מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
הודעה לעיתונות

לקחת משכנתא למרות סירוב בגלל בעיות BDI? זה מרטין בוקסדורף

שלום רב לכם, שמי מרטין בוקסדורף ואני מלווה פושטי רגל לשעבר בהשגת משכנתאות בעשר השנים האחרונות. אני נלחם מול הבנקים ועושה כל מה שרק ניתן כדי להשיג לכם משכנתא. עברתם פשיטת רגל ורוצים לחזור לחיים סדירים? רוצים לקחת משכנתא? אני האיש שלכם!

מי אני ומה אני עושה?

התפקיד שלי במילים פשוטות הוא להגיע למצב שבו הבנקים שלא רוצים לאשר לכם משכנתא, יחליטו שבכל זאת רוצים לתת לכם משכנתא. הדברים האלו לא פשוטים כלל, אבל במרבית המקרים- אני מצליח לעשות את זה ובהצלחה מירבית.

מה הדברים שיכולים לעזור לי להצליח להשיג לכם אישור משכנתא?

תראו אני מדמה את זה למצב שבו עורך דין יוצא לייצג לקוחות שלו בבית המשפט והוא צריך להביא כמה שיותר ראיות שיכולות לעזור לו להצליח. כמו שעורכי דין יושבים עם הלקוחות שלהם כדי להיות מוכנים למשפט, כך אנחנו צריכים לשבת יחד בערך חצי שעה כדי להכין את כל הדברים שיכולים לעזור לי לשכנע את הבנקים שאתם צריכים לקבל אישור משכנתא.

מה יכול לעזור לנו לשכנע את הבנקים?

תראו, אנחנו יודעים מה בדיוק הדברים הרעים שאנחנו עומדים מולם. הדברים הרעים הם כמובן נושא פשיטת הרגל ובגלל זה אנחנו נמצאים במצב שאנחנו צריכים משכנתא לאחר פשיטת רגל. זה ברור. עכשיו התפקיד שלנו הוא לבדוק מה אנחנו יכולים לתת לבנקים בתור דברים חיוביים ודברים שיכולים להוות משקל נגד לדבר השלילי.

אז בואו ננסה לתת דוגמאות והסברים:

הדבר הראשון הטוב שיכול להיות אל מול הדבר הרע שהוא פשיטת רגל, זה התסריט הבא: הייתם בעלי עסק, עברתם פשיטת רגל ועכשיו חזרתם להיות שכירים. כאשר מדובר במשכנתאות לאחר פשיטת רגל, הבנקים מאוד אוהבים בעלי עסקים שעברו את התקופה הזו והבינו שהם מעדיפים להיות שכירים.

אם אתם שייכים למקום הזה שעברתם פשיטת רגל וחזרתם להיות שכירים, זה המצב הכי טוב שיכול להיות מבחינת הסיכוי לקבל משכנתא. כאשר מן הצד השני, המצב הכי גרוע הוא כזה שבו הייתם בעלי עסק ועברתם פשיטת רגל, ושוב אתם עצמאיים. מבחינת הבנקים אתם תחת ההגדרה של אנשים שלא למדו לקח.

דברים חיוביים נוספים:

מעבר לחזרה להיות שכירים, דברים שיכולים לעזור לנו הם משכורת גבוהה ויציבה, וותק משמעותי במקום העבודה שלכם, הון עצמי גבוה, הכנסה גבוהה של בן הזוג שלא עבר פשיטת רגל, ערב כל שהוא שיכול להיות חלק מהמשכנתא כמו אחד ההורים, אחוז מימון נמוך שצריכים מתוך שווי הבית. כל דבר שאתם יכולים לחשוב עליו שיכול להיות ראיה חיובית – הוא דבר שיכול לעזור לנו מאוד.

כמה זמן לאחר ההפטר ניתן לקחת משכנתא?

זאת למעשה השאלה החשובה מכולן, אתם קראתם את הפסקה הקודמת שנוגעת למה הוא לקוח טוב מבחינת הבנקים, אז כאן זה המשך ישיר של זה וזה נוגע לכל עניין של מסורבי משכנתא ולא רק פשיטת רגל.

אם היום אתם לקוחות מעולים, כלומר שכירים עם הכנסה גבוהה, שעובדים הרבה זמן באותו מקום עבודה, זה ככל הנראה יקצר לכם מאוד את כמות הזמן שצריך להמתין אחרי פשיטת רגל. אז בתור איזה שהוא קנה מידה: לקוחות מעולים, מספיק להם לחכות שנה אחת אחרי הפטר, ומכאן והלאה, כמה שאתם לקוחות פחות טובים- כך צריך לחכות יותר.

הסדרי חוב בזמן פשיטת רגל:

הנקודה הזו קשורה לזמן שלפני קבלת ההפטר אבל אני בכל זאת אציין אותה, בנקים שעברתם איתם מחיקת חוב בזמן פשיטת הרגל, לעולם לא יסכימו לתת לכם משכנתא. הדבר הזה לא יקרה לעולם. הרגשתי צורך לתת את פריט המידע הזה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.