הודעה לעיתונות

לראשונה בתולדותיה: ישראל תוביל ותארח את הפורום הבינלאומי למדינות דיגיטליות

4 בנובמבר 2018

הודעה לעיתונות:

*השרה גילה גמליאל: "שמחה על הזכות לייצג את מדינת ישראל וממשלת ישראל כנשיאת פורום D9 ולארח את הכינוס השנתי, המעצב את פני עולם המחר. ישראל היא מעצמה דיגיטלית שנמצאת בקדמת הטכנולוגיה העולמית.  הייחוד שלנו הוא שאנו לא משאירים אף אחת ואף אחד מאחור. אנו רותמים את הטכנולוגיה גם לעידוד צמיחה ושיפור השירותים הממשלתיים וגם לצמצום פערים חברתיים".*

ב 19-21/11/2018 ישראל תארח לראשונה את הכנס השנתי של פורום D9, פורום תשע המדינות הדיגיטליות. את הכנס הייחודי, תוביל השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הממונה על המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, אשר תשמש השנה כנשיאת התורנית של הפורום. באירוע ישתתפו שרים ובכירי ממשל והייטק מתשע המדינות הדיגיטליות ביותר בעולם כדוגמת בריטניה, קנדה, דרום קוריאה ועוד. כמו כן, יישאו דברים גם *פרופסור דן אריאלי, פרופסור יוג'ין קנדל, נשיא edX העולמית פרופסור אננט אגרוול, מולי אדן לשעבר סגן נשיא אינטל העולמית, ד"ר עדו בצלת המייסד והמדען הראשי של אומניטי, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן סקלי, מנכ"לית המטה הלאומי ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי שי-לי שפיגלמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ועוד*.
בכנס, שיתקיים במקביל בירושלים ובתל אביב, יוצגו הפיתוחים החדשניים המציבים את ישראל בחזית החדשנות הדיגיטלית בעולם, ייערכו מושבים בנושאי ערים חכמות, חינוך דיגיטלי, בריאות דיגיטלית, כלכלה דיגיטלית, סוגיות אתיות בעידן דיגיטלי וטרנספורמציה דיגיטלית. את המושבים שיתקיימו במליאה המרכזית בגני התערוכה, ינחה איש התקשורת יעקב אילון. בנוסף, בכנס תשיק השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל את "קמפוס", הפלטפורמה הלאומית ללמידה מקוונת, ותחשוף את תכניות העבודה לדיגיטציה לאומית שיוביל המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי בשנת 2019 ותציג סטטוס לתכניות הלאומית אותן מוביל המטה כדוג' התכנית הלאומית לבריאות דיגיטלית שהושקה בקיץ האחרון. כמו כן, כל אחת מהמדינות המשתתפות בפורום D9 תציג את המודל שלה למדינה דיגיטלית, תוך הדגשת הפרויקטים הדיגיטליים אותן היא מקדמת.

*השרה גילה גמליאל:* "שמחה על הזכות לייצג את מדינת ישראל וממשלת ישראל כנשיאת פורום D9 ולארח את הכינוס השנתי, המעצב את פני עולם המחר. ישראל היא מעצמה דיגיטלית שנמצאת בקדמת הטכנולוגיה העולמית.  הייחוד שלנו הוא שאנו לא משאירים אף אחת ואף אחד מאחור. אנו רותמים את הטכנולוגיה גם לעידוד צמיחה ושיפור השירותים הממשלתיים וגם לצמצום פערים חברתיים".
פורום D9, הוא פורום הממשלות הדיגיטלית המובילות בעולם שנוסד בשנת 2014 במטרה לרתום את הכוח הגלובלי של הטכנולוגיה הדיגיטלית על מנת לסייע למדינות החברות בו להרחיב, לשפר ולייעל את השירותים הדיגיטליים הזמינים בארצותיהם באופן מהיר, בשיתוף מידע ובהפריה הדדית. עקרונות הפעולה שמנחים את פעילות הפורום והמדינות החברות בו הם שירותים מכווני משתמש, סטנדרטים וקודים פתוחים, שווקים פתוחים, ממשל פתוח, קישוריות, קידום לימוד תכנות במערכת החינוך, אוריינות דיגיטלית ומחויבות לשיתוף מידע. נציין, כי ישראל הייתה אחת ממייסדות הפורום, וכיום חברות בו בריטניה, דרום קוריאה, קנדה, ניו זילנד, אסטוניה ואורוגוואי, ובשבוע הקרוב תצטרפנה גם מקסיקו ופורטוגל.  

*קישור לאתר הכנס:*
https://events.eventact.com/ws/IsraelDigital/%D7%91%D7%99%D7%AA

*לפרטים נוספים ותיאום ראיונות:*
אוהד כהן,
דוברות המשרד לשוויון חברתי
050-6796100
עדי עדואן,
דוברות המשרד לשוויון חברתי
054-9791990
אריק בן שמעון,
דוברות פורום ה D9 2018
054-2404933

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד לשוויון חברתי.