עבודה של יפה מאיר
עבודה של יפה מאיר
בובות
בובות
הודעה לעיתונות

אמנית הרדי-מייד מהמרת על תערוכה רטרוספקטיבית של חייה.

יפה מאיר מביטה אחורה על קריירה אמנותית מצליחה ורבת שנים ומהמרת בהצגת "שקשוקה רטרוספקטיבית" תערוכה שתיפרש על פני 800 מ"ר מתוך רצון לגלות מחדש את יצירתה ולפרוש אותה בעיני הקהל שלה וקהל חובבי האמנות בישראל.

פתיחת התערוכה : החל מיום ו ’, ה-9 באוגוסט 2019 בשעה 10.00

מרכז עמיעד, שוק הפשפשים יפו.

נעילה: יום א', 8.9

שעות פתיחה : ימים א'-ה': 10.00 עד 16.00, ימי ו' 10.00 עד 15.00

ובתאום טלפוני - טל' 0544-534157, 03-5062748 .

לאמנית יפה מאיר נראה שהגיע הזמן הנכון "להוציא החוצה" את מה שהצטבר בתקופת יצירה ארוכת שנים ומכיוון שהדבר יכול להיתפס כמבחר של "הכל מכל", החליטה לכנות את התערוכה "שקשוקה רטרוספקטיבית" שתגלם בתוכה את הפעילות המגוונת של האמנית מתחילת דרכה.

פול סזאן אמר "אנו חיים בתוך קשת בענן של אנדרלמוסיה." ומתוך האנדרלמוסיה הזו יתכן ונוצרה השקפת החיים ודרכה האמנותית של מאיר.

תערוכת יחיד בהיקף כזה בחלל גדול שכזה –היא מהלך אוצרותי ואמנותי נועז שנועד להתמודד עם הפרץ האמנותי שהצטבר במשך השנים.

אין כאן עניין של אגו או מגלומניה – אלא רצון לסכם מפעל חיים, לחשוף, ואולי גם להפתיע.

החומרים בהם מאיר משתמשת בעבודותיה לרוב אינם "אצילים", לכן נאמר עליה שהיא אמנית ארט פוברה – arte povera.

מאיר עוסקת בחומרים הפשוטים והזמינים באובססיות ובסיזיפיות; לפעמים היא משווה את תהליך העבודה שלה למלאכתו של העוסק באלכימיה - העיסוק הופך להיות מעין מעבדה ניסיונית לחומרים וטכניקות שונים. וגם , לדידה, "לפעמים מלאכת האמנות היא מעין תשבץ שיש למלא את כל הריבועים החסרים."

במרכז התערוכה עבודות רדי מייד מחומרים כמו לינוליאום, גומיות, בדים, כפתורים, שטיחים, פורמייקות, נייר, מתכות, ספוגיות ניקוי, צאלונים, ג'אנק (במובן החיובי) למיניהם, שאפשר למצוא בכל מקום. החומריות הזאת מייצרת מציאות חדשה בתנועה וזרימתם –מובילה להרפתקה חדשה. בעבודתה עם חומרים יום יומיים יש סמליות לחיינו הטריוויאליים ובו בזמן הגמישים ומלהיבים.

חלק מעבודותיה מתמקדות בנשים – ויש בהן מחאה וביקורת חברתית. ביצירתה מובאים גם ניגודים בין גבריות ונשיות ומחאתה הפמיניסטית מתובלת גם בהומור.

למאיר מודעות חזקה לאיכות הסביבה והמיחזור –הבאה לידי ביטוי בעבודות הן מהבחינה החומרית וגם הצורנית. בעבודותיה היא מגיבה גם לאמנות של ימינו המתקשר לגורם האקולוגי, לפסולת ולחיפוש, היא מחפשת גם אחרי עולמות אחרים. מנסה להפיק את המקסימום מחומר הגלם הנתון, כל העת מלקטת ומשמרת גם לדורות הבאים.

עבודותיה מורכבות משכבות רבות וצבעוניות, כאשר אנו מביטים בהן, ברור לנו שמצבור הפסולת שבחרה, אינו מקרי - הוא הופך לקלידוסקופ צבעוני של העולם האוטופי.

יפה מאיר היא אמנית רב גונית הפועלת משנות ה-80 בציור, פיסול, צילום, עיצוב מוצר, שטיחים רהיטים, ציור על טקסטיל ובגרפיקה מממוחשבת.
במשך השנים עסקה מאיר בתחומי אמנות שונים – שילוב בין אמנות קראפט, ועיצוב.

האלמנטים המרכזים השולטים בעבודותיה הם בעיקר - החומריות המגוונת והצבעוניות והרבה דבק...

היא הציגה מספר תערוכות יחיד באילת, תל אביב ובבת ים והשתתפה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל. עבודותיה ודירתה המיוחדת, הצבעונית אשר בבת-ים, התפרסמו במגזינים לעיצוב ותרבות הדיור. לדירתה חלק/רקע במארג היצירתי שלה.

המבנה הצורני של חלק מעבודותיה מושפע גם מעיסוקה רב השנים במשרד אדריכלים.

מאיר עסקה גם בפיתוח רעיונות בתחום האקולוגיה והמיחזור עבור מפעלים, כקוקה קולה, ובתוך כך הגתה רעיונות לעיצוב פארקים וגני שעשועים ממיחזור מוצרי פסולת תעשייתיים. כמו כן, הציעה פרויקט (אמנותי) לשיפור פני העיר, לבת-ים ורחובות.

מטרת התערוכה גם למצוא בית לתערוכה גם בהמשך, שיש בה גם אלמנט חינוכי לעידוד היצירתיות.

בתור אוצרת הובילה מאיר את התערוכה האייקונית/ציונית "מטקות – הכי ישראלי' בהצלחה רבה ב- 12 לוקיישנים בארץ ובחו"ל (בחו"ל בחסות משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה).

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.