הודעה לעיתונות

גוש שלום: מתנגדיו הגדולים ביותר של אורי אבנרי יאלצו בסופו של דבר ללכת בעקבותיו

גוש שלום אבל ומרכין ראש על מותו של מייסד התנועה אורי אבנרי. עד הרגע האחרון הוא המשיך בדרך בה הלך כל חייו. בשבת לפני שבועיים התמוטט אבנרי בביתו כאשר עמד לצאת לכיכר רבין להפגנה נגד "חוק הלאום", מספר שעות לאחר שכתב מאמר חריף נגד החוק הזה, ומאז היה מחוסר הכרה.

אבנרי הקדיש את כל כולו למאבק למען השלום בין מדינת ישראל לבין העם הפלסטיני במדינתו העצמאית ובין ישראל והעולם הערבי והמוסלמי. הוא לא זכה להגיע לסוף הדרך ולראות את השלום מתממש. אנו – חברי גוש שלום וגם אנשים רבים אחרים שהושפעו ממנו במישרין ובעקיפין – נמשיך בדרכו ונכבד את זכרו.

ביום פטירתו של אורי אבנרי עוסקת הממשלת הימנית ביותר בתולדות מדינת ישראל במשא ומתן עם ארגון החמאס. למרבה האירוניה, האשמות דמגוגיות המזכירות את אלה שהוטחו באבנרי כל חייו מושמעות היום דווקא נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בהיסטוריה של מדינת ישראל ירשם אורי אבנרי כחוזה שראה למרחק וצפה והצביע על הדרך שאחרים לא הבחינו בה. גורלה ועתידה של מדינת ישראל היא להגיע לשלום עם שכניה ולהשתלב במרחב הגיאוגרפי והפוליטי שבו היא ממוקמת. גם מתנגדיו הגדולים ביותר של אבנרי יאלצו בסופו של דבר ללכת בעקבותיו – כי אין למדינת ישראל ברירה אמיתית אחרת.

לפרטים: אדם קלר, דובר גוש שלום 054-234074