אורי אלון. צילום: יח"צ
אורי אלון. צילום: יח"צ
הודעה לעיתונות

היזם אורי אלון תורם לאוני' העברית 1.2 מיליון שקלים עבור מלגות לסטודנטים וסטודנטיות למדעי המחשב

מבין מקבלי המלגות, מצטיינת או מצטיין יקבלו אפשרות להתמחות במשרדי קומפאס בניו-יורק ולעבוד עם מהנדסי החברה על הפלטפורמה הטכנולוגית בתחום הנדל"ן

האוניברסיטה העברית צפויה להעניק בשנתיים הקרובות מלגות לסטודנטים וסטודנטיות למדעי המחשב, בתרומתו של היזם ד"ר אורי אלון. כחלק מתנאי המלגות, השאיפה היא שהן יחולקו באופן שוויוני לסטודנטיות ולסטודנטים (בהתאם להרשמה לתוכנית בפועל) על מנת לקדם שוויון מגדרי בתחום ההיי-טק.

לצורך הענקת המלגות, אלון תורם לאוניברסיטה העברית בשלב הראשון כ-1.2 מיליון שקלים, ובהמשך, מתכוון להעביר בכל שנה כ-600 אלף שקלים לצורך המשך קיומה.

למצטיין או מצטיינת בתוכנית המלגות תהיה אפשרות להגיע להתמחות קיץ בחברת קומפאס אשר הוקמה על ידי אלון יחד עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס. קומפאס, המפעילה פלטפורמה טכנולוגית בתחום הנדל"ן, גייסה בספטמבר אשתקד לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר ורשמה בשנת 2018 מכירות בהיקף של 45.5 מיליארד דולר.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר כי "אנו שמחים וגם נרגשים משיתוף הפעולה הראשון שלנו עם ד"ר אורי אלון ומברכים על קבלת תרומה למלגות אשר מוגדרות לסטודנטיות וסטודנטים. כידוע תחום לימודי מדעי המחשב מאופיין במיעוט יחסי של סטודנטיות ואנחנו שותפים למאמץ של ד"ר אלון לחזק את הסטודנטיות הלומדות לתארים מתקדמים במדעי המחשב".

אלון הציג בעבר שני אקזיטים מוצלחים כשמכר שתי חברות שהקים לגוגל ולטוויטר. האקזיט הראשון היה כשמכר את מנוע החיפוש Orion, פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט, אשר נקנה בשנת 2006 על ידי גוגל. לאחר המכירה, הצטרף אלון לצוות הניהולי של גוגל, ומנוע החיפוש שפיתח עמד בבסיס היכולת של גוגל להציע למשתמשיה חיפושים קשורים.

ארבע שנים לאחר מכן, הקים את חברת הסטארט-אפ Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה, הצטרף אלון לטוויטר בתפקיד מנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, תפקיד בו עבד במשך שנה, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האוניברסיטה העברית בירושלים.