מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 04/07/2018 14:39
נושא: תרבות

אירוע ההשקה: מיצב העץ הנדיב

יום א', 08 יול' 2018 בשעה 17:00
מיקום: ניין כלל
כתובת: יפו 97, ירושלים. (מפה)
משך: 4 שעות
קרדיט צילום: אמילי וויליאמס
קרדיט צילום: אמילי וויליאמס
קרדיט צילום: אמילי וויליאמס
קרדיט צילום: אמילי וויליאמס
הודעה לעיתונות

מיצב העץ הנדיב מהמידברן יוצב על הגג של בניין כלל בירושלים

לרגל ההשקה יתקיים מופע Music of The Plants – המאפשר לצמחים לשיר

הפסל ״העץ הנדיב״, יצירתו של האמן נועם טולדנו בשעה טובה מצאה את ביתה על הגג של בניין כלל בירושלים כחלק ממתחם המרפסת: גג לעירוניות חדשה. העץ הנדיב הוא מיצב אינטראקטיבי עתיר מימדים, מחוספס מבחוץ ועדין מבפנים, אשר נבנה בטכניקה מעורבת. המיצב הוצב לראשונה בעיר הזמנית, מידברן, ביוני 2017. בחלוף 14 ימים ולאחר ש-10,000 המשתתפים במידברן נהנו מצל העץ הוא לא נשרף כמו מיצבים אחרים ולבקשת האמנים הועבר לירושלים הבירה.

היוצר הסביר כי 'העץ הנדיב' הוא הזדמנות למסע לנבכי הנפש האנושי וחקר מערכת יחסי הגומלין הרמוניים שלנו עם אמא אדמה, על הגבול הדק שבין האהבה לניצול. המיצב יעביר את משתתפיו חוויה המערבת מספר חושים ומחברת לערכי הקיימות, נתינה ואהבת האחר. העץ מכיל בתוכו מובלעות קטנות של שקט ובבסיסו אזור מנוחה ומפגש. ענפיו הגדולים מתנשאים לגובה רב ומעניקים לסביבה צל נדיב ומרענן, בעוד ליבו של העץ מהווה אי של שקט ומקום להיטען באנרגיות חדשות ורעננות.

הקמת הפסל הינה יוזמה של עמותת ״מידברן״ והתאפשרה בזכות תמיכת מפעל הפיס, חברת עדן ורשות הצעירים בעיריית ירושלים.

העץ ישמש מקום מפגש לפעילויות חברתיות וקהילתיות ויהווה תוספת מלאת השראה למתחם "המרפסת" מרכז הפעילות של קבוצת מוסללה.

הציבור מוזמן לאירוע ההשקה, יום ראשון 8/7, שיכלול מופע נגינה מיוחד Music of The Plants כלי מוזיקלי מיוחד שפותח על ידי קהילת דמנהאור ומעבדות סולארה (איטליה) המאפשר לצמחים מכל סוג להשמיע את קולם. תלווה את העץ בשירה מקודשת: סופיה טוב.

לאחר מכן תתקיים הפעילות הראשונה בעץ הנדיב: אמבטיה של אמפטיה - מפגש קבוע שבועי ובו יחקרו המשתתפים יחד את האיכות האמפתית בעזרת תרגילים מונחים, שיח, ובעיקר- מפגשים חיים. המשתתפים יתנסו באמפתיה במטרה להפוך אותה להיות נגישה לנו ביום יום, בחיינו האישיים והקהילתיים, כך שאיכויות של קירבה, הבנה, חיבור וחמלה יהיו המים שכולנו שוחים ונהנים בהם ביחד. המפגש יתקיים בהנחיית לינדה נתן, מנחת קבוצות ומלווה אישית בשיטת "תקשורת מקרבת".

שלמה לוי, מנהל רשות הצעירים בעיריית ירושלים: " במסגרת היעד של עיריית ירושלים לפיתוח המעמד היצירתי אנחנו עוסקים רבות בחיבור של מיצבי אומנות למרחב הציבורי בעיר. הדבר יוצר רווח משולש- האומנים זוכים לחשיפה משמעותית ולתגמול הולם לעבודתם, העיר מרוויחה מיצגי אומנות מיוחדים והמרחב הציבורי הופך מזמין ויצירתי יותר. אנחנו עובדים בימים אלה על הצבת מיזמים נוספים ברחבי העיר ובתוך מוסדות תרבות ומרכזים יצירתיים."

מתן ישראלי, ממייסדי קבוצת מוסללה : "עצים מעניקים לנו כל כך הרבה – פירות, צל, חומרי גלם וחמצן, ובעצם באים ללמד אותנו אהבה ללא תנאי – וזה גם הסיפור של הפסל – מיצב "העץ הנדיב" שניתן לתושבי ירושלים במתנה מאנשי המידברן, ויאפשר מפגש בצלו על הגג של בניין כלל, תודתנו לתומכים ולשותפים שאפשרו לעץ הנדיב להכות פה שורש"

מחברת "עדן" נמסר כי :״פעילותנו המתמשכת יחד עם קבוצת מוסללה על גג בניין כלל מהווה game changer אמיתי למתחם. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח המעמד היצירתי במרכז העיר ירושלים ובתלפיות ובפרט".

הזמנה לאירוע ההשקה ב- 8.7

17:00-19:00 - שירת העץ הנדיב

19:00-21:00 - אמבטיה של אמפטיה

**********************

אירוע מדברן הינו האירוע האזורי הרשמי של קהילת מדברן - קהילת הברנינג-מן בישראל.

"עיר פוגשת מדבר" הינו פרויקט חברתי – תרבותי, המופעל ע"י עמותת "מדברן" בתמיכת מפעל הפיס. מטרתו היא הצבת יצירות אמנות ומייצבים נבחרים שהוצגו במדברן, ברשויות מקומיות ברחבי הארץ ובכך לאפשר הנגשת יצירה מקורית איכותית לאוכלוסייה רחבה ככל הניתן, חיזוק מעמד האמן היוצר וקידום חזון העמותה: “לעודד וליצור מרחבים חווייתיים מבוססי השתתפות, המעוררים השראה ומניעים להתפתחות חברתית, סביבתית ותרבותית”.

מתחם "המרפסת: גג לעירוניות חדשה" מתפרש על 285 מ״ר בקומה החמישית של המרכז המסחרי בבניין כלל ופתוח אל גג הבניין ששטחו כ- 1650 מ״ר. על שטח הגג והחלל הפנימי הוקם מרחב שמחבר בין אמנות, מודעות סביבתית וחשיבה מקיימת. מהשילוב מתקבל גג ירוק וייחודי, מרחב למחקר, יצירה ומשחק, חלל שמהווה מקום לשימוש ציבורי בתחומי אמנות, קיימות וקהילה. ליבה של המרפסת הינו שטח רב שימושי המיועד לפנאי, מפגשים ואירועים ולצידו הוקמו מספר מרכזי תוכן אותם מובילים חברי קהילת מוסללה, כאשר כל אחד מהמרכזים מציע מגוון קורסים, סדנאות והרצאות.

המרפסת גג לעירוניות חדשה, על הגג של בניין כלל, יפו 97, ירושלים.

לפרטים נוספים אודות האירוע ואפשרויות הסיקור: איילת 0508884141

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.