מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 13/03/2018 15:46
נושא: חברה, מוניציפלי
קרדיט צלם: ג'קי לוי
קרדיט צלם: ג'קי לוי
קרדיט צלם: ג'קי לוי
קרדיט צלם: ג'קי לוי
הודעה לעיתונות

יום מעשים טובים בירושלים:

אורח הכבוד בחגיגת יום הולדת לכל בני ה- 90 ומעלה בירושלים: טייס "אלסקה איירליינס" בן ה- 91 שהעלה 1,800 יהודים ב 12 גיחות מתימן ושנגחאי והגיע לראשונה לישראל לאחר 60 שנה

יום המעשים הטובים בירושלים נפתח הבוקר בחגיגות יום הולדת ל 90 בני 90+ מתושבי העיר. לחגיגות הגיע אורח כבוד מיוחד, עם סיפור גבורה הקושר אותו עם סיפורם על עולי תימן.

חגיגות יום ההולדת ל 90 בני ה 90+ התקיימו באולם מועצת העיר במסגרת יום מעשים טובים, בהשתתפות ראש העיר ברקת וטייס "אלסקה איירליינס וכללו הופעה של הזמר גבי ברלין, חלוקת מדליות וחולצות ועוד הפתעות.

ברקת ברך את וותיקי העיר : "בזכות אנשים כמותכם, ובזכות הקשר בין העבר והעתיד ירושלים היום משגשגת ומתפתחת. כל זה לא היה מתאפשר בלעדיכם – ותיקי ירושלים. אני מודה לכם בראש ובראשונה על תרומתכם לבניין העיר ועל ההשראה שאתם מעניקים לדורות הבאים"

ברקת הזמין את לחגיגת יום ההולדת של בני התשעים בעיר את אלג'ין לונג, איש הצוות האחרון שנותר בחיים מחברת התעופה אלסקה אירליינס והגיע לראשונה לישראל לאחר 60 שנה מאז הטיס פליטים יהודים מתימן ומשנגחאי.

במפגש, פרס אלג'ין לונג בן ה 91, בפני ניר ברקת כיצד העלה ארץ 1,800 יהודים ב12 גיחות מתימן ומשנגחאי לישראל, כאשר הוא מנווט באמצעות הכוכבים ושעון הרולקס, אותו הוא עונד עד היום.

ברקת אמר שהוא נרגש לפגוש את הטייס האחרון שלקח חלק במבצע כנפי נשרים, "אלג'ין לונג הינו גיבור, ובזכותו ניצלו חייהם של אלפים מיהודי תימן."

עיריית ירושלים ותושבי העיר התגייסו זו השנה השביעית ברציפות, לקחת חלק ב"יום המעשים הטובים" אשר מתקיים היום (ג') בסימן פרויקטים קהילתיים- חברתיים, ושותפים בו כמות גדולה וחסרת תקדים של תושבים שמתנדבים יחד בשכונות העיר, למען מטרות שונות ומגוונות. במהלך היום מתקיימים מאות אירועים ופעילויות בכל רחבי העיר והיום יסתיים בשירת המונים – קולולם ,בכיכר ספרא בהשתתפות של 1,500 מתושבי העיר אשר ייקחו חלק בשירה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.