הודעה לעיתונות

לראשונה באיכילוב: ניתוח נשוי פנים ממוחשב למטופלות טרנסג'נדריות

ניתוח נישוי פנים ממוחשב למטופלת טרנסג'נדרית בוצע לראשונה במרכז הרפואי איכילוב ת"א. הניתוח בוצע על ידי צוות הרופאים של היחידה לכירורגיית פה פנים ולסתות בראשותו של מנהל היחידה ד"ר שלומי קליינמן במערך א.א.ג ניתוחי ראש צוואר פה ולסתות.

במרכז הרפואי איכילוב מטופלים כיום למעלה מ-1,500 טרנסג'נדרים בגילאים שונים שנמצאים בשלבים השונים של ההתאמה המגדרית כשאחד מהשלבים החשובים של התהליך הינו ניתוח התאמת הפנים למגדר הנבחר. "הניתוחים כוללים שינוי מתאר המצח, תיקון מיקום עצמות הלחיים, זוויות הלסת התחתונה והסנטר" מסבירה ד"ר שמרית ארבל, מנתחת בכירה ביחידה לכירורגיית פה פנים ולסתות.

בזכות המצאות היכולות הטכנולוגיות בבית החולים של תכנון תלת מימדי והדפסת מודלים וסדי הדרכה לחיתוך של אזור עצמות הפנים, בוצעה לראשונה בישראל התאמה ממוחשבת של התוצאה הרצויה תוך שיתוף פעולה עם המטופלת. "היתרונות של ניתוח נישוי פנים ממוחשב בתכנון מקדים ובאמצעות טכנולוגיה תלת מימד הן מתן דיוק, סימטריה מקסימלית וקבלת תוצאה אסתטית עדיפה בהתאם לרצון המנותח" מדגישה ד"ר ארבל.

יתרון נוסף של השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת היא בכך שהיא מקצרת את זמן הניתוח באופן משמעותי. "קיצור זמן הניתוח מוביל להקטנה ניכרת בתופעות הלוואי ולהקלה במהלך הריפוי" מסכם ד"ר קליינמן.

צוות היחידה והמנתחים שמטפלים באוכלוסייה זו לניתוחי נישוי פנים כוללים את: ד"ר שמרית ארבל, ד"ר אמיר שוסטר וד"ר קלריאל ינקולוביץ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- איכילוב - המרכז הרפואי ת"א.