מפרסם: אני ואתה - מפלגת העם הישראלית
תאריך: 16/08/2018 13:51
עדכון: 16/08/2018 14:15
נושא: חדשות, מפלגות
הודעה לעיתונות

מפלגת אני ואתה הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית כנגד ראש הממשלה ואח' בעניין חוק הלאום

הוגשה עתירה כנגד ראש הממשלה ומפלגות הקואליציה לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, לפיה חקיקת חוק יסוד: הלאום (שהוא לשיטתנו חוק יסוד הלאומנות) מהווה פעולה בניגוד לסע' 5א' ו-7א' לחוק יסוד: הכנסת, מאחר והיא שוללת ו/או פועלת לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והכל כאמור בעתירה המצ"ב.

הוועדה התבקשה להורות למר נתניהו כי בהתקיים חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי (להלן : "חוק הלאום") אשר חוקק ביום 19-7-18, הוא לא יוכל להתמודד לכנסת ה-21.

כמו כן התבקשה הוועדה להורות למשיבות - מפלגות הקואליציה שלא להגיש רשימות מועמדים לכנסת ה-21 ו/או שלא להגיש רשימות מועמדים של חברות וחברי הכנסת מטעמן בכנסת ה-20 אשר הצביעו בעד חוק הלאום ו/או לקבוע ו/או להצהיר כי הן לא תוכלנה לעשות כן באם לא יבוטל ו/או יתוקן חוק הלאום, ו/או להתריע בפניהן כי הן עלולות להימצא במצב בו לא תוכלנה להגיש רשימת מועמדים ו/או רשימת מועמדים הכוללת חברות וחברי הכנסת המכהנים מטעמן בכנסת ה-20 ואשר הצביעו בעד חוק הלאום.

מהוועדה נמסר לנו באמצעות היועץ המשפטי שלה כי לשיטתו, בשלב זה, יש להמתין להגשת רשימות המועמדים עצמן לוועדה לקראת הבחירות הבאות. אנו בוחנים עמדה זאת ונפעל בהתאם לפרשנות הראוייה של החוק. אגב - בחינה זאת כוללת גם נושאי הסתה למיניהם, עם או בלי "גיס רביעי או חמישי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אני ואתה - מפלגת העם הישראלית.