קלייר מגנאג'י, סופרן
קלייר מגנאג'י, סופרן
דניס סדוב, בס
דניס סדוב, בס
שקד בר, סופרן
שקד בר, סופרן
הודעה לעיתונות

הקנטטה הדרמטית מאת הנדל "אצ'י, גלתיאה ופוליפמו" תבוצע לראשונה בישראל על ידי תזמורת הבארוק ירושלים

תזמורת הבארוק ירושלים
יזהר קרשון, מנצח
שקד בר – גלתיאה (מצו-סופרן)
קלייר מגנאג'י – אצ'י (סופרן)
דניס סדוב – פוליפמו (בס)

יום ג', 26.6.2018 בשעה 20:00 - אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב
יום ד', 27.6.2018 בשעה 20:00 – ימקא הבינלאומית, ירושלים
שבת, 30.6.2018 בשעה 13:00 – הכנסייה היוונית אורתודוקסית, חיפה

הסיפור המיתולוגי על אסיס, גלתיאה ופוליפמוס מתוך המטמורפוזות של אובידיוס, הצית את דמיונם של אמנים ויוצרים רבים לאורך ההיסטוריה והוא מהווה נושא ליצירות אמנות רבות ברנסנס ובבארוק, בראשם הפרסקו המרשים של רפאל בוילה פרנזינה ברומא.
האופרה "אסיס וגלתיאה" מאת הנדל זכתה כבר בישראל למספר ביצועים אולם פרשנותו הראשונה של הנדל לסיפור המיתולוגי, הקנטטה הדרמטית שחיבר ב-1708 כששהה באיטליה, עדין לא בוצעה על בימותינו. תזמורת הבארוק ירושלים תביא את היצירה, שניתן לראות בהיקפה ובאופייה למעשה אופרה קטנה, לראשונה לקהל בקונצרט סיום העונה.
על-פי המיתוס, פוליפמוס הוא קיקלופ (יצור מפלצתי ענק בעל עין אחת הממוקמת במרכז המצח) המתאהב בנימפת-הים גלתיאה, אך היא אוהבת את אסיס, רועה הצאן. פוליפמוס הקנאי אינו יכול לשאת את סירובה של גלתיאה. הוא מפתיע את הזוג המאוהב בעודם מתחבקים, ומתוך זעמו האדיר משליך עליהם סלע גדול ומוחץ את אסיס למוות. גלתיאה, נימפה בת-אלמוות, הופכת את גופו המת של אהובה לנהר הזורם אל הים, וכך מתאחדים השניים שוב לנצח. על-פי המיתוס זהו מקור היווצרו של נהר אצ'י, הזורם למרגלות הר הגעש אתנה בסיציליה.
היצירה כוללת שלושה תפקידים של שלוש דמויות הסיפור: אצ'י (השם האיטלקי לאסיס), זמר סופרן הגברי, שבמקור הושר על ידי קסטרטו (סריס) וירטואוז; גלתיאה, זמרת מצו-סופרן; ופוליפמו, זמר באס.
כל התפקידים וירטואוזיים מאוד, אך התפקיד של פוליפמו ראוי לציון מיוחד. הוא כתוב באופן יוצא דופן ו"לא-אנושי", כמו הדמות עצמה. בנוסף לווירטואוזיות ה"רגילה" שבה מצטיין התפקיד, הוא דורש גם מנעד ווקאלי עצום (שתי אוקטבות וקווינטה), וקפיצות לא סבירות מהצלילים הגבוהים ביותר ועד לנמוכים ביותר, אשר מותירים את המאזינים בתחושה של הלם.
לביצוע היצירה חוברים לתזמורת זמרת הסופרן קלייר מגנאג'י שביצעה את היצירה באירופה ותשיר את תפקידו של אצ'י; זמרת הסופרן שקד בר בתפקיד גלתיאה ודניס סדוב, בתפקיד פוליפמו. על התזמורת ינצח יזהר קרשון.
היצירה, שנכתבה על ידי הנדל בגיל 23, עוד לפני שהגיע ללונדון, היא יצירה נועזת ואקספרסיבית ולתפקידים התזמורתיים תפקיד מכריע בקידום העלילה.

מחירי הכרטיסים: 120-160 ₪. מחירים מיוחדים לגימלאים, סטודנטים, ילדים, וזכאי הנחות.
לרכישת כרטיסים: 02-6715888, https://cartis.jbo.co.il/announce/56003,
לפרטים נוספים: [email protected], 054-4352353

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.