מפרסם: כאן 11
תאריך: 19/03/2018 14:08
נושא: טלוויזיה
הודעה לעיתונות

"הרוצח השקט" הזיהום בבתי החולים: שרשרת של מחדלים המסכנים חיים של אלפי חולים בישראל

סדרת כתבות של כתבת הבריאות קטי דור
***
מיום ראשון עד רביעי, 18.03–21.03, בחדשות הערב, כאן 11

מיום ראשון, 18.03.2018, ישדר כאן, תאגיד השידור הישראלי, בחדשות הערב עם גאולה אבן-סער את סדרת הכתבות של ראש תחום הבריאות קטי דור – "הרוצח השקט".

תיעוד של שימוש חוזר בציוד חד-פעמי, ריבוי חיידקים בשל מחסור במשאבים ובעובדי ניקיון, מחסור בתרופות בשל אינטרסים כלכליים – אלה הן רק כמה מהסיבות לזיהום המתפשט בחדרי הבידוד ובמחלקות בבתי החולים. סדרת הכתבות "הרוצח השקט" תחשוף את אוזלת ידה של מערכת הבריאות ואת הנתונים הקשים המראים עלייה בתמותה בעקבות הידבקות בזיהומים בבתי החולים.

הפרק הראשון חושף את הבידוד במערומיו ומגלה עד כמה הוא אינו תקין ואינו עומד בסטנדרטים המקובלים בעולם. חולים שנדבקו בזיהום מספרים על הפחד שלהם, ורופאים חסרי אונים מודים כי אינם מסוגלים להתמודד עם המצב מפאת חוסר משאבים.

בפרק השני נבחן מדוע עמידות החיידקים בישראל היא מהגבוהות בעולם? ואיך זה קשור לעובדה
שחברות תרופות ישראליות אינן מפתחות אנטיביוטיקה חדשה בשל חוסר כדאיות כלכלית? בפרק הזה נחשף בפעם הראשונה נתון מדאיג: מספר האנשים שימותו השנה מזיהומים בישראל גבוה פי 10 ממספרם במדינות אחרות.

בפרק השלישי אנשי צוות מספרים את כל מה שהם יודעים והציבור לא: בתי החולים שלנו מלוכלכים ומזוהמים, והמחסור המדאיג בעובדי ניקיון גורם להתפשטות חיידקים. המצלמה עוקבת אחר הלכלוך הבלתי-נתפס במקומות הרגישים ביותר.

הפרק הרביעי חושף את מחדל המחשוב במערכת: בישראל אין תוכנות המאפשרות מעקב מדויק אחר מספר האנשים שנדבקו בזיהומים, והשקעה של שלוש שנות עבודה ומיליוני שקלים בתוכנת מחשב מתאימה הסתיימה במפח נפש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן 11.