נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור. צילום באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית
נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור. צילום באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית
הודעה לעיתונות

האוניברסיטה העברית בירושלים: תואר דוקטור לשם כבוד למרים נאור

במסגרת אירועי חבר הנאמנים יוענקו תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור והסופר מאיר שלו בטקס חגיגי. כלת פרס ישראל בתחום התעשייה יהודית (דיתה) ברוניצקי תקבל את פרס בובליק היוקרתי

האוניברסיטה העברית בירושלים תעניק בטקס חגיגי, שיתקיים ב-17 ביוני, את תארי דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לסופר והמחנך מאיר שלו ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור. שלו יקבל את התואר לאות הוקרה על תרומתו הרבה לתרבות המקור המתהווה בישראל המודרנית ועל יצירתו הספרותית הרחבה והמגוונת, ונאור על פועלה המשפטי הנרחב ופסיקותיה פורצות הדרך שהשפיעו על מערכת המשפט ועל החברה הישראלית כולה.

עוד יקבלו את תארי דוקטור לפילוסופיה לשם הכבוד: הסנאטורית הקנדית לינדה פרום, נשיא אפלייד מטריאלס העולמית לשעבר ד"ר דן מידן ופרידה שפרינגר, מחזיקת קונצרן התקשורת האירופי "אקסל שפרינגר" וקרנות צדקה ע"ס שפרינגר. בנוסף, כלת פרס ישראל בתחום התעשייה יהודית (דיתה) ברוניצקי נבחרה לקבל את פרס בובליק היוקרתי לתרומה לקידומה ולפיתוחה של מדינת ישראל, והרב ד"ר שלמה ריסקין, רב מועצת אפרת ומייסד רשת החינוך "אור תורה סטון" יקבל את פרס רוטברג לחינוך יהודי.

זאת ועוד, במסגרת אירועי חבר הנאמנים יתקיים טקס קבלת תארי דוקטור, כשלא פחות מ-335 בוגרים יקבלו השנה את התואר האקדמי הנכסף. רובם המכריע של בוגרי התואר סיימו את לימודיהם במדעי הטבע (72) ובמדעי הרוח (70) ובמדעי החברה (46). כ-53 אחוז מתוכם גברים ו-47 אחוז מתוכם נשים. מדובר בעלייה בנתונים לעומת השנה שעברה, אז סיימו 311 סטודנטים של האוניברסיטה העברית את התואר. השיא? בשנת 2012 קיבלו 366 תארי דוקטור באוניברסיטה העברית.

מסיים תואר הדוקטור המבוגר ביותר הוא יליד שנת 1944 שסיים דוקטורט בחוג להיסטוריה. המסיים הצעיר ביותר הוא יליד 1992, דוקטורט בפקולטה לרפואה. בין המסיימים הבולטים שצפויים להגיע לטקס קבלת התואר ניתן למצוא את עו"ד אסף פוזנר, שייצג את נפגעי אסון וורסאי בשנים האחרונות והוצב ברשימה הסופית של המועמדים לשופטים בבית המשפט העליון, לאחר שקיבל את התואר שלו על עבודת המחקר "עוולות טרום לידתיות: הילד הרצוי והילד הבלתי רצוי".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האוניברסיטה העברית בירושלים.