הודעה לעיתונות

לקראת ליל הסדר ובפעם השנייה ברציפות, המשרד לשוויון חברתי משיק קמפיין: "השנה משאירים כיסא לא רק לאליהו!", הקורא למשפחות

== השרה גמליאל: "הערבות ההדדית היא מהותו של ליל הסדר, ובטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו. גם השנה, משאירים כיסא לא רק לאליהו אלא גם לאזרחיות ואזרחים ותיקים" ==

כבכל שנה, סוגיית הבדידות של אזרחים ותיקים בישראל עולה מחדש, ואולם המשרד לשוויון חברתי מתמודד עם הסוגיה למן יום היווסדו. על פי נתוני המוקד 8840* לאזרחים ותיקים במשרד לשוויון חברתי, בשנה החולפת התקבלו למעלה מ 2,000 פניות של אזרחים ותיקים אשר התלוננו על בדידות ודיווחו על מצוקות חיים הנובעות מכך. ובהמשך למיזמים מפיגי הבדידות לאזרחים ותיקים הרבים שמפעיל המשרד, כדוגמת "והדרת" ו- "כאן גרים", ולאור הצלחת הקמפיין בשנה שעברה, הכריזה היום (שלישי) השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל על המשך הקמפיין "השנה משאירים כיסא לא רק לאליהו!".
באמצעות הקמפיין, קורא המשרד לציבור בישראל להזמין לביתו לליל הסדר אזרחים ותיקים שאין להם היכן לחגוג את הסדר. במקביל, מופנית קריאה לאזרחים ותיקים, המעוניינים להתארח בסדר, להירשם במוקד 8840*, אשר יקשר בין המשפחות לבין האזרחים הוותיקים. קריאת הקמפיין, אשר החל השבוע (שלישי, 13.3.2018), ומפורסם ויפורסם בתפוצה רחבה מאוד בכלי התקשורת השונים, בדמותם של תשדירי רדיו, מודעות, באנרים וקידום ברשתות החברתיות, מתכתבת עם רוח ההגדה של "כל דכפין ייתי וייכול" ועם המנהג היהודי לשמור כיסא ריק לאליהו הנביא בשולחן הסדר, כאשר השנה הציבור נקרא להשאיר כיסא נוסף לאזרחים ותיקים.
השרה גילה גמליאל: "גם השנה עושים סדר חברתי ומזמינים אזרחיות ואזרחים ותיקים להתארח בליל הסדר. אני קוראת לכל מי שיש ביכולתו לארח בליל הסדר, להזמין אזרחיות ואזרחים ותיקים לארוחת החג. לבירור, תיאום והרשמה, אני מזמינה את הציבור – הן המשפחות והן האזרחיות והאזרחים הוותיקים – לפנות למוקד 8840* של המשרד לשוויון חברתי. הערבות ההדדית היא מהותו של ליל הסדר, ובטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו. השנה, משאירים כיסא לא רק לאליהו אלא גם לאזרחיות ואזרחים ותיקים".

קרדיט תמונה:
דוברות המשרד לשוויון חברתי, מותרת בשימוש

לפרטים נוספים ותיאום ראיונות:
קותי צפרי,
דובר המשרד לשוויון חברתי
050-6237666

עדי עדואן,
מרכז בכיר, אגף דוברות
054-9791990

אוהד כהן,
דוברות המשרד לשוויון חברתי
050-6796100

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד לשוויון חברתי.