השרה גילה גמליאל
השרה גילה גמליאל
וועדת המדע והטכנולוגיה
וועדת המדע והטכנולוגיה
הודעה לעיתונות

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, הציגה את תכנית "ערים חכמות" בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת:

"אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית והמטרה היא שכל אזרחית ואזרח במדינת ישראל ייהנה מתוצריה בתחומי חיים רבים"

היום (שני), הציגה השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל את תכנית 'ערים חכמות' שמוביל המשרד לשוויון חברתי באמצעות מטה ישראל דיגיטלית בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת . בדיון בו השתתפו מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן, נציגי משרדי השיכון, התקשורת ורשות הסייבר , ונציגי רשויות מקומיות פרשה השרה גמליאל את הפרויקטים הרבים שמקדם המשרד בנושא 'ערים חכמות' ואמרה: "אנו מצויים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית המשנה את חיינו ללא היכר. טכנולוגיות מתקדמות פותחות בפנינו עולמות חדשים ומאפשרות לנו לקבל שירותים בדרכים אפקטיביות ומהירות יותר, החל מהדרך בה אנו מנווטים ליעד חדש, קובעים תור לרופא, או מזמינים מונית בלחיצת כפתור. מהפכה זו מביאה עמה אפשרות גם לשיפור השירותים שאנו מקבלים כאזרחים, וכאשר רבים מהם ניתנים לנו באמצעות הרשויות המקומיות. ברור כי טמונה פה הזדמנות אמיתית לשינוי. אין ספק, כי ערים ורשויות אשר מקדמות מהלכים דיגיטליים משמעותיים הנהנות מפלטפורמות חדשניות לשיפור איכות חיי התושבים והשירותים הניתנים להם, התייעלות בניהול הרשות, כל זאת לצד צמצום פערים חברתיים וחיזוק הרשויות".
"גם בישראל אנו פועלים במרץ לקידום התחום, ומבינים את ההזדמנות שהדיגיטציה מזמנת לעולם השלטון המקומי ולצמצום פערים חברתיים. המשרד לשוויון חברתי המוביל את המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, פועל להוביל את תחום הערים החכמות בממשלה מתוך הבנה לאתגרי השלטון המקומי בעיקר המחסור המתמשך של תקציבים ייעודיים לנושא הטכנולוגיה והדיגיטציה. אנחנו חייבים לוודא שהטרנספורמציה הדיגיטלית תצמצם פערים חברתיים-כלכליים ולא תגדיל אותם, ותגיע לכל אזרח ואזרחית" הוסיפה השרה גמליאל.
בנוסף, הציגה השרה גמליאל בפני חברי הוועדה את ההיענות הרבה של הרשויות המקומיות להשתתף בקול הקורא שפרסם המשרד בנושא פלטפורמות רוחביות, שמטרתן לאפשר יישור קו דיגיטלי בין הרשויות בעזרת אתרי אינטרנט ודף הפייסבוק של הרשויות, ניהול פניות תושבים ומערכות ממשק אחרים. מהנתונים עולה כי 232 רשויות הגישו בקשה במסגרת הקול קורא ואושרו מעל 45 מיליון ₪ תמיכות ופעילויות בהיקף של למעלה מ- 70 מיליון שקל.
השרה ציינה עוד, כי המשרד לשוויון חברתי מקדם מיזם נוסף משמעותי לקידום הדיגיטציה בשלטון המקומי בעזרת הוצאת מיזמים דיגיטליים אל הפועל אשר יעודדו חדשנות ושיתופי פעולה בין הרשויות עצמן בכדי למצב את ישראל כמובילה בתחום הערים החכמות תוך כדי התאמה לצרכים ולאתגרי הרשויות בצורה רחבה ומקיפה בתחומים שונים. כגון: אשכולות דיגיטליים, פינוי אשפה חכם, התייעלות אנרגטית, תיירות דיגיטלית אזורית, ערים חכמות מוגנות סייבר ועוד. השרה גמליאל ציינה לשבח את העבודה המשותפת עם יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, לקידום נושא 'הערים החכמות' אשר מאפשר את קידום המיזמים השונים בתחום זה.

קרדיט תמונות: דוברות המשרד, מותרות בשימוש

לפרטים וראיונות:

אלון מזר,
דובר השרה גמליאל
052-6000145

יקותיאל צפרי,
דובר המשרד לשוויון חברתי
050-6237666

עדי עדואן,
מרכז בכיר, אגף דוברות
054-9791990

אוהד כהן,
דוברות המשרד לשוויון חברתי
050-6796100

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד לשוויון חברתי.