מפרסם: נוי תקשורת
תאריך: 06/05/2019 19:58
נושא: חוץ, יהדות
הודעה לעיתונות

הקונפדרציה היהודית של אוקראינה משיקה את הפורום היהודי של קייב הראשון

האירוע יתמקד בשיתוף פעולה בינ"ל ובמלחמה באנטישמיות

קייב, אוקראינה, 6 באפריל 2019, (BUSINESS WIRE):

הקונפדרציה היהודית של אוקראינה (JCU), איגוד הגג של הארגונים החברתיים, ארגוני הצדקה והארגונים הדתיים היהודיים העצמאיים של אוקראינה, השיק היום את הפורום היהודי של קייב הראשון. האירוע הדו יומי הוא הראשון מסוגו באוקראינה ויקדם קשרים עמוקים יותר בין האוכלוסייה היהודית האוקראינית ויהדות העולם, בהציעו פלטפורמה חשובה להמרצת הפעילות האירופית במלחמה נגד האנטישמיות.

"בהקשר של קיטוב מעמיק, העלייה של לאומנות ופוליטיקה של זהויות והתחייה של יחס אנטישמי באירופה, יוזמות כמו הפורום היהודי של קייב חשובות מאוד. אנחנו מקווים שהוא יבנה גשרים - גם בתוך הקהילה היהודית וגם מחוצה לה - ויעזור לקדם אמון ושיתוף פעולה עמוקים יותר לעתיד שלו ובטוח", אמר בוריס לוז'קין, נשיא הקונפדרציה היהודית של אוקראינה.

רמת האנטישמיות באוקראינה היא מהנמוכות ביותר במרכז ומזרח אירופה כתוצאה משינוי ביחס שהמדינה הייתה עדה לו בשני העשורים האחרונים. הפורום היהודי של קייב יבחן לכן את הלקחים שאוקראינה יכולה להציע, יחקור דרכים חדשות ללימוד הדדי בין קהילות יהודיות וייצור פתרונות חדשים וחדשניים כדי לחסום את הגל המחודש של אנטישמיות באירופה ובעולם.

פרט לאנטישמיות, הפורום היהודי של קייב יעודד דיון על קידום שלום וביטחון גלובליים, החשיבות של ההנצחה, הקשרים של אוקראינה עם ישראל והזהות היהודית בתקופתנו.

הפורום היהודי של קייב הראשון מקדם בברכה הרבה דוברים מפורסמים מכמה מהארגונים היהודיים הגלובליים הכי משפיעים, ממשלות, ארגונים ללא מטרת רווח, ארגוני זכויות אדם וגם נציגים מהעסקים, התקשורת והתרבות היהודיים. השגריר רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, ואלאן קאר, השליח האמריקני המיוחד לניטור ומלחמה באנטישמיות, הם בין הדוברים שאישרו את בואם.

הקונפדרציה היהודית של אוקראינה שהוקמה ב-1999 מאחדת את הקהילות היהודיות של המדינה, תומכת בהתפתחות שלהן, ובתוך כך מעודדת תמיכה בינ"ל בעצמאות אוקראינה וקידום קשרים חזקים בין אוקראינה וישראל. הקונפדרציה היהודית של אוקראינה גם מתכוונת להילחם באנטישמיות על ידי שימור וטיפוח ההיסטוריה היהודית, התרבות וזכר השואה.

אתר: https://kyivjewishforum.com/
אנשי קשר
Yulianna Vilkos
[email protected]
+44 7726 452757

מקור: הקונפדרציה היהודית של אוקראינה

צפו בהודעה הזאת במקור בשפה האנגלית באינטרנט בכתובת:

http://www.businesswire.com/news/home/51979913/en

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.