הודעה לעיתונות

הודנה עכשיו! הפגנה היום (שישי 1.6) בצומת יד מרדכי

היום, יום שישי 1.6, נפגין ב-12.00 בצומת יד מרדכי (בין דרום אשקלון לצפון רצועת עזה) בקריאה הודנה עכשיו!

החודש הפגינו רבבות עזתיים נגד המצור הישראלי, מיעוטם באלימות ובאש. ישראל "קצרה" יותר מ-100 מפגינים, חלקם נשים וילדים, ובשיא הקטל הרגה 3 בכירי ג'יהאד. הג'יהאד הבטיחו נקמה – והשבוע קיימו. ביישובי עוטף עזה וברצועה פרצה יממה של "קציר" טילים ופגזים מהג'יהאד וחמאס, ומענה פצצות מהאוויר מישראל. מצרים התערבה ותיווכה, אתמול בבוקר נעצר ה"סבב" – ומה עכשיו? על מאות-אלפי התושבים של הנגב המערבי, ועל מאות-אלפי התושבים של רצועת עזה – על כולם לחזור להיערך ל"סבב" הבא?

לפני כחודש, לפני "מאי השחור", חמאס הציע הודנה ל-10 שנים – וביבי סרב. עכשיו, אולי שוב בתיווך מצרי, ממשלת הימין וממשלת חמאס יכולות – חייבות! – להסכים על הודנה עכשיו!

ראשי הימין שלנו קובעים: לא נדבר עם ראשי חמאס, ארגון טרור! ראשי חמאס קובעים: לא נדבר עם ראשי ישראל, מדינה כובשת! ורק מעטים, אצלנו ואצלם, זוכרים: ממשלת הימין וממשלת חמאס דיברו ביניהן – ישירות ובתיווך – כבר פעמים רבות! -בתחילת שנות השמונים, כחלופה אפשרית לאש"ף! ב-2008, בהסכם לסיום "מבצע עופרת יצוקה"! ב-2011, ב"עסקת גלעד שליט"! ב-2012, בהסכם לסיום "מבצע עמוד ענן"! ב-2014, בהסכם לסיום "מבצע צוק איתן"! ב-2018, בהסכם להחלפת שבויים חיים ומתים! ורק אתמול – בהסכם לסיום יממת האש!

אז ראשי הימין שלנו קובעים: הודנה תאפשר לחמאס להצטייד ביותר טילים ונשק! אולי. אבל גם אנחנו נוכל להצטייד, ולאין-ערוך יותר, גם בחומרי לחימה ל"הגנה פעילה", וגם בהגנה סבילה, שהשבוע שוב הוכיחה את עצמה – מ"כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ 2", ועד ממ"דים ("מרחבים מוגנים דירתיים") ומיגוניות.

וראשי הימין שלנו נמנעים מלומר: יש סיכוי שב-10 שנות הודנה יבינו שני הצדדים שעדיף לחיות, ואולי עם הזמן יגיעו אף לשלום. ישראל תוכל לעזור לרצועה להתפיל מים, לשכלל בתי-חולים, לשפר חקלאות – ובעיקר לא להפציץ! ורצועת-עזה תוכל לעזור לישראל לאפשר לתושביה לעבוד בישראל – ובעיקר לא לירות קסאמים!

חודש הרמדאן המוסלמי יסתיים בעוד כשבועיים, בשבת 16.6, בחג של 3 ימים, חג "עיד אל-פיטר" (החג לשבירת הצום), שמתאפיין בנדיבות, במחילה, באחווה ובשלום. שבועיים אחר-כך, ביום ראשון 1.7, נציין, אנחנו היהודים, את צום י"ז בתמוז, לציון תחילת המצור על בית-המקדש; ו-3 שבועות אחר-כך, ביום ראשון 22.7, נציין את צום תשעה באב, לציון חורבן בית-המקדש. אני קורא למוסלמים וליהודים, לממשלת ישראל ולממשלת חמאס: עד למועדים של כולנו השנה עוד לא נגיע לשלום, אבל אנחנו, שני הצדדים, חייבים להסכים על הודנה עכשיו!

היום, יום שישי 1.6, בשעה 12.00, נצא להפגין בצומת יד מרדכי, בין דרום אשקלון לצפון רצועת עזה, בקריאות: הודנה עכשיו! לעצור את ההסלמה! לא ללחימה, כן לפתרון מדיני עם עזה! ההפגנה מתארגנת על-ידי הארגון המתמיד "קול אחר משדרות וישובי עוטף עזה" ועל-ידי "המחנה הדמוקרטי". מומלץ להגיע עם שלטים, עם דגלי ישראל, ועם כובע ומים. לפרטים, להסעה מאשקלון ולאישור השתתפות: נעמיקה ציון 054-7689181, [email protected] ; אריק ילין 054-4689001, [email protected] ; נפתלי רז 054-5494172, [email protected] .

בברכת "אל תגידו 'יום יבוא' – הביאו את היום!"