האקדמיה למדעים אבולוציה_באדיבות פרופ יואל רק
האקדמיה למדעים אבולוציה_באדיבות פרופ יואל רק
האקדמיה למדעים אבולוציה_באדיבות פרופ יואל רק
האקדמיה למדעים אבולוציה_באדיבות פרופ יואל רק
פרופ' יואל רק חבר האקדמיה למדעים - יחצ האקדמיה למדעים
פרופ' יואל רק חבר האקדמיה למדעים - יחצ האקדמיה למדעים
הודעה לעיתונות

"נתיב המאובנים: העדות לאבולוציית האדם" תערוכה באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים על אבולוציית האדם

עם פרסומה של תורת האבולוציה של צ'ארלס דרווין נשאלה מייד השאלה המתבקשת: הייתכן שגם האדם אינו אלא תוצר השתלשלות רבת דורות מאבות פשוטים יותר, כפי שהתאוריה גורסת בנוגע לעולם החי כולו?

בשל ההכרה בייחודו של האדם התשובה החיובית לשאלה זו נראתה בלתי מתקבלת על הדעת. דרווין עצמו נמנע מלדון בסוגיה הרגישה של מוצא האדם, ובעצם הימנעותו דווקא עורר סקרנות, אשר הביאה לניסיונות קדחתניים מצד אנשי המדע, שלדידם תורת האבולוציה חייבת לחול גם על האדם, למצוא את ההוכחה לכך.

בסוף המאה התשע-עשרה נתגלתה "החוליה החסרה" המגשרת בין הקוף הקדום לאדם, ומאז הוסיפו ונתגלו עוד חוליות רבות. חוליות אלו מתעדות את אבולוציית האדם ומספקות את ההוכחה לתקפותה של התאוריה.

כעת תעלה בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בירושלים תערוכה חשובה שבה יוצג התוואי המשוחזר של אבולוציית האדם באמצעות ההוכחות המדעיות – גולגולות מאובנות של מיני הומינידים קדומים, מאוספו הפרטי של פרופ' יואל רק, חבר האקדמיה, מהחוג לאנטומיה ואנתרופולוגיה שבביה"ס לרפואה באוניברסיטת תל אביב. פרופ' רק הוא מבכירי חוקרי אבולוציית האדם בעולם ותרומתו הידועה היא בחקר האנטומיה של הפנים, אבולוציית ההליכה הזקופה והביומכניקה של מערכת הלעיסה והתנועה הזקופה.

בתערוכה יוצגו גם נציגיהם האקזוטיים של ענפים "צדדיים" בעץ ההתפתחות של משפחת האדם, שהתפתחו במקביל לאדם והתקיימו בצידו אך לא שרדו עד ההווה, בהם האוסטרלופיתקים המגושמים, האדם הניאנדרטלי וההומו היידלברגנזיס.

המוצגים בתערוכה, בהם המאובנים העתיקים ביותר הידועים לעולם המחקר, נמצאו ברחבי העולם וחלקם טרם הוצגו לציבור הרחב.

התערוכה מתקיימת ונפתחת לקראת יום דרווין הבין-לאומי שיצוין ביום שלישי 12/2. ביום זה יתקיים באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים כינוס פתוח לקהל הרחב בכותרת "הומו סאפיינס וקרוביו המוזרים – הניאנדרטלים".

התערוכה תיפתח לציבור ביום ראשון, 3 בפברואר בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. היא פתוחה ללא תשלום בימים ראשון–חמישי בשעות 17:00-09:00

לתיאום קבוצות: [email protected]

פרטים באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים: http://www.academy.ac.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.