מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 06/03/2018 11:07
נושא: חברה, נשים
שרון הורנשטיין צילום ישראל הדרי
שרון הורנשטיין צילום ישראל הדרי
הודעה לעיתונות

'כל זכות' מציעה מדריך זכויות נשים לקראת יום האישה

נשים ואימהות עובדות זכאיות ללא מעט כסף וזכויות ייחודיות. לקראת יום האישה 2018, כדאי שגם אתם תדעו מהן הזכויות המגיעות לכן

המדריך המלא זמין בכתובת http://go.kolz.org.il/ovdot

לקראת יום האישה הבינלאומי, אשר יחול בחמישי (8/3/2018), מציע אתר "כל זכות", פורטל הזכויות החופשי של ישראל את מדריך "נשים בעבודה" המפרט את הזכויות להן זכאית כל אישה עובדת בישראל. המדריך מוגש בחינם והוא כולל את כל מה שצריך לדעת בתחומי הזכויות התעסוקתיות, היריון, לידה, איסור אפליה ועוד.

עו"ד שרון הורנשטיין, עורך התוכן הראשי של אתר "כל זכות" מספר על הזכויות הייחודיות, להן זכאיות נשים: "ראשית, נשים עובדות זכאיות לחצי נקודת זיכוי נוספת- בשונה מגברים. זאת ועוד, אימהות זכאיות לנקודות זיכוי עבור כל ילד, עד לגיל 18, כאשר מספר הנקודות משתנה על פי הגיל. כל נקודת זיכוי שווה 2,592 ₪ בזיכוי שנתי, כך שמדובר בלא מעט כסף".

גם לנשים בהיריון זכויות רבות: "לנשים בהיריון מותר להיעדר מהעבודה לצורך בדיקות מבלי שהדבר יפגע במשכורתן. מספר שעות ההיעדרות המותרות תלויות בהיקף המשרה והן יכולות להגיע עד 40 שעות במהלך תקופת ההיריון. המעסיק לא יכול לפטר או לפגוע בהיקף משרתן של נשים בהיריון ללא היתר ממשרד העבודה ולאחר החודש החמישי חלות הקלות שונות על העסקתן. כמו כן, חשוב להזכיר כי לאחר חופשת הלידה, נשים המועסקת לפחות 174 שעות בחודש זכאיות לשעת הנקה במסגרתה ניתן להעדר כשעה ביום ממקום העבודה מבלי לחשוש מפגיעה בשכר. אגב, גם אם חו"ח ההיריון כשל ונגרמה הפלה, ישנן זכויות רבות המפורטות במדריך ובאות לסייע במצב זה."

עוד מפרט המדריך את נושא שוויון ההזדמנויות בעבודה. הורנשטיין: "החוק אוסר על אפליה במקומות העבודה וקובע כי לא תהיה אפליה על בסיס מגדרי. המצב במציאות אמנם שונה בהרבה מקרים אבל חשוב לדעת כי החוק עומד לצדכן במקרים הללו- כך למשל החוק קובע כי עובדים המועסקים בעבודה זהה יהיו זכאים לשכר שווה, ללא קשר למגדר. עוד קובע החוק כי אסור לפטר עובדת במהלך טיפולי פוריות, במהלך חופשת לידה או בשל היריון והורות. זאת ועוד, אסור לפטר עובדת בשל שהות במעון לנשים מוכות".

עוד עוסק המדריך בנושא הטרדות מיניות במקומות עבודה: "המודעות לנושא אמנם עלתה בתקופה האחרונה עם קמפיין #metoo, אך עדיין חשוב לדעת- התייחסויות, הצעות חוזרות או אמירות מבזות בעלות אופי מיני, מוגדרות כהטרדה מינית והן אסורות במקומות עבודה ובכלל. החוק מחייב מעבידים לנקוט שורה של אמצעים למניעת הטרדות מיניות בהם מינוי ממונה לנושא, נהלים לטיפול בתלונות ויצירת סביבת עבודה בטוחה לנשים. המדריך גם מפרט כיצד ניתן להתלונן וממי ניתן לקבל סיוע בנושא".

"כל זכות" (http://kolzchut.org.il) הוא מאגר המידע המקיף ביותר על זכויות תושבי ישראל והדרך למימושן. האתר משרת למעלה מ- 5 מיליון גולשים בשנה ומכיל למעלה מ-5,500 דפי מידע בעברית, ערבית ואנגלית, ובמגוון רחב של תחומים שבניהם זכויות עובדים, דיור ושיכון, מוגבלויות, זקנה, צרכנות וחינוך. כמו כן, המידע באתר "כל זכות" מוגש בחינם, ללא כוונת רווח, בצורה ברורה ופשוטה ובסיוע משרד המשפטים, מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, המכון למנהיגות וממשל בג'וינט ישראל וכן רשויות ציבוריות נוספות ואקדמיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.