מפרסם: משרד התקשורת
תאריך: 27/11/2018 15:28
נושא: מדיני
דוברות משרד התקשורת
דוברות משרד התקשורת
הודעה לעיתונות

שר התקשורת איוב קרא נאם היום בכנס הTWINING שהתקיים היום בישראל

"הפרוייקט מהווה נדבך נוסף המשקף את היחסים החמים בין מדינות האיחוד לבין מדינת ישראל ויקדם את האתגרים בתחום התקשורת איתם אנו מתמודדים היום."

שר התקשורת איוב קרא:" לכבוד הוא לי להשיק את פרוייקט הטווינינג השני בתחום התקשורת ולארח את השגרירים ממדינות האיחוד האירופי הנוטלות חלק בפרוייקט-איטליה,גרמניה ולטביה."

בכנס השתתפו שגריר האיחוד האירופי ,מר עימנואלה ג'יופרה,שגריר איטליה בישראל, מר ג'יאנלואיג'י בנדטי ושגרירת לטביה בישראל הגברת אליטא גאוול.
וכן משלחת בכירה מטעם רשויות תקשורת אירופאיות ( איטליה, גרמניה ולטביה)
במסגרת הפרוייקט ה-Twining של האיחוד האירופי, הקצה האיחוד כ-1.5 מיליון יורו לפרויקט המשותף עם משרד התקשורת הישראלי.

ואותו ילוו מומחים מרשויות התקשורת של איטליה, גרמניה ולטביה, בהובלת איטליה, את משרד התקשורת ביישום השלב השני של הפיכת שוק התקשורת הישראלי לשוק של שירותים סיטונאיים ( בין היתר, המתבסס על Unbundling והחכרת תשתיות ומקטעים של רשתות קיימות ועתידיות), וזאת תוך לימוד מהניסיון הרב שהצטבר בשלוש המדינות האמורות בתחום זה.

הפרויקט יימשך 22 חודשים, שבמהלכם יתגורר רכז הפרויקט מטעם הרשויות של שלוש מדינות הקונסורציום בישראל ויעבוד במשרד התקשורת וכן יגיעו לארץ לעתים קרובות מומחים נוספים מאותן מדינות.

תוכנית ה-Twinning היא חלק מתוכנית ה-European Neighborhood Policy (ENP) של האיחוד האירופי.
מטרת התוכנית מבחינת האיחוד האירופי, היא להביא להתקרבות והרמוניזציה בין המדינות שכנות לבין האיחוד. בכל תקופת ה-Twinning, מתגוררים ה"חונכים" האירופיים במדינת ה"לקוח" ומשמשים כיועצים צמודים ומנחי סדנאות ותהליכים שהוגדרו מראש במסגרת הפרויקט. גם מטרת הפרויקט היא מוחשית ומוגדרת מראש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד התקשורת.