דדי פרלמוטר
דדי פרלמוטר
הודעה לעיתונות

דדי פרלמוטר: אם לא נשקיע בחינוך ובחדשנות נהפוך מסטרט אפ ניישן ללואו טק ניישן

מדינת ישראל חייבת להגביר את ההשקעה בהון האנושי וליצור תנאים טובים יותר ליזמים ועצמאים. כמו למשל תשלום דמי אבטלה, דמי מחלה ודמי ימי אבל לעצמאים מקרן ייעודית של הביטוח הלאומי

דדי פרלמוטר, מספר 2 ברשימת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס לכנסת, ומי שהיה סגן בכיר לנשיא אינטל, הופיע בפני כנס של עצמאיים ובעלי עסקים שנערך בים המלח, ופרש את עיקרי התוכנית של גשר לעידוד היזמות ובעלי העסקים הקטנים בישראל: "כלכלת ישראל צריכה לחדש את מנועי הצמיחה שלה. אנחנו לא 'סטרט-אפ' ניישן. יש קבוצה קטנה של 'סטרט-אפים' שנמצאים בתוך המדינה, אם לא נשקיע בחינוך ונשקיע בחדשנות, נגיע מ'סטרט-אפ' ניישן בחזרה ל'לואו- טק' ניישן.

מדינת ישראל חייבת להגביר את ההשקעה בהון האנושי. השקעה נרחבת בהון האנושי תביא לשיפור כולל של הצמיחה, תעניק יציבות ברת קיימא ותביא רווחה כלכלית וחברתית כאחד. השקעה ארצית בגיוון אנשים בתעשיית החדשנות, למשל ערבים וחרדים, תגביר את הפריון בקרב אוכלוסיות אלה, תוריד את האבטלה ותסייע בשילוב אוכלוסיות אלה במקצועות המחר ובפיתוח המדינה.

כלכלת ישראל צריכה לחדש את מנועי הצמיחה שלה. אנחנו בעד שוק חופשי עם ממשלה מעורבת אבל לא מתערבת, שיוזמת לשתף כסף ציבורי וכסף פרטי במשימות לאומיות. ההבדל בין ממשלה מעורבת לממשלה מתערבת הוא ברור - תראו מה קורה בהייטק כשאין עליו רגולציה. עכשיו תסתכלו על עסקים קטנים ובינוניים. ממשלה מתערבת, תוקעת ושמה מחסומים!

גשר תפעל לקדם תשלומי דמי אבטלה לעצמאים. הפתרון אפשרי ללא הגדלת הוצאות הממשלה. הדרך לכך היא: הקמת קרן ייעודית בביטוח לאומי שתמומן כולה מדמי ביטוח אבטלה. זאת ועוד נפעל לשלם לעצמאים דמי מחלה ודמי אבל כדי לאפשר להם תנאי עבודה הוגנים בעת מחלה ועת צער.

העסקים הזעירים, הקטנים והבינוניים מהווים למעלה מחצית העסקים בישראל והם מעסיקים למעלה ממחצית העובדים במשק ותורמים יותר מ-40% מסך הייצוא הישראלי.

צריך להפחית את מידת הסיכון של בעלי העסקים ובעקבותיה את החשש מהשקעה בעסקים. כך שיעור פתיחת העסקים הזעירים, קטנים ובינוניים יוכל לצמוח. זהו הקטר המוביל של התעשייה הישראלי והבסיס ליזמות. אין בכלל ספק שהתפקיד שלנו כמחוקקים וכאחראים על המדיניות הכלכלית הוא עידוד היזמות ועידוד העסקים הקטנים. לא במילים, אלא במעשים!"

פרלמוטר בן 65, תושב חיפה אב לארבעה וסב לשישה. הוא גדל ברמת גן ובצבא שירת בצנחנים ובמודיעין, מיד אחרי לימודי ההנדסה בטכניון הוא החל לעבוד בחברת אינטל. ב-30 שנותיו בענקית הטכנולוגיה טיפס כמעט עד הקודקוד. לפני חמש שנים הוא פרש מתפקידו כסגן בכיר לנשיא החברה - אחרי שהדירקטוריון בחר מועמד אחר לניהול החברה.

במאי 2014 מונה פרלמוטר לדירקטור בחברת השבבים הישראלית מלאנוקס. פרלמוטר משמש גם כיושב ראש המכון הישראלי לחדשנות ופעיל גם בעמותת "תובנות בחינוך", המסייעת לבתי ספר ממצב סוציו-אקונומי נמוך. כמו כן הוא פעיל בעמותת "צופן" ובעמותת "מנהיגי העתיד", המפתחת מצוינות בקרב ילדים מהקהילה האתיופית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.