צילום: אוליבר מילר
צילום: אוליבר מילר
צילום: אוליבר מילר
צילום: אוליבר מילר
צילום: אוליבר מילר
צילום: אוליבר מילר
הודעה לעיתונות

עשרות ניצולי שואה יגיעו כאורחי הכבוד לצפות במופע: "כשאגדל להיות קטן"

לקראת יום השואה -
עשרות ניצולי שואה מתל אביב והמרכז יגיעו כאורחי הכבוד לצפות במופע:
"כשאגדל להיות קטן"
מופע מחול מקורי בהשראת יאנוש קורצ'אק של להקת תיאטרון מחול ירושלים

ניהול אמנותי: איל נחום
כוריאוגרפיה: תמרה מיאלניק
יום א', 8/4/2018, בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל, תל אביב
המופע מיועד לבני נוער ומבוגרים

להקת תיאטרון מחול ירושלים מגיעה לתל אביב, במיוחד לקראת יום השואה, עם מופע המחול המקורי בהשראת יאנוש קורצ'אק "כשאגדל להיות קטן".

עשרות ניצולי שואה מתל אביב והסביבה אישרו הגעתם למופע והם יהיו אורחי הכבוד בו. הנהלת תיאטרון מחול ירושלים החליטו להזמין למופע ניצולי שואה מהעיר כתרומה לקהילה וכחלק מהאחריות החברתית של המקום, להנחיל את זכר השואה ומורשתו של קורצ'אק לדורות הבאים, דרך עולם המחול בהתבסס על כתביו וסיפור חייו. מיאלניק, יוצרת המופע, בת לניצולי שואה, אף תקיים שיח עם קהל הניצולים בנושא.

המופע אותו יצרה הכוריאוגרפית תמרה מיאלניק, שואב את השראתו מתוך כתבי יאנוש קורצ'אק - פרקים מיומנו, וקטעים מתוך סיפוריו: "הרשל'ה והרב המשוגע" ו"אסתריקה". המופע משלב בין אמנות המחול, התיאטרון ווידאו ארט ומספר את סיפורו של קורצ'אק החל ממלחמת העולם הראשונה ועד למותו לצד תלמידיו. המופע נותן ביטוי לראייתו המיוחדת של קורצ'אק את עולם הילדים ומשנתו החינוכית ומעלה על נס את תרומתו הגדולה של קורצ'אק לאנושות ולילדים באשר הם (בהשראתו נכתבה האמנה לזכויות הילד ואומצה על-ידי אונסק"ו).

תמרה מיאלניק, יוצרת המופע משתפת בהתרגשות: " העלאת המופע לקראת יום השואה בשנת ה-70 למדינה מרגשת אותי עד עמקי נשמתי בייחוד כבת לניצולי שואה. המופע מתכתב עם מוטיבים בזהות היהודית שלנו כעם וסיפורו האישי של קורצ'אק ותלמידיו. העלאת המופע השנה עבורי היא ניצחון קטן, מתנה למדינה ואפילו סגירת מעגל עם הוריי.
זו דרכי לומר תודה לאיש אשר הקדיש את חייו לילדים באשר הם."

המופע עלה בבכורה בשנת 2007 בפסטיבל התיאטרון האירופאי, בצרפת, כקו-פרודוקציה עם המחזאי הצרפתי, פרננד גרניה, וזכה לביקורות נלהבות. מאז, למעלה מעשור, המופע מסתובב ברחבי העולם ובארץ, מנחיל ומעמיק את מורשתו, סיפור חייו ומותו של האיש שעיצב ועדיין מעצב ברוחו חינוך דורות של ילדים.

כוריאוגרפיה: תמרה מיאלניק
ניהול אמנותי: איל נחום
רקדנים: אנטולי שנפלד, מקסים בורדסול, ג'ורדון קונרד בורטון, אנגוס הול, אושרת קטיה זיו, מאיה פופובה, ספיר דוד
שחקן: יהונתן בן חיים
מפיק: צביקה מונסונגו
מוסיקה: חנה אג'יאשווילי
וידאו ארט: יהודית דרמון
עיצוב תאורה: דב מיאלניק
תפאורה: יורי סוכנוב
תלבושות: נטליה זורובובה

משך המופע: 60 דק'
המופע מתאים לבני נוער ומבוגרים.
מחיר כרטיס: 70-80 ₪
לפרטים ורכישת הכרטיסים: סוזן דלל www.suzannedellal.org.il 03-5105656

אודות היוצרת והלהקה

תמרה מיאלניק
הרקדנית והכוריאוגרפית, תמרה מיאלניק (70), ייסדה את תיאטרון מחול ירושלים עם בן זוגה, המוסיקאי ואיש התיאטרון, דב מיאלניק, בשנת 1985 בירושלים. כאמנית ישראלית אשר חיה ופועלת מירושלים, בת לניצולי שואה, ילידת בלגיה, עוסקות יצירותיה במהלך השנים בסוגיית הזהות היהודית.
בילדותה בבריסל חונכה תמרה על-ידי מי שהפכה לימים להיות אפוטרופוסית שלה והיוותה דמות מרכזית בקהילה היהודית. תמרה הושפעה מאוד מגישתה הפדגוגית שהייתה מושתתת על תורתו של יאנוש קורצ'אק וברוח זו תמרה ממשיכה עד היום כמחנכת וכאמנית.
במסגרת פעילותה האמנותית קיימה תמרה שיתופי פעולה רבים – במופעי יחיד כמו גם מופעי הלהקה, במסגרות מגוונות ברחבי העולם: בין היתר התארחה, במופע יחיד, בלהקתו של אלוין איילי בניו יורק, יצרה מופעים ביידיש, השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים העוסקים בתרבות יהודית ועוד.
בשנת תשע"ג (2012) הקימה תמרה להקת מחול דתית בשם תמ"י המיועדת לכל גווני הקשת בקרב המגזר הדתי.
בשנה האחרונה זכתה תמרה מיאלניק בפרס שר חינוך ליוצרים בתחום התרבות היהודית לשנת תשע"ו 2016, על פעילות הענפה בתחום המחול. הפרס הוענק לה על פעילותה רבת השנים ויצירתה האמנותית העוסקת בסוגיית הזהות היהודית.

תיאטרון מחול ירושלים
להקת תיאטרון מחול ירושלים הינה להקה רפרטוארית המציגה מגוון סגנונות מחול, בה שותפים ויוצרים רקדנים וכוריאוגרפים ישראליים כמו גם מהעולם. הלהקה מציבה לעצמה כמטרה לשתף יוצרים ישראלים בעלי סגנון ייחודי וחדשני, צעירים ובעלי ניסיון כאחד. לכוריאוגרפים הצעירים בתחילת דרכם ניתנת הזדמנות ואפשרות ליצור, לצמוח ולשקף את האמירה האמנותית שלהם, זאת מול היוצרים המנוסים שתורמים לרפרטואר הלהקה את הניסיון והידע שלהם.
כיום, כוריאוגרף הבית והמנהל האמנותי של הלהקה הוא איל נחום.
מאז היווסדה ועד היום הופיעה להקת "תיאטרון מחול ירושלים" ברחבי הארץ ובחו"ל וזכתה לביקורות משבחות.

תיאטרון מחול ירושלים חורט על דגלו לגעת ולחבר בין אנשים באמצעות שפת התנועה והמחול וליצור דיאלוג בין אישי ותרבותי ומהווה מרכז להפצת אמנות המחול.
תיאטרון מחול ירושלים נחשב למוסד דומיננטי בירושלים, כמו גם בשאר חלקי הארץ .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת.