דדי פרלמוטר
דדי פרלמוטר
הודעה לעיתונות

דדי פרלמוטר: מערכת החינוך בישראל מסכנת את עתידנו

מספר 2 ברשימת גשר לכנסת ומי שהיה סגן נשיא אינטל מזהיר מפני קריסה כלכלית אם לא נערך בהתאם

דדי פרלמוטר: "בכלכלה של המאה ה 21 נדרשים מוחות חושבים ולא ידיים עובדות. מערכת החינוך בישראל לא מכינה את ילדינו בהתאם ומסכנת את עתידנו ואת התחרות שלנו עם כלכלות אחרות וישראל תשאר הרחק מאחור.

כשהתרחשה המהפכה התעשיתית מדינות מערב אירופה וצפון אמריקה היו ערוכות הן בהשכלה מדעית להאיץ את ההתפתחות הן במערכת החינוך הכללית. כתוצאה מכך הן פרצו קדימה. המדינות האחרות לא רק קפאו במקום אלא הלכו אחורה עם השלכות הרסניות על התושבים. סין לדוגמא סגרה את הפער רק בעשורים האחרונים אחרי מאמץ אדיר.

המהפכה הדיגיטלית שאנחנו אך בראשיתה טומנת בחובה הזדמנויות אדירות אך מי שלא יערך אליה כיאות יישאר מאחור עם אבטלת המונים שלא תהיה להם עבודה כי תהיה יותר רובוטיקה בינה מלאכותית ואוטומציה.

ללא מערכת חינוך שנותנת לא רק ידע אלא יכולת ללמוד מתמשכת (עד גיל הפרישה ההולך ומתרחק) וגמישות מחשבתית שמתאימה את עצמה למצבים משתנים בקצב מוגבר, נתרסק".

פרלמוטר בן 65, תושב חיפה אב לארבעה וסב לשישה. הוא גדל ברמת גן ובצבא שירת בצנחנים ובמודיעין, מיד אחרי לימודי ההנדסה בטכניון הוא החל לעבוד בחברת אינטל. ב-30 שנותיו בענקית הטכנולוגיה טיפס כמעט עד הקודקוד. לפני חמש שנים הוא פרש מתפקידו כסגן בכיר לנשיא החברה – אחרי שהדירקטוריון בחר מועמד אחר לניהול החברה.

במאי 2014 מונה פרלמוטר לדירקטור בחברת השבבים הישראלית מלאנוקס. פרלמוטר משמש גם כיושב ראש המכון הישראלי לחדשנות ופעיל גם בעמותת “תובנות בחינוך”, המסייעת לבתי ספר ממצב סוציו-אקונומי נמוך. כמו כן הוא פעיל בעמותת “צופן” המקדמת את החברה הערבית בהייטק ובעמותת “מנהיגי העתיד”, המפתחת מצוינות בקרב ילדים מהקהילה האתיופית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.