מנכ"ל כאל – דורון ספיר.  קרדיט לצילום: סיון פרג'
מנכ"ל כאל – דורון ספיר. קרדיט לצילום: סיון פרג'
הודעה לעיתונות

כאל מסכמת את הרבעון הראשון לשנת 2018 עם הכנסות של 396 מיליון ₪ ורווח נקי של 29 מיליון ₪

ברבעון הראשון כאל רשמה צמיחה משמעותית בפרמטרים העסקיים המרכזיים בפעילותה ביחס לאשתקד:

גידול של כ-10% בהכנסות החברה
גידול של כ-14% במחזורי העסקאות
גידול של כ-19% במספר הכרטיסים
גידול של כ-15% בתיק האשראי הצרכני

חברת כאל מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2018 עם רווח נקי של 29 מיליון ₪ לעומת 50 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 41.6%, הנובע מההשקה המוצלחת של מועדון שופרסל, אשר הייתה מלווה בהוצאות תפעול וגיוס משמעותיות.
ברבעון הראשון של 2018 עמדה התשואה להון על 7.1% לעומת 13.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות ברבעון הראשון של השנה, הסתכמו ב-396 מיליון ₪ בהשוואה ל-361 מיליון ₪ אשתקד, גידול של
כ-10%.

מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד הרבעון על כ-21.5 מיליארד ₪ בהשוואה ל-18.9 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-14%.

נכון לסוף הרבעון, עמד מספר הכרטיסים של כאל על כ-3 מיליון כרטיסים בהשוואה ל-2.5 מיליון כרטיסים ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 19%. מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים עלה בכ-40.1% ל-1.3 מיליון כרטיסים לעומת

943 אלפי כרטיסים אשתקד. סה"כ מספר הכרטיסים הבנקאיים בסוף הרבעון עמד על 1.65 מיליון בהשוואה ל-1.55 מיליון אשתקד, גידול של 6.2%.
תיק האשראי הצרכני החוץ בנקאי, שהחברה העמידה ישירות ללקוחותיה, נאמד ב- 31.3.18 בכ- 4.289 מיליארד ₪ בהשוואה ל-3.747 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-15%.

הרווח מפעילות מימון ברבעון הראשון של 2018 הסתכם ב-111 מיליון ₪ בהשוואה ל-101 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9.4%.
ברבעון הראשון של 2018 עמדו ההוצאות בסעיף הפסדי אשראי על 40 מיליון ₪, לעומת 27 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 45.9%.
סך המאזן של כאל עמד ב-31.3.18 על כ-15.1 מיליארד ₪, לעומת כ-13.1 מיליארד ₪ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 15.6%.
יחס הלימות ההון של כאל עמד על 14.8%.

דורון ספיר, מנכ"ל כאל, אמר: "להשקה המוצלחת של מועדון שופרסל הייתה השפעה מהותית על תוצאות הרבעון. מצד אחד שיפור חד בפרמטרים העסקיים ומצד שני גידול משמעותי בהוצאות המהוות השקעה במנוע צמיחה. אנו מרוצים מאוד מהשותפות והסינרגיה עם הנהלת שופרסל, ומקצב ההתפתחות של המועדון החדש, אשר ברבעון הראשון של השנה הגיע לכ-300 אלף לקוחות. בנוסף, אנו ממשיכים ביישום הלכה למעשה של רפורמת שטרום, וכבר במהלך הרבעון הראשון, התחלנו בהערכות למתן שירותי תפעול והנפקת כרטיסי אשראי ללקוחות בנק לאומי ובנק הפועלים, שיתוף פעולה שיהווה מנוע צמיחה מרכזי נוסף לשנים הקרובות. לצד זאת, המשכנו את שיתוף הפעולה עם גמא כמאגד, עליו הכרזנו ברבעון הקודם. מדובר בשיתוף פעולה מוצלח, צומח ומחולל תחרות, המטיב עם בתי העסק הקטנים והבינוניים".

לסיכום אמר ספיר "בהזדמנות זו אני מאחל הצלחה ללוי הלוי, המנכ"ל החדש, שיכנס לתפקידו. אני מסיים את תפקידי בתחושה של גאווה ועשייה ענפה ומודה לדירקטוריון על הרוח הגבית שניתנה לי. אין ספק כי כאל תמשיך ותצמח בשנים הקרובות ותדע להתמודד עם האתגרים הרבים נוכח השינויים בשוק, ותמשיך להיות גורם מוביל בתעשיית כרטיסי האשראי ובשוק האשראי החוץ בנקאי".

רן עוז, יו"ר דירקטוריון כאל, אמר: "בשמי ובשם דירקטוריון החברה, אני מבקש להודות לדורון ספיר, המנכ"ל היוצא, על כהונה מוצלחת ועל ביצוע התפקיד באחריות, מקצועיות ומחויבות לארגון, וחתירה לעשייה רצופת הישגים, שהביאה את כאל לשיאים חדשים".

חברת כאל היא בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

קישור לצפייה בדוחות כאל באתר החברה.

https://www.cal-online.co.il/more/financialreports/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאל - כרטיסי אשראי לישראל.