מפרסם: משרד החינוך
תאריך: 14/03/2018 19:01
נושא: חינוך
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
קרדיט תמונות: תמיר ישעיהו וניר פרץ
הודעה לעיתונות

אליפות הסייבר הישראלית - היום השני

זוכי גמר אליפות הסייבר תשע"ח, מקצה הרחפנים

חטיבות הביניים:
מקום 1: פארק המדע מנס ציונה
מקום 2: חקלאי ימה, מהישוב זמר
מקום 3: מקיף ראמה

תיכונים:
מקום 1: מקיף חקלאי עמק יזרעאל
מקום 2: עמל אמירים, אופקים
מקום 3: תיכון באר טוביה

בהפקת ענק של משרד החינוך, תלמידים בנו רחפנים והתמודדו במשימות מאתגרות המשלבות תכנות, בניה ואלקטרוניקה
שר החינוך נפתלי בנט ברך את כל המתמודדים ואמר: "‏אני שמח לראות שאליפות הסייבר הארצית מתקיימת זה השנה הרביעית, כאשר מדי שנה משתתפים בה טובי המוחות של תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ. התחרות היא הזדמנות נפלאה לאלפי המשתתפים והמשתתפות לחידוד היכולות הטכנולוגיות, להעמקת הידע בתחום ולהכנה לעולם טכנולוגי מתקדם. תחום הסייבר הוא מעמודי התווך של עתיד הטכנולוגיה, המחשבים והרשת, ואני רואה בו חשיבות רבה לעתיד המדינה והחינוך. יישר כח לזוכים, והרבה בהצלחה לכל המשתתפים".

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "משרד החינוך מעודד למידה חוויתית, למידה באמצעות משחק, פיתוח אסטרטגיות ועבודת צוות. אליפות הסייבר הלאומית מאפשרת לתלמידים להתנסות ביסודות התכנות בדרכים עדכניות, מותאמות המאה ה-21 – בדרך שמפתחת בהם כישורים לעתיד. אני מאחל הצלחה לכל המשתתפים, ומברך את הזוכים".

בתום יומיים של תחרות, ביוזמת משרד החינוך, מנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, בשיתוף IATI, יומיים המסכמים יותר מחצי שנה פעילות של כ-300,000 תלמידים מכ-2000 בתי ספר. ביום השני, כחלק מאליפות הסייבר הגדולה, התקיימה לראשונה תחרות רחפנים ולגמר הגיעו 40 תיכונים ושבע חטיבות ביניים.

בתחרות זו הוצבו בפני התלמידים משימות מאתגרות אותן הן התבקשו לבצע באמצעות הרחפנים שבנו:

  • הטסת הרחפן דרך 3 חישוקים
  • זיהוי צבע של פנסים תלויים באמצעות חיישני אור
  • פיצוץ בלונים
  • שידור נתוני טמפרטורה שהרחפן מזהה בגובה 3 מטר לתחנת האם

ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, הציג את המהלך של משרד החינוך "כמהלך פורץ דרך, שמוסיף פן נוסף לאליפות הסייבר - שילוב שבין חומר לטכנולוגיה. נראה שהחוכמה היא להתחבר לעולם של הילדים ולהשתמש במשחקים ככלי לגירוי הסקרנות והלמידה".
אליפות הסייבר היא תוכנית של משרד החינוך בשיתוף IATI )האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), ששמה לעצמה למטרה להכין את תלמידי ישראל לעולם טכנולוגי מתקדם. זו השנה הרביעית בה מתקיימת אליפות הסייבר. בכל שנה מתווספות תחרויות בתחומים טכנולוגיים נוספים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.