחיב את הנגישות והשימוש בערוצים הישירים לטובת לקוחותינו".

נקודות ציון מרכזיות נוספות בפעילות העסקית:
הקמת מועדון הלקוחות שופרסל-כאל
חתימה על הסכם סליקה עם ענקית התשלום Alipay מקבוצת עליבאבא
המשך לחיזוק מותג דיינרס אשר התבטא בצמיחת מועדון פלייקארד
שדרוג מערכות ליבה טכנולוגיות ופיתוח הארנק הסלולארי ומיזמי דיגיטאל

חברת כאל סיימה את שנת 2017 עם רווח נקי של 213 מיליון ₪, לעומת 195 מיליון ₪ אשתקד – עלייה של כ-9%.

החברה סיימה את שנת 2017 עם 2.6 מיליון כרטיסים, עלייה של 7.2% לעומת אשתקד. מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים עמד בסוף 2017 על מיליון כרטיסים, לעומת 924 אלף כרטיסים בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 8.5%.

תיק האשראי שכאל העמידה ללקוחותיה, עמד נכון ל-31.12.17 על כ-4.2 מיליארד ₪, לעומת 3.6 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של כ- 17%.

מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד בשנת 2017 על 80.2 מיליארד ₪, בהשוואה ל- 72.4 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 10.8%.

הרווח התפעולי של כאל בשנת 2017 הסתכם ב-290 מיליון ₪ לעומת 284 מיליון ₪ אשתקד – גידול של 1.7%.

בשנת 2017 הסתכמו הכנסות החברה ב-1,511 מיליוני ₪, לעומת 1,359 מיליון ₪ אשתקד - גידול של 11.1%.

הרווח מפעילות מימון ב-2017 הסתכם ב-423 מיליון ₪, לעומת 362 מיליון ₪ אשתקד – עלייה של 16.9%.

סך ההוצאות של החברה בשנת 2017 הסתכם לסך של 1,221 מיליוני ₪ לעומת 1,075 מיליוני ₪ בשנת 2016 – גידול של 13.6%.

סך ההוצאות, לפני התשלומים לבנקים, עמד בשנת 2017 על 987 מיליון ₪ לעומת 856 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 15.4%.
ההוצאות בסעיף הפסדי אשראי עמדו ב-2017 על 126 מיליון ₪, לעומת 74 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה עלייה של 70%.

יובל גביש, יו"ר דירקטוריון כאל, אמר: "הדוחות הכספיים לשנת 2017 משקפים את יישום האסטרטגיה של כאל בצמיחה איכותית בפרמטרים עסקיים שלה. המשכנו אסטרטגיה, שתומכת במגמת הצמיחה באשראי למגזר הפרטי, תוך בניית תשתית להרחבת מוצרי האשראי ללקוחותינו הקיימים וללקוחות חדשים, במגזר הפרטי והעסקי.

בשנה החולפת, החברה גיבשה אסטרטגיה חדשה לשנים הבאות עם מיקוד בצמיחה וחיזוק מעמדה של כאל בשוק, הכוללת הרחבת בסיס הלקוחות, מינוף השימוש בדאטה והנגשת הדיגיטל.
בשלהי השנה, בוצעו כבר צעדים ראשונים ליישום האסטרטגיה להרחבת בסיס הלקוחות, בשני מגזרי הפעילות, בצד ההנפקה, החברה סגרה הסכם פורץ דרך עם שופרסל, להקמת מועדון לקוחות חזק בעל ערך מוסף ואיכותי ללקוח. ובצד הסליקה, החברה פעלה גם להרחבת בסיס הלקוחות בסגירת הסכם עם גמא, כמאגד הנחשב חלוצי בתחום זה בקרב ענף כרטיסי האשראי.

הפעילות הצרכנית בעולם הפיננסי משתנה ותופסת תפנית דיגיטלית ומחייבת את החברה לחדשנות וייחודיות המותאמת לצרכי הלקוחות. החברה פועלת לקידום המשמעות של Digital First תוך מתן ערך ושירות מתקדם ללקוחות והגדלת השימוש בערוצים הישירים.

אני צופה כי ענף כרטיסי האשראי יעבור תמורות רבות, עסקיות ורגולטוריות, אשר יתרמו להגברת התחרות. עם זאת, החברה יצרה בסיס מוצק של יתרונות תחרותיים תוך שילוב אסטרטגיה חדשה אשר ילוו אותה להתפתחות עסקית איתנה גם בעתיד".

דורון ספיר, מנכ"ל כאל, אמר: "התוצאות הכספיות של כאל בשנת 2017 משקפות צמיחה בכל הפרמטריים העסקיים של החברה: גידול של 10.8% במחזורי העסקאות, גידול של 7.2% במצבת הכרטיסים וצמיחה של כ-17% בתיק האשראי. זאת, לצד פיתוח עסקי וחיזוק שיתופי פעולה אסטרטגיים הובילו אותנו להישגים מוצלחים כבר השנה, המשקפים את יישומה של האסטרטגיה.

החוק להגברת התחרות שחוקק בתחילת 2017 היווה קטליזטור משמעותי לשינויי שוק כרטיסי האשראי בישראל, והוביל אותנו לגיבוש אסטרטגיה המבוססת על צמיחה בעולם האשראי, לצד שיפור אפקטיביות ויעילות, שימת דגש על הרחבת תחום הדיגיטל ושימוש יעיל ומתקדם בדאטה. כל זאת, תוך יצירת תשתית לצמיחה אותה התחלנו ליישם הלכה למעשה כבר ב-2017.

נוכח החוק להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות, כאל היתה הראשונה והיחידה, שחתמה עם מאגד בתי עסק. אנו בטוחים כי ההתקשרות שלנו עם גמא כמאגד, מטיבה עם בתי העסק הקטנים והבינוניים במקביל להרחבת נתח השוק שלנו. הגענו להבנות תקדימיות עם בנק פועלים ובנק לאומי לפיהן, ננפיק ונתפעל עבור לקוחותיהם כרטיסי אשראי. מדובר בהבנות המהוות פריצת דרך משמעותיות בעידן השינויים בשוק, ואין ספק כי הדבר יתרום באופן משמעותי לקידום התחרות בשוק האשראי ויעלה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה.

השקענו בשיתופי פעולה אסטרטגיים שהבולטים שבהם הקמת מועדון משותף עם שופרסל, המהווה אחד ממנועי הצמיחה של החברה, להגדלת נתח השוק בהנפקה ובאשראי, שכן הוא מאפשר לנו להגיע לקהלים חדשים הנמנים על לקוחות שופרסל.

פעלנו גם לשיתוף פעולה בינלאומי עם ענקית התשלומים המקוון עליפיי מקבוצת עליבאבא הסינית, לפיו אנו סולקים עסקאות המבוצעות בבתי עסק בישראל ובאתרי און ליין ישראלים הנעשות באמצעות עליפיי. מדובר בצעד משמעותי לבתי העסק המשרתים את התיירים, שכן הוא מרחיב את קהל לקוחותיהם וחושף בפניהם שוק חדש.

נמשיך לפתח את הארנק הסלולארי ומיזמי דיגיטל, באופן שירחיב את הנגישות והשימוש בערוצים ישירים לטובת לקוחותינו הפרטיים והעסקיים, בנוסף לפרוייקט רחב היקף של שדרוג מערכות הליבה שהחלנו בו כבר השנה.

מותג דיינרס המשיך לצמוח, תוך גידול מספר לקוחות מועדון פלייקארד עם אל-על, השקת כרטיס דיינרס אקסטרא, המעניק הטבות ייחודיות להוצאות המשפחתיות, ובגידול במחזורי העסקאות והוזלת עמלת הסליקה לבתי העסק".

סך המאזן של כאל נכון לסוף 2017 עומד על 14.051 מיליארד ₪, לעומת 12.416 מיליארד ₪ בשנת 2016, עלייה של 13.2%.
נכון לסוף 2017 יחס הלימות ההון של החברה עמד על 15.6%.
יו"ר דירקטוריון חברת כאל הוא יובל גביש.
חברת כאל היא בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאל - כרטיסי אשראי לישראל.