הודעה לעיתונות

כוחות משטרה יגיעו הבוקר (שישי) לצומת יד מרדכי כדי למנוע אלימות של אנשי ימין נגד מפגיני שלום ‎

כוחות משטרה יגיעו הבוקר (שישי) בבוקר לצומת יד מרדכי שמצפון למחסום ארז בגבול עזה, כדי למנוע התפרצות אלימות. הצורך בנוכחות משטרתית במקום התעורר בעקבות איומים בוטים שהשמיעו קבוצות ימין קיצוני נגד אנשי קבוצת "הקול האחר" - קבוצה של תושבים משדרות ומאזור עוטף עזה, שדוגלת בפתרון לא אלים לסכסוך המתמשך ומקיימת הידברות רצופה עם אנשים מרצועת עזה. בגלל איומים אלה בוטלה בשבוע שעבר הפגנה קודמת שהתכוונו אנשי "הקול האחר" לקיים במקום. אולם השבוע הם נחושים בדעתם לא להכנע לאיומים ולהביע בצורה ברורה וחדה את עמדתם. "אנו הננו תושבי עוטף עזה, עלינו ועל ילדינו עובר כל מה שעובר בעוטף עזה בשמונת החודשים האחרונים וזכותנו להביע דעה אינה נופלת מזכותו של כל אחד אחר".

---------------------------------------------------------
הודעה קודמת
אלימות פוליטית בעוטף עזה - מסע איומים והפחדות נגד פעילים התומכים בהפסקת האש ובהמשך המאמצים לקידום הסכם עם עזה

באזור עוטף עזה התעוררה בימים האחרונים אוירה עכורה בעקבות מסע של הפחדות ואיומים מצד אנשי הימין הקיצוני. המצג התקשורתי כאילו כל תושבי עוטף עזה חושבים ומדברים בקול אחד וכולם דוגלים בקו מלחמתי נגד רצועת עזה, בהחלט אינו משקף את המציאות המורכבת באזור הזה.

חברי ארגון "קול אחר" שהם כולם תושבי עוטף עזה שגרו מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וקראו לו להמשיך במאמצים לקידום הסכם עם תושבי רצועת עזה. חברי הארגון התכוונו גם לקיים הפגנה ברוח זאת בצומת יד מרדכי ביום שישי האחרון - אולם ספגו מטח אדיר של איומים והפחדות מצד ארגוני הימין הקיצוני, שהשמיעו איומים בוטים להגיע למקום ולהפעיל אלימות בוטה נגד המפגינים. "בעקבות האיומים המפורשים הללו החליטנו לדחות את ההפגנה ולהימנע מעימות אלים במיוחד שלא יאפשר לנו להביע את דעתנו באופן חופשי ודמוקרטי. זה בהחלט ובשום אופן לא אומר שוויתרנו על הבעת דעתנו בנושא החיוני לנו כתושבי עוטף עזה ולכל אזרחי ישראל. אנו נחושים לעמוד בצומת יד מרדכי
ביום שישי השבוע 23.11.18 (לא כפי שנכתב בטעות בהודעה קודמת) ואנו פונים לכל מי שמזדהה עם המסר שלנו להצטרף ולהזמין אחרים, על מנת שנוכל לעמוד יחד כקבוצה משמעותית מול מסיתים פוטנציאליים. אנו הננו תושבי עוטף עזה, עלינו ועל ילדינו עובר כל מה שעובר בעוטף עזה בשמונת החודשים האחרונים וזכותנו להביע דעה אינה נופלת מזכותו של כל אחד אחר".

תודה ולהתראות,
חברי קול אחר

לפרטים:
נעמיקה ציון - 054-7689181 / 08-6624447
אריק ילין – 054-4689001

=====================================================
להלן נוסח מכתבם של חברי "קול אחר" אל ראש הממשלה נתניהו

לכבוד מר בנימין נתניהו - ראש ממשלת ישראל

אנו, תושבים משדרות ועוטף עזה, רוצים להביע את תמיכתנו בהחלטה על הפסקת אש כוללת. התמיכה הרחבה של כל ראשי מערכות הביטחון בהחלטה זו נותנת לה משנה תוקף. עם זאת, כתושבי האזור, ברור לנו שכל הפסקת אש תהיה שברירית וקצרת טווח וכי יש לפעול בנחישות למען השגת הסכם ארוך טווח אשר יכלול תכנית לשיקום ולפיתוח של רצועת עזה. כל עוד במרחק של דקות ספורות מביתנו, אנשים חיים בתנאים בלתי אנושיים בכלא הגדול ביותר בעולם, לא יהיה ביטחון לתושבי האזור. המצור המתמשך פוגע אנושות בתושבי עזה, אך הוא גם פוגע בביטחון ישראל מפני שהוא מעמיק את האיבה ומעודד מעשי נקם וטרור. זוהי חבית חומר נפץ שהייאוש, התסכול והזעם יכולים להבעירה בכל עת. במציאות הנוכחית, מעגל האלימות הבא באזורנו הינו רק עניין של זמן ויהפוך פעם נוספת את חיינו וחייהם לסיוט. אנו קוראים לך לפעול בנחישות להשגת הסכם ארוך טווח, אשר יבטיח המשך השקט כמו גם את שיקום הרצועה ויצירת הזדמנות לחיים של כבוד לנו ולשכנינו. נודה על תגובתך, קבוצת "קול אחר".
"קול אחר" הינה קבוצה של תושבים משדרות ומאזור עוטף עזה, שדוגלת בפתרון לא אלים לסכסוך המתמשך, ומקיימת הידברות רצופה עם אנשים מרצועת עזה.
/http://www.othervoice.org