מפרסם: מרום תקשורת
תאריך: 29/11/2018 13:10
עדכון: 29/11/2018 13:21
נושא: אמנות, ילדים ונוער, מוזיקה, תיירות
חנוכלים 2018 בעיר העתיקה בירושלים צילום יעל הרמן
חנוכלים 2018 בעיר העתיקה בירושלים צילום יעל הרמן
סביבונים בחנוכלים צילום יעל הרמן
סביבונים בחנוכלים צילום יעל הרמן
מיצגי אור על חומות העיר העתיקה צילום יעל הרמן
מיצגי אור על חומות העיר העתיקה צילום יעל הרמן
חנוכלים אירוע חינם בחנוכה
חנוכלים אירוע חינם בחנוכה
הודעה לעיתונות

חנוכלים 2018 - חגיגת חנוכה חינם בעיר העתיקה בירושלים לכל המשפחה

* מיצגי אור אינטראקטיבים * מיצג וידיאו על חומות העיר העתיקה * מופע אש * תיאטרון רחוב באווירת החג * הצגת ילדים * הקרנה בשידור חי על החומה של טקסי הדלקת חנוכיות ממרכזי ערים בעולם * מוסיקה חיה ושלל פעילויות לכל המשפחה

כ"ו -כ"ח כסלו תשע"ט – 4-6.12.2018

בין השעות 17:00-21:00 שער יפו - העיר העתיקה ירושלים

כל האירועים ללא תשלום

פסטיבל חנוכלים לכל המשפחה מתקיים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים בין ה-4-6 בדצמבר. המבקרים מוזמנים לעלות לעיר העתיקה בירושלים, וליהנות מחוויה של מיצגים מוארים ואינטראקטיביים, מופע אש, הצגת ילדים, תיאטרון רחוב באווירת חג החנוכה, מוסיקה חיה, הקרנות וידאו על חומות העיר העתיקה ועוד ועוד.
חנוכלים יתפרש על פני מסלול רצוף פעילויות ואטרקציות, החל מרחבת שער יפו ופנימה אל עבר סמטאות העיר העתיקה הקסומות, ודרך בתי הרובע היהודי, אשר תושביו מוציאים את החנוכיות המוארות והמיוחדות מחוץ לבתיהם, מה שמעניק אווירה חגיגית וייחודית של חנוכה שיש רק בעיר העתיקה בירושלים. נמשיך אל רחבת בית הכנסת החורבה, כיכר בתי מחסה ועד לסיום המסלול, בסמוך לרחבת הכותל.
ברחבת שער יפו תתקיים הדלקת נרות המונית מידי יום בשעה 17:30. באי הפסטיבל ייהנו ברחבת שער יפו ממופע מוסיקלי של תזמורת הרחוב הירושלמית, ומופע אש חוויתי. בעמדות המידע במקום ימתינו למבקרים מפות הפסטיבל אשר ילוו אותם לאורך המסלול. על חומת העיר העתיקה תוקרן מידי ערב בשידור חי הדלקת נרות מערים שונות בעולם: וושינגטון, רומא, מוסקבה ועוד.

בהמשך הדרך, לאורך סמטאות העיר העתיקה, יהנו הילדים והמבוגרים מהפעלת סביבוני ענק, מיצגים של חנוכיות בשלל גדלים עשויות מחומרים שונים ומיצגי וידאו ארט חגיגיים. עוד במסלול יפגשו המבקרים דמויות מסיפורי החג כמו מתתיהו, יהודה המכבי וחנה, ונגנים שינגנו מוסיקה חיה ומקפיצה.

בכיכר החורבה ניתן לעצור לאתנחתא קלה. סביב שולחנות עגולים ימתינו מספרי סיפורים עם סיפורים שעוד לא שמעתם. את החוויה ישלימו פסלים חיים ומיצג וידאו מנגן. בכיכר בתי מחסה תעלה הצגת ילדים קצרה – "החנוכייה של סבא"- המספרת את סיפורם של שלושה ילדים חמודים היוצאים לחפש שמן לחנוכיה של סבא בערב חג החנוכה בירושלים הנצורה. בסיומה ניתן להצטלם לתמונה משפחתית של בני המשפחה כנרות בחנוכייה גדולה שתוצב בכיכר.
את המסלול נסיים ברחוב משגב לדך (המוביל אל רחבת הכותל), בו מוזמנים המבקרים ליהנות מיופיו עוצר הנשימה של הרובע היהודי המואר, שבמהלך ימי החנוכה מוציאים תושביו אל מפתן דלתם עשרות חנוכיות מוארות ויפות, כאשר ברקע ילוו מוסיקאים את העוברים ושבים בנעימות ושירי חג. את הדרך חזרה ניתן לעשות ברגל או להצטרף לשאטלים חינמיים שיצאו משער האשפות אל רחוב ממילא.

'לפרטים נוספים:
'[https://www.itraveljerusalem.com/he/evt/hanukkah-at-the-old-city/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרום תקשורת.