מופע המחול "ורודים" בבכורה

יום ג', 02 אפר' 2019 בשעה 20:30
מיקום: בית מזי"א
כתובת: מסילת ישרים 18, ירושלים (מפה)
משך: שעה
המופע "ורודים". צילום: יונתן זלק
המופע "ורודים". צילום: יונתן זלק
תקווה לעתיד ורוד... צילום: יונתן זלק
תקווה לעתיד ורוד... צילום: יונתן זלק
הודעה לעיתונות

המופע "ורודים" בבכורה בפסטיבל ירושלים לאמנויות 2019

בכורה!
תיאטרון מחול ירושלים יפתח את פסטיבל ירושלים לאמנויות 2019
עם המופע החדש " ורודים "

כוריאוגרפיה: איל נחום ורוברטו סקאפטי

ירושלים: יום ג', 2/4/2019, בשעה 20:30, אולם בית מזי"א, במסגרת פסטיבל ירושלים לאמנויות

להקת תיאטרון מחול ירושלים תפתח את פסטיבל ירושלים לאמנויות 2019 עם המופע "ורודים" בבכורה!
במופע 2 יצירות מקוריות: "ורודים" מאת איל נחום, יוצר ומנהל תיאטרון מחול ירושלים ו"תקוות מסע" מאת רוברטו סקאפטי, היוצר האיטלקי, מנהל להקת הבלט של תיאטרון טרייר בגרמניה.

כך לפי איל נחום: " 'ורודים' הינו שיתוף פעולה בין 2 יוצרים, איטלקי וישראלי אשר בוחרים כל אחד בדרכו להדהד את תקוותם של אוכלוסיות וקהילות שונות ברחבי העולם לעתיד ורוד יותר, להכרה באחר ולחיים מספקים יותר.

היצירה "ורודים" מתקיימת במרחב מערער ומעורער ביחס לתפיסה של מגדר ונראות מגדרית. היצירה שואבת השראה, בין השאר, מתוך סצינת ריקודי הווג אשר משגשגת במועדוני הריקודים בניו יורק מאז שנות ה-80 והונצחה ע"י הזמרת מדונה בקליפ ללהיטה האלמותי "Vogue".
היצירה "תקוות מסע" של סקאפטי, אשר מתגורר באירופה, מתייחסת אל מסעות ההגירה המסיביים אל יבשת זו, בהם אוכלוסיות שלמות מהגרות אל הלא נודע בתקווה לחיים ורודים יותר בתקופה רבת תהפוכות פוליטיות וחברתיות."

שיתוף הפעולה הייחודי בין תיאטרון מחול ירושלים ורוברטו סקאפטי, מתקיים בתמיכת המכון האיטלקי לתרבות של שגרירות איטליה בישראל (Istituto Italiano di Cultura). צוות המכון אשר התרשם מהרף האומנותי הגבוה של הלהקה, רואה בפרויקט ייחודי זה מחווה להעמקת קשרי התרבות בין שתי המדינות.

כוריאוגרפיה: איל נחום ורוברטו סקאפטי
רקדנים: אהד קלמי, ארבל גל, דולב מוסקוביץ, סיימון גנאג'י, אליה אטיאס
הפקה: צביקה מונסונגו
מוסיקה: קולאז' ומוזיקה מקורית
עיצוב תאורה: ג'ודי קופרמן
עיצוב תלבושות: ממ"י תלבושות
משך המופע: 60 דק'
מחיר כרטיס: החל מ- 60 ש"ח

לפרטים ורכישת הכרטיסים:
ירושלים: תיאטרון מחול ירושלים 02-6795626
תל אביב: סוזן דלל 03-5105656 או באתר: http://www.suzannedellal.org.il/

אודות היוצרים והלהקה

איל נחום
איל נחום מנהלה האמנותי החדש והכוריאוגרף של תיאטרון מחול ירושלים רקד בלהקות מחול מהמובילות בארץ ובחו"ל, ביניהן הבלט הישראלי, בת דור, להקת המחול הקיבוצית ועוד. נחום הינו בוגר מצטיין של האוניברסיטה הפתוחה, מוסמך בהצטיינות יתרה של האקדמיה למוזיקה ומחול ע"ש רובין בירושלים ואת הכשרתו להוראת לבלט עשה בניו יורק בתוכנית משותפת של האקדמיה למחול של הבולשוי במוסקבה והאגודה הרוסית האמריקאית.
נחום משתתף בפסטיבלים וסדנאות שונים בארץ ובעולם וזוכה להערכה רבה על פועלו המחולי.

רוברטו סקאפטי
מנהל אמנותי / כוריאוגרף. נולד ברומא, איטליה.
למד בבית הספר האיטלקי של המחול ברומא ורוזלה היטאואר בקאן. יצר בתיאטרון סן קרלו בנאפולי ובתיאטרון דל'אופרה ברומא. בין השנים 1994 ל 2003 היה רקדן סולן בבלט של Ulm. משנת 1995 החל את הקריירה שלו בתור כוריאוגרף בכמה תיאטראות לאומיים ובינלאומיים כגון תיאטרון וירצבורג בגרמניה, תיאטרון Gauthier שטוטגרט גרמניה, תיאטרון של ברסט (צרפת), תיאטרון האנקרה (טורקיה) ותיאטרון Balé de Guaira ברזיל.
בין השנים 2004-2008 היה עוזר התיאטרון של Ulm וממנה מנהל אמנותי 2009/18.
מעונת 2018/19 - מנהל אמנותי וכוריאוגרף בתיאטרון טרייר.

להקת תיאטרון מחול ירושלים
להקת תיאטרון מחול ירושלים הינה להקה רפרטוארית ובה רקדנים וכוריאוגרפים ישראליים כמו גם משאר העולם. הלהקה הציבה לעצמה מספר מטרות והן, לשתף יוצרים בעלי סגנון ייחודי וחדשני בעבודתה, ליצור דיאלוג בין אישי ותרבותי המקרב בין אנשים ולהוות מרכז מוביל להפצת אמנות המחול. הלהקה הינה מוסד מוכר אשר נתמך על ידי משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים וזכתה מאז היווסדה ועד היום לביקורות משובחות ברחבי הארץ ובחו"ל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת.