הודעה לעיתונות

פרופ' אהרן ברק פתח את שנת המשפט תשע"ט במכללה האקדמית צפת

נשיא בית-המשפט העליון (בדימוס) פרופ' אהרן ברק השתתף בטקס פתיחת שנת המשפט תשע"ט, בבית-הספר למשפטים של המכללה האקדמית צפת. פרופ' ברק נענה להזמנתו של פרופ' מוחמד ותד, ראש בית-הספר למשפטים במכללה, אשר מונה השנה לתפקידו. יחד עמו הגיעה רעייתו השופטת (בדימוס) אלישבע ברק, סגנית בית-הדין הארצי לעבודה.

פרופ' חיים ברייטברט, נשיא המכללה האקדמית צפת, קדם בברכה את פרופ' ברק ורעייתו. בדברי ברכתו להנהלת בית הספר למשפטים אמר "בית הספר קלט בשנים האחרונות וממשיך לקלוט מרצים טובים שפעילים במחקר ונותנים הוראה טובה. אין ספק כי המרצים הטובים וסטודנטים הטובים, יביאו לחיזוק שמו של בית הספר ושמה של המכללה, דבר שיביא סטודנטים טובים מכל הארץ ושיפור המערך המשפטי הכולל בצפון".

במהלך האירוע, נשא פרופ' מוחמד ותד דברים והציג את משנתו המקצועית בתחום המשפט בישראל וחזון בית-הספר למשפטים. "שאיפתו העיקרית של בית-הספר חייבת להיות זו של הטמעת והשרשת חינוך משפטי ערכי בקרב תלמידיו, חינוך הדרוש לשם ימלאו את תפקידיהם השונים באופן מקצועי, אתי, מוסרי ותוך רגישות לערכי יסוד דמוקרטיים מהותיים. בין ערכים אלו אנו צריכים להקנות לסטודנטים מודעות לשלטון החוק ולזכויות אדם".

בהמשך התקיים טקס הוקרה לפרופ' תמר גדרון, אשר סיימה את כהונתה כראשת בית-הספר למשפטים, והוענקו תעודות הוקרה למצטייני הדיקאן לשנת הלימודים תשע"ח.

פרופ' ברק נשא את ההרצאה המרכזית באירוע. בדבריו בפני סטודנטים התמקד פרופ' ברק בשלושה נושאים עיקריים שלדעתו יעלו בפני הסטודנטים במהלך הלימודים והציג בהם את עמדתו: מה זו דמוקרטיה, מהו תפקידו של שופט בדמוקרטיה ומה תפקידו של סטודנט למשפטים, ועו"ד בדמוקרטיה".
בדברים לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט אמר פרופ' אהרן ברק: "בתפר שבין מדע המשפט לבין הפרקטיקה המשפטית עו"ד יעקב וינרוט העדיף את הפרקטיקה – ובזה המדע הפסיד. הערכתי אותו מבחינת היכולות האינטלקטואליות שלו כאיש המכיר היטב את התרבות התורנית מצד אחד, ואת התרבות החילונית מצד שני".

בית-הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת נוסד בשנת 2008 והוא בית-הספר הציבורי היחיד מצפון לחיפה. אוכלוסיית הסטודנטים למשפטים מייצגת את המגוון האתני-והדתי הייחודי של הגליל, בהם: יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים צ'רקסיים ועוד, והם שואפים להתמחות במקצוע עריכת דין, ביניהם אקדמאיים בעלי תואר ראשון ושני המבקשים לשדרג את תחום עיסוקם הנוכחי. סגל בית-הספר משקף שילוב בין האקדמיה לפרקטיקה והוא כולל מרצים בכירים בתחום המשפט. עד כה סיימו את לימודיהם עשרות בוגרים אשר השתלבו במשרות ציבוריות וופרטיות.

את הטקס הנחתה ד"ר יעל עפרון, סגנית ראש בית-הספר למשפטים. לאירוע הגיעו משפטנים, בהם שופטים מבתי-המשפט בצפון, פרקליטים במחוז הצפון ועורכי דין.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.