מפרסם: רשות מקרקעי ישראל
תאריך: 07/05/2018 09:57
עדכון: 07/05/2018 15:12
נושא: נדל"ן
הודעה לעיתונות

התכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל בשיתוף המועצה המקומית מיתר להקמת שכונת "יתיר" שתכלול 500 יח"ד, אושרה בועדה המחוזית דרום

התכנית לשכונת יתיר בישוב מיתר אושרה ביום ראשון האחרון בוועדה המחוזית דרום.

את התכנית יזמה רשות מקרקעי ישראל והיא קודמה בשיתוף עם המועצה המקומית מיתר.

מטרת התכנית היא יצירת מקום מגורים אטרקטיבי ומרווח, במועצה המקומית מיתר, בהרמוניה עם אתרי וערכי הטבע , היער, העתיקות והנוף עוצר הנשימה הקיימים בסביבה תוך יצירת בסיס תיירותי ונקודת יציאה של המבקרים באזור.

המשרד המתכנן לייטרסדורף בן דיין אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ".

התוכנית היא ישוב בעל צביון כפרי, ששטחה כ-760 דונם, מאפשרת בנייתן של 500 יח"ד (כ-2,000 נפש) במגוון טיפוסים : צמודי קרקע (268 יח"ד) ובנייה מדורגת (232 יח"ד), עם 100 יחידות אירוח כפרי המשתלבות במגרשי מגורים (2 יח' בכל מגרש), מבני ציבור, מסחר, שטחים פתוחים וכפר נופש בהיקף של 100 יחידות אכסון מלונאי. כפר הנופש יהווה גם מרכז מבקרים בכניסה לישוב, סמוך לשביל ישראל, לכניסה לאתר עתיקות ח'ירבת יתיר, ליער יתיר - הגדול מהיערות הנטועים בישראל, למרבדי הגפנים המשולבים בו ולשאר האטרקציות באזור.

אישור התכנית ללא תנאים של המתנגדים מהווה הישג יפה לרשות מקרקעי ישראל היות ומדובר באתר לא קל לתכנון בכל הקשור לתנאי האזור (טופוגרפיה, יערות עתיקות מרחב אקולוגי).

התוכנית מאופיינת בבנייה המשתלבת בתנאי הטופוגרפיה תוך שימור ושילוב ערכי טבע, נוף והיסטוריה במערך היישובי. אל תוך גרעין הישוב חודרת שלוחה של יער קיים ומשתלבת עם הבינוי המוצע. מכלול השירותים הציבוריים בישוב תוכנן למרחקי הליכה קצרים מכל בית, אותם תשלים המועצה המקומית בישובים הסמוכים. מערך של גנים, טיילות ושבילים מאפשרים קישור להולכי רגל ורוכבי אופניים מקצוות הישוב אל המרכז הציבורי-מסחרי ומחברים את הישוב ליער ולשטח הפתוח סביבו תוך שילוב אתרי עתיקות.

ערן ראובני מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל: רמ"י חרטה על דיגלה בשנים האחרונות התמקדות באזורי הפריפרייה, וזאת בנוסף להגדלת הציע הדיור ברחבי הארץ. תוכנית זו ממחישה את ההירתמות של רמ"י לנושא זה, בפרט שמדובר בהקמת ישוב חדש באזור שהוא חשוב מאוד למדינת ישראל בכלל ולנגב בפרט, תוך התמודדות בהצלחה עם קשיים סביבתיים לא מעטים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות מקרקעי ישראל.