הודעה לעיתונות

המרכז הרפואי 'וולפסון' ועמותת 'רפואה בטוחה' ישתפו פעולה בקמפיין למניעת זיהומים

בעקבות פגישה שנערכה בין מנכ"לית המרכז הרפואי 'וולפסון' לבין יו"ר ומייסדת עמותת 'רפואה בטוחה', רחל לייקוביץ',

ייצא בקרוב לדרך קמפיין משותף בתחום של מניעת זיהומים.

במסגרת שיתוף הפעולה, ביחד עם היחידה למניעת זיהומים ב'וולפסון' בניהולה של ד"ר יסמין מאור, הופק סרטון אנימציה מיוחד,

אשר יוקרן על גבי מסכי המרכז הרפואי ויכלול מספר כללי התגוננות בסיסיים

עבור המטופלים והמבקרים, כגון שמירה על היגיינת הידיים, שמירה על בידוד ועוד.

ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי 'וולפסון': "לצערנו הרב, מדי שנה מתפרסמים נתונים אודות אלפי מטופלים בישראל, המקפחים את חייהם כתוצאה מהידבקות בחיידקים אלימים, העמידים לאנטיביוטיקה.

אחת השיטות המרכזיות למנוע זאת, היא הקפדה וחתירה לחינוך והרחבת הידע לגבי מניעה. לכן, יצאנו בקמפיין שיש לו חשיבות רבה. במסגרת הקמפיין, נוסיף מסכים ברחבי המרכז הרפואי ונקרין על גביהם את הסרטון שהפקנו במשותף.

כמו כן, נייצר פלטפורמה אשר מחברת את סרטוני הדרכה שלנו לסמארטפונים - של כלל עובדי בית החולים ושל המטופלים המגיעים אלינו".

רחל לייקוביץ', יו"ר עמותת "רפואה בטוחה": "אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה החשוב עם המרכז הרפואי "וולפסון". העלאת המודעות לנושא הזיהומים בקרב הציבור והדרכתו,

יכולה למנוע מקרים רבים של זיהומים בעלי פוטנציאל קטלני. עם זאת, לצד העבודה עם הקהל הרחב, אנו קוראים גם למקבלי ההחלטות להציב את הטיפול במגיפת הזיהומים בראש סדר העדיפויות הלאומי, ולתקצב אותו כראוי".

ד"ר יסמין מאור, מנהלת היחידה למניעת זיהומים ב'וולפסון': "שיתוף הפעולה בין מטופלים ומשפחותיהם עם הצוות הרפואי והסיעודי הוא משמעותי ביותר לצורך הצלחת הטיפול. באמצעות מיזם מיוחד זה,

אנו מתחייבים להעמיק את הקשר בינינו לבין המטופל ומשפחתו, ועל ידי פעולה פשוטה כמו נטילת ידיים – להציל חיים".

עמותת 'רפואה בטוחה', אשר הוקמה לפני כחצי שנה במטרה להילחם במקורות הזיהומים בבתי החולים, מובילה פעילויות הסברה בקרב הציבור הרחב, לרבות הדגשת דרכי התגוננות בסיסיות מפני זיהומים.

בכוונת העמותה לשלב כוחות עם הנהלות בתי החולים בישראל, ולהדריך את הציבור המטופלים והמבקרים במספר כללי זהב להימנעות מהידבקות בזיהומים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המרכז הרפואי ע"ש אדית וולפסון.