נוגעים בצלילים. צילום: יואל לוי
נוגעים בצלילים. צילום: יואל לוי
נוגעים בצלילים. צילום: מקסים ריידר
נוגעים בצלילים. צילום: מקסים ריידר
נוגעים בצלילים1. צילום: מקסים ריידר
נוגעים בצלילים1. צילום: מקסים ריידר
הודעה לעיתונות

לקראת פסח - "נוגעים בצלילים עם בטהובן" מופע מוסיקלי לילדים כבדי שמיעה ולכולם

לקראת הפסח תעלה "תו המשווה"- עמותה חדשה לתרבות מונגשת - מופע פורץ דרך המשלב מוזיקה ומדע שזכה בפרס נגישות ישראל, עם שחקנים ותזמורת בת 30 נגנים

17 באפריל 2019
מוזיאון תל אביב

עמותת 'תו המשווה' תציג את "נוגעים בצלילים עם בטהובן", הצגה מוזיקלית פורצת דרך חוויתית ומרגשת. לקראת הפסח בעודכם מנקים, למען לא יתרוצצו הילדים על רצפות חלקלקות צאו איתם לראות את המופע ב17.4.19 בשעות 10:30 ו12:30 במוזיאון תל אביב לאומנות.

"נוגעים בצלילים עם בטהובן", המיועדת לילדים שומעים ולילדים כבדי שמיעה, מציגה דרך חדשנית לחוות מוזיקה דרך חושים שונים - ראיה ומגע, וזאת באמצעות מדע הקימטיקה (מדע החוקר כיצד תדרים משפיעים על חומר).
תדרי הנגינה של התזמורת מעובדים בזמן אמת ונוצרת הנגשה חדשה של מוזיקה - במראה ובמגע. חול ומים מגיבים לצליל ואיך מרגישה המוזיקה בקצות האצבעות דרך מים רוטטים. סיפור על חברות, קבלת השונה, ועל יכולת הרוח האנושית לגבור על מגבלות הגוף.

לודוויג ואן בטהובן המלחין הנודע, נמצא בעיצומה של קריירה מוזיקלית מצליחה, כאשר לחרדתו הוא מתחיל לאבד את שמיעתו. מפגש עם מדען מבריק בשם הנס, מוביל אותו ואת הילדים בקהל למסע משותף של חיפוש אחר אבני היסוד של המוזיקה, במטרה לעזור לבטהובן לחזור ולהלחין.

צפו בטריילר למופע: https://www.youtube.com/watch?v=B3U8wj8WUiQ&feature=youtu.be

המופע זכה בפרס נגישות ישראל לשנת 2018 ומונגש באמצעות שפת הסימנים.
משך המופע - שעה.

מוזיקה: לודוויג ואן בטהובן
יוצר המופע: יורם לכיש
בימוי ומשחק: פיודור מקרוב (בטהובן), לושה גבריאלוב (הנס)
קימטיקה: מרדכי ברנשטיין
ניצוח: ג'יזל בן דור
תזמורת סימפונט רעננה - 30 נגנים

עמותת "תו המשווה" הוקמה על ידי רינת אבישר (לשעבר מנכ"לית התזמורת הקאמרית הישראלית) ויורם לכיש (יועץ ניהולי), מוזיקאים והורים לארבעה ילדים, מתוכם שתיים כבדות שמיעה. ההיכרות האישית עם עולם בעלי המוגבלויות והרצון להעלות את המודעות לצורך בהנגשת תרבות בכלל ומוסיקה בפרט, הביאה אותם להקים את עמותת "תו המשווה" המחברת שני עולמות כמעט מנוגדים אך קרובים לליבם: המוסיקה וכבדות השמיעה.

חזון העמותה:
״תו המשווה״ מנגישה תרבות לאנשים המודרים ממקורות השראה אלה, בין אם בשל מוגבלות פיזית, מנטלית, או פער תרבותי. העמותה פועלת לקידום ערכים של קבלת השונה וגיוון מתוך אמונה בכוחה של האמנות להביא לשינוי והתפתחות נפש האדם והחברה. העמותה מפתחת דרכים חדשות לחוות תרבות באופן נגיש, מהנה ומעורר השראה תוך הקפדה על איכות אמנותית גבוהה וחדשנות טכנולוגית.

מידע נוסף על ״תו המשווה״ נמצא באתר או בעמוד הפייסבוק.

כרטיסים : http://tickets.equinote.org.il או בטלפונים 077-6161618, 03-6077020

"נוגעים בצלילים עם בטהובן"
17 באפריל 2019
בשעות: 10:30 ו-12:30
מוזיאון ת"א (אולם אסיה)
מחיר: 75 ₪ הנחות לכבדי שמיעה וחרשים, לוועדי עובדים, מחזיקי כרטיס דיגיתל
מתאים לגילאים: 3-11

לפרטים נוספים נא לפנות לתו המשווה 077-6161618 [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.