דדי פרלמוטר
דדי פרלמוטר
הודעה לעיתונות

דדי פרלמוטר: הגדלת הגרעון היא טעות חמורה של האוצר. צריך לפעול בדרכים יצירתיות לתיקון המצב

מספר 2 ברשימת גשר לכנסת ומי שהיה סגן בכיר לנשיא אינטל, נגד העלאת מיסים אבל מזהיר שלא תיהיה ברירה אלא לקצץ בתקציבי משרדי הממשלה "המצב שנוצר הוא תוצאה למדיניות לא אחראית של משרד האוצר ועכשיו הציבור יידרש לשלם"

דדי פרלמוטר, מספר 2 ברשימת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס לכנסת, ומי שהיה סגן בכיר לנשיא אינטל, מתייחס לגרעון התקציבי החמור שנחשף בימים האחרונים:

"בשבוע האחרון התברר לכולנו שמשרד האוצר כבר לא יכול להסתיר את העובדה שהגרעון התקציבי המצטבר של מדינת ישראל עומד על 3.5%, נתון גבוה מאוד, החורג מעבר לגבול היעד העליון ושלא נרשם כמוהו מאז אוקטובר 2013.

הגדלת גירעון בתקופה טובה יחסית היא טעות חמורה מפני שהוא לא משאיר כל מרחב תמרון בתקופות קשות שבהן הרחבה תקציבית נדרשת, כלומר מוחקים כלי ראוי מסל הכלים. הרבה מומחים חוזים האטה עולמית מכל מיני סיבות למשל מלחמת סחר ארה"ב סין וכיו"ב.

אני נגד העלאת מסים, זאת במיוחד אם ארה"ב תקצץ במיסי חברות ואז נצטרך לתת כר נח לחברות הישראליות להתחרות בשוק העולמי. צריך למצוא דרכים יצירתיות למימון פרויקטים לאומיים מחוץ למס ותקציב ציבורי, למשל הזרמת כספים לקרנות מקרנות הפנסיה, אג"ח חברתי, עידוד ופיתוח תיירות רפואית שהכנסותיה יוזרמו לרפואה הציבורית ועוד.
\
המצב שנוצר הוא תוצאה למדיניות לא אחראית של משרד האוצר ועכשיו הציבור יידרש לשלם יותר כדי לכסות על הגרעון. חלק מתכניות הנטו יצטרכו להידחות ואף להתבטל. אם המצב יחמיר יתכן ולא יהיה מנוס מקיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה ולכן יש צורך לשים רגל על הברקס לפני שיהיה צורך במהלכים דרמטיים. משמעת תקציבית היא הכרחית, אני בעד מדיניות של הגברת יעילות מצד אחד והגדלת דרכי המימון בדרכים יותר יצירתיות תוך שימוש בתמחור ידע ושירותים וגיוס השוק הפרטי לפרויקטים לאומיים, מאשר העלאת מיסים שזו לצערי הדרך הקלה לפתרון המשבר שנוצר".

דדי פרלמוטר בן 65, תושב חיפה אב לארבעה וסב לשישה. הוא גדל ברמת גן ובצבא שירת בצנחנים ובמודיעין, מיד אחרי לימודי ההנדסה בטכניון הוא החל לעבוד בחברת אינטל. ב-30 שנותיו בענקית הטכנולוגיה טיפס כמעט עד הקודקוד. לפני חמש שנים הוא פרש מתפקידו כסגן בכיר לנשיא החברה - אחרי שהדירקטוריון בחר מועמד אחר לניהול החברה.

במאי 2014 מונה פרלמוטר לדירקטור בחברת השבבים הישראלית מלאנוקס. פרלמוטר משמש גם כיושב ראש המכון הישראלי לחדשנות ופעיל גם בעמותת "תובנות בחינוך", המסייעת לבתי ספר ממצב סוציו-אקונומי נמוך. כמו כן הוא פעיל בעמותת "צופן" ובעמותת "מנהיגי העתיד", המפתחת מצוינות בקרב ילדים מהקהילה האתיופית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.