דדי פרלמוטר
דדי פרלמוטר
הודעה לעיתונות

דדי פרלמוטר: "מחנכים את ילדינו למאה העשרים ואחת בשיטות של 1900"

מספר 2 ברשימת גשר לכנסת יוצא בביקורת חריפה על משרד החינוך ומוסיף "עם כל הכבוד לתוכניות של נפתלי בנט בנוגע לחמש יחידות, יש פערים גדולים בין מה שמקבל תלמיד בפריפריה לבין תלמיד ברמת השרון. מערכת החינוך בישראל מחנכת בשיטות מיושנות ולא ערוכה למציאות"

" מערכת החינוך בישראל צריכה לתת סיכוי שווה לכל ילד. ילדים בפריפריה לא מקבלים מה שמקבל ילד ברמת השרון. צריך לספק יותר השכלה יזמית, כדי שאותם ילדים יוכלו לבנות את עצמם. אין דבר כזה ילדים חלשים, יש מערכת חלשה ".

דדי פרלמוטר, מספר 2 ברשימת גשר של אורלי לוי אבקסיס לכנסת ומי שהיה סגן נשיא אינטל, מודאג מאוד ממצב מערכת החינוך בישראל ומההשפעה שתיהיה לכך על עולם ההייטק בישראלי בעשור הבא.: "כולם מתרגשים מהאקזיט הנפלא של מלאנוקס, אבל כדאי שנזכור שאם לא נפעל מהר לשנות את מערכת החינוך שלנו, לא יהיו לנו בעתיד עוד מלאנוקסים, מפני שיחסרו לנו מוחות חושבים".

"לצערי מערכת החינוך שלנו לא עשתה עדיין את ההתאמה למאה העשרים ואחת. יש לנו מורים נפלאים אבל שיטות הלימוד מיושנות, אנחנו עדיין מלמדים את ילדינו בשיטות של שנות ה-1900. שר החינוך נפתלי בנט עושה כותרות מתוכנית חמש היחידות, אבל בפועל מה שמעניין אותו באמת זה להיות בעצם שר ביטחון. חמש יחידות בפיזיקה מתמטיקה ומדעים זה חשוב, אבל מה קורה עם הבסיס. מתי המערכת תתאים את עצמה למציאות, עד מתי נמשיך ללמד בשיטות שכבר לפני עשרים ושלושים שנה נחשבו למיושנות? מערכת החינוך שלנו עסוקה מדי עם בחינות ופחות עם ללמד. יש לבטל את המיצ"ב ולהקטין דרמטית את מספר הבחינות. פחות בחינות, יותר לימוד איכותי. יש למדוד ידע ויכולת בשיטות מתקדמות יותר, שיטות שלצערי אינן מיושמות במערכת החינוך שלנו".

פרלמוטר בן 65, תושב חיפה אב לארבעה וסב לשישה. הוא גדל ברמת גן ובצבא שירת בצנחנים ובמודיעין, מיד אחרי לימודי ההנדסה בטכניון הוא החל לעבוד בחברת אינטל. ב-30 שנותיו בענקית הטכנולוגיה טיפס כמעט עד הקודקוד. לפני חמש שנים הוא פרש מתפקידו כסגן בכיר לנשיא החברה - אחרי שהדירקטוריון בחר מועמד אחר לניהול החברה.

במאי 2014 מונה פרלמוטר לדירקטור בחברת השבבים הישראלית מלאנוקס. פרלמוטר משמש גם כיושב ראש המכון הישראלי לחדשנות ופעיל גם בעמותת "תובנות בחינוך", המסייעת לבתי ספר ממצב סוציו-אקונומי נמוך. כמו כן הוא פעיל בעמותת "צופן" הפועלת לשילוב החברה הערבית בהייטק ובעמותת "מנהיגי העתיד", המפתחת מצוינות בקרב ילדים מהקהילה האתיופית.

"אני חושב שהמשימה הגדולה שלנו בבחירות האלה היא להסביר לאנשים שהשיח לא יכול להיות רק ביבי מול גנץ ולפיד. זה פשטני וסטריאוטיפי מדי. השיח צריך לדון בשילוב של מדינת ישראל קדימה. מה היא תהיה עוד 20 שנה, איזה עתיד אנחנו בונים לילדינו? היכן יגדלו נכדי? לא הייתי רוצה שהם יגדלו במדינה עם פערים לא סבירים ואם לא נפעל לשינוי, לשם אנחנו הולכים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.