הודעה לעיתונות

"הכמיהה ליונה הלבנה לא פסקה..." טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל במכללה האקדמית צפת

המכללה האקדמית צפת התייחדה היום עם זכר הנופלים במערכות ישראל, בטקס שהתקיים באודיטוריום 'בית וואהל' במכללה, שהיה גדוש במרצים, סטודנטים, אנשי סגל ומנהלה, ותושבי צפת.

הטקס המרגש שאורגן ע"י מירי פורת, מנהלת המכינות הקדם אקדמיות, ובהנחיית עידית גרינברג-פרג'ון, נפתח בדבריו של פרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת שאמר כי בימים אלה שבין פסח לשבועות אנו מציינים אירועים חשובים בתולדות עמנו "ביום חגה של המדינה מצווים אנו לחלוק כבוד ולהזדהות עם עמידתם האיתנה של הלוחמים והמשפחות השכולות שמסרו נפשם על הגנת העם והארץ. חלפו 70 שנה של עצמאות ועודנו מאוימים מקרוב ומרחוק, אך נמשיך לעמוד מול הסכנות ונוכל להן. אנו המעט בעמים, זכינו לבנים אשר בעוז רוחם ומסירות נפשם זיכו את עמנו בתקומה. אנו המבכים וכואבים את נפילתם, ומתברכים במורשת שהותירו אחריהם, מורשת של חיים המאפשרת את חיינו כעם וכמדינה בארץ הזו. המורשת היא להפוך כל אבן למען סלילת הדרך אל השלום. כאשר הולך איש לעולמו מתעמעם אורו, וככול שאנו החיים זוכרים ומזכירים את הנופלים ומיטיבים את דרכנו, הולך ומתחזק אורם".

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה אמר כי יום הזיכרון מציין את המחיר הכבד אותו שילמנו למען הקמת המדינה ופיתוחה. " 23,645 אלף איש מסרו את נפשם במחתרות ובמלחמות ישראל השונות ואלפים רבים אחרים שלמו בבריאותם. את הציווי 'במותם ציוו לנו את החיים' יש להבין באופן עמוק: מחיר כה כבד מחייב אותנו להרבה מעבר לחיים סתמיים של קיום ולמדינה שתהיה 'עוד אחת' מבין מאות אחרות.
מחרתיים נציין את יום העצמאות השבעים של המדינה. בנקודת ציון משמעותית זו חשוב לחגוג את ההישגים המדהימים של מדינתנו, אך חשוב גם לעשות חשבון נפש ולהישיר את המבט לחולשות שלנו ולצדדים היותר מכוערים שלנו ולא להתבשם ולהסתחרר מההישגים כי דרכנו לייצוב חברה איכותית עדיין רחוקה. אנו מפולגים לשבטים, השיח בינינו אלים ואנו לא רגישים לחלשים שבחברתנו. אנו נדרשים לדרך ארוכה להגשמת החזון של חברת מופת. שהיא מורשתם וצוואתם המתבקשת של הנופלים ויקיריהם".

בטקס השתתפו דניאל מרזאי, מלאך פוארסה, עמרם טאובר, נחמן קרנרמן ואושר דנינו, תלמידי המכינות הקדם אקדמיות בקטעי קריאה ומכתבי נופלים.
פרק תהילים קרא חיים דהן אמירת קדיש ותפילת 'אל מלא רחמים' נשא חיים האופט.
הרכב מוזיקאלי מיוחד שכלל את אליאב אוחנה, דני חדד ויורם בורשטיין, הופיע בקטעי נגינה ושירה מרגשים.

סייעו בארגון האירוע אגודת הסטודנטים, וצוות בינוי, פיתוח ומינהל של המכללה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.