חגית אלדמע- קרדיט ענת עינהר
חגית אלדמע- קרדיט ענת עינהר
Michal Herman- קרדיט אייל לנדסמן
Michal Herman- קרדיט אייל לנדסמן
הודעה לעיתונות

מקורו של מעשה האמנות

סדרת מפגשים בעקבות חיבורו המכונן של היידגר
מופע דיבור: ד"ר חגית אלדמע
מופע מחול: מיכל הרמן

14 בנובמבר, 21 בנובמבר ו5 בדצמבר
בתיאטרון קליפה

"מקורו של מעשה האמנות" הינה סדרה של 3 מפגשים בעקבות חיבורו המכונן של היידגר.
בסדרה יופיעו ד"ר חגית אלדמע והכוריאוגרפית והיוצרת מיכל הרמן. הערבים יכללו שיעור ומופע מחול.
הסדרה תפתח ב14 בנובמבר בתיאטרון קליפה.
"בחיבור "מקורו של מעשה האמנות" היידגר חושב על מעשה האמנות כמעשה שחושף ריב יסודי. ריב בין אדמה ועולם. האדמה היא יסוד מסתגר אבל גם כזה שמשמר ונוצר, והעולם הוא יסוד פתוח שהפתיחות שלו מתאפשרת הודות להופעת ההסתגרות של האדמה בעולם.
באופן קריאה זה את המעשה ואת מעשה האמנות, היידגר פותח בפנינו מנעד אחר לחשוב על מהו ריב. שכן, עבורו, הריב הוא לא קטטה, מחלוקת, הרס, או סכסוך שצריך ליישב ולפתור. בגלל שבמהות של הריב הזה, היסודי, שקיים בכל רובד של החיים האנושיים ובאופן המזוכך ביותר במעשה האמנות, כל צד נושא את הצד האחר אל מעבר לעצמו. כלומר שאת הריב הזה אין לפייס אלא יש לפייט. כאשר הפיוט של הריב הוא הוא מעשה אמנות."
חגית אלדמע

"עד בלי די", עבודת המחול החדשה של מיכל הרמן היא וריאציה נשית הלכודה בתוך מכונת גוף שלא יכולה להפסיק מלפעול ונתונה, בו זמנית, למבט של האחר – החוץ. תנועת העבודה נעה על צירים של מקום וזמן, פנים-חוץ, אז-עכשיו. בסדרה זו העבודה תוצג בשלושה חלקים – עד. בלי ודי.

"מקורו של מעשה האמנות", 14 ו21 בנובמבר וב5 בדצמבר בשעה: 20:00 בתיאטרון קליפה, רחוב הרכבת 38 תל אביב. מחיר מפגש: 130 ₪ , מחיר 3 מפגשים: 350 ₪. רכישה בטל': 03-6399090 ובאתר התיאטרון clipa.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.