מפרסם: מרום תקשורת
תאריך: 20/06/2019 18:19
עדכון: 20/06/2019 20:30
נושא: בידור ופנאי, חברה, קולינריה, נשים, לייף סטייל
eatwell
eatwell
טלי מחלב בסדנת שוקולד רואו
טלי מחלב בסדנת שוקולד רואו
אורי שביט כוהנת הטבעונות של ישראל
אורי שביט כוהנת הטבעונות של ישראל
אודי ואושר 2 גברים ומקרר
אודי ואושר 2 גברים ומקרר
קפוארה בפסטיבל צילום איתי באזל
קפוארה בפסטיבל צילום איתי באזל
הודעה לעיתונות

פתחו יומנים - "ירושלמים בוחרים בריא" פסטיבל הבריאות הראשון של ירושלים

סדנאות והרצאות מרתקות של מיטב המומחים *סדנת קינוחי שוקולד* סדנת רוקחות טבעית * סדנת עיסוי תינוקות בשילוב בייבי יוגה * שיעורי סלסה * ריקוד אפריקאי * צ'י קונג ועוד * דוכני בריאות * מסיבת זומבה
יום שלישי 16.7.2019 בין השעות 10:00-22:00
מתחם התחנה הראשונה ירושלים
כניסה למתחם חינם כמו גם השתתפות בפעילויות שבאוהל המרכזי
הרצאות וסדנאות במחירים מסובסדים: 30 ₪ להרצאה ו-45 ₪ לסדנה.

המודעות לחיים בריאים יותר, שילוב פעילויות ספורט במהלך חיי היום יום תוך הקפדה על תזונה נכונה הולך וגדל. ואין זה אומר שאי אפשר להנות מזה. רבים כיום מחפשים את האינפורמציה הכי עדכנית בתחום, 'צמאים' לידע בנושא ומעוניינים לשלב אורח חיים בריא עבורם ועבור בני משפחתם.

לראשונה בירושלים תקיים עיריית ירושלים בהפקת חברת Eatwell פסטיבל בריאות "ירושלמים בוחרים בריא". יום שלם ומרוכז, יום שלישי 16.7 החל מהשעה 10:00 עד השעה 22:00 במתחם התחנה הראשונה הכולל סדנאות פעילות לחיים בריאים, הרצאות מרתקות, שיעורים ייחודיים לריקוד אפריקאי, סלסה, פעילויות, דוכני בריאות ואף מסיבת זומבה סוחפת. רוב הפעילויות חינם, הסדנאות בתשלום של 45 ₪ ₪ וההרצאות בתשלום של 30 ₪.

בן יקיר, מנכ"ל הפורטל לתזונה בריאה – Eatwell, יוזם ודבי שפטמן מפיקת הפסטיבל- "אנו שמחים ונרגשים לפתוח לראשונה את פסטיבל "ירושלמים בוחרים בריא" בשיתוף עיריית ירושלים בשאיפה שיהפוך למסורת מידי שנה. הצלחנו לרתום לנושא את עיריית ירושלים שהצטרפה אלינו כחלק מתפיסתה לקידום אורח חיים בריא בקרב התושבים. בפסטיבל יוכל הקהל הרחב ללמוד ולהכיר מהם החידושים הכי עדכניים בתחום הבריאות שהולך ומתפתח בצעדי ענק. אנו מזמינים את כולם להגיע ולהצטרף לסדנאות ולהרצאות, ליהנות משלל פעילויות ייחודיות לכל המשפחה ומאחלים לכולם בריאות טובה".

בין הפעילויות הבולטות בפסטיבל: הרצאות מרתקות על מניעת סטרס ומחלות, שינויים בהרגלי הזלילה, אוכל טבעוני איך מתחילים? אורי שביט מובילת המהפכה הטבעונית בישראל בהרצאה קלילה, סדנת קינוחי שוקולד בריאים עם טלי מחלב, סדנה- איך מגישים ירקות ופירות בצורה ייחודית ואסתטית – חיה דרי תדגים לכם איך לעשות את זה נכון ואיך לגרום לילדים שלכם להתלהב מירקות ופירות, סדנת מאכ"ל - ארבעה תמרורים לתזונה מאוזנת ובריאה עם לאה ברזל שפית בריאות ויועצת קולינרית בריאותית, שלקחה על עצמה משימה לשנות את הרגלי התזונה במגזר החרדי ולהפיץ את בשורת הבריאות, סדנת רוקחות טבעית לטיפוח עור הפנים בהנחיית מיכל לוין - הומאופטית וארומתרפיסטית , מנחת סדנאות רוקחות טבעית ומנהלת קהילה מיכל לוין - לרקוח יחד עם הטבע, סדנת עיסוי תינוקות בשילוב בייבי יוגה ועוד. שיעורי חינם לסלסה, ריקוד אפריקאי, צ'י קונג. מסיבת זומבה מקפיצה ועוד ועוד. מצ"ב הלו"ז המלא.

[לפרטים נוספים על 'ירושלמים בוחרים בריא' ורכישת כרטיסים:
https://eatwell.co.il/jer/
מספר טלפון להזמנות : 073-2100202
]

ירושלמים בוחרים בריא
מתחם התחנה
הרצאות בנושא אורח חיים בריא | סדנאות מעשיות | דוכני בריאות | טרנדים
הכניסה למתחם חינם
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:
https://eatwell.co.il/jer/
073-2100202

הרצאות בטרמינל
10:00-11:30
תזונת תינוקות - איך אוכלים את זה? כל התחנות החשובות בהאכלת תינוקות ופעוטות
עדי אפרתי רסולי - דיאטנית קלינית של תינוקות ופעוטות מזה 15 שנים. פוגשת הורים ומתרגמת איתם את התנהגות האכילה של התינוקות. מנהלת את קהילת המתכוניה - הבית לתזונת תינוקות
כל מה שחשוב: למה תינוקות אוכלים? מה הם צריכים לאכול ומתי? מה גורם לתינוקות לאבד עניין בארוחה, למה לפעמים הם לא אוכלים ומה יגרום להם לאכול בקלות? מה כוללת אכילה תקינה? אילו יכולות מוטוריות רגשיות ותזונתיות הילד שלכם צריך?איך יוצרים הרמוניה בין מה שהוא רוצה, מה שאתם רוצים ותזונה בריאה.
ההרצאה מלווה בהדגמה, שאלות מהקהל ותיאורי מקרה.

12:00-13:30
מניעת סטרס ומחלות
ד"ר יקיר קאופמן ((M.D - נוירולוג התנהגותי
סטרס הינו גורם סיכון משמעותי למחלות. הורדת סטרס מהווה גורם מגן. השאלה כיצד ניתן להוריד סטרס? מחקרים מהשנים האחרונות מגלים את גורם "המשמעות בחיים" (meaning) המגן ומחסן מפני סטרס וחולי ומאידך את חוסר המשמעות בחיים היוצר סטרס ומהווה סיכון מוגבר לתחלואה.
בהרצאה נבין כיצד ניתן להוריד סטרס ותחלואה באמצעות הגברת המשמעות בחיים ושיפור איכות חיים תעסוקתית, נפשית ורוחנית.

14:00-15:30
הכל בראש - מה מדעני מוח יכולים לספר לנו על ההתנהגות האנושית?
ד״ר נועה אלבלדה (PHD)- מרכז סגול למוח ותודעה, המרכז הבינתחומי הרצליה
המוח האנושי שוקל קילו וחצי ונראה כמו עיסה אפרפרה ולא מרשימה במיוחד. אך איבר זה המורכב ממיליארדי תאי עצב שולט ביכולות, בתחושות, במחשבות, בזיכרונות, ברגשות ובאישיות שלנו והופך כל אחד ואחת מאתנו ליחיד ומיוחד. בזכות כלי מחקר חדשים, חלה התקדמות מטאורית בהבנה המדעית לגבי המוח ועד כמה הוא משפיע על הפסיכולוגיה האנושית אבל גם מושפע מהעולם הסובב אותנו ומעולמנו הפנימי. בהרצאה נדבר על התובנות העיקריות אליהן הגיעו חוקרי מוח בשנים האחרונות ונשאל כיצד על סמך תובנות אלו אנו יכולים לטפח את הבריאות המוחית והפסיכולוגית שלנו לאורך החיים.

16:00-17:30
המטבח הטבעוני שלי: איך מתחילים?
אורי שביט - ממובילות המהפכה הטבעונית בישראל, בעלת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר" וכותבת רב המכר "המטבח הטבעוני שלי". מרצה בינלאומית, מנחת סדנאות בישול ויועצת קולינארית בתחום המזון מהצומח
סיבות שונות מובילות לא מעט אנשים לבחור בתזונה מהצומח או להפחית צריכה של תזונה מהחי, אבל הדרך לשם מתחילה תמיד באותו מקום: בצלחת. אורי שביט, מומחית לבישול טבעוני, תשתף בטיפים, כלים ורעיונות, שיהפכו את החיים שלכם במטבח הטבעוני לקלים, בריאים, מזינים ומזמינים ותעזור לכם להפיג חששות מיותרים. בהרצאה קלילה ומעוררת תיאבון אורי תסביר למה בישול טבעוני לא צריך להיות קשה או מסובך, איך מתארגנים ככה שלא תצטרכו לעמוד כל היום במטבח, מדוע חומרי הגלם זמינים וזולים ואיך השינוי התזונתי יחשוף אתכם לשפע מרהיב של טעמים ומאכלים.

18:00-19:30
"שינויים בהרגלי הזלילה"
ד"ר שון פורטל (PHD ) – ד"ר לתזונה ופיזיולוג מאמץ
הרצאה חווייתית, מלמדת והומוריסטית הכוללת סקירת מיתוסים ואמונות שגויות בכל הקשור לתזונה, לתנועה ולתודעה לצד כלים פרקטיים לשינוי מידי:
מהי הדיאטה הטובה ביותר בעולם? למה אני עושה מלא ספורט והמשקל לא יורד? איך שני אנשים עם אותו משקל וגובה יכולים להיראות אחרת ואיזה מדד קובע טוב יותר את הנראות והבריאות? מה אוכלים לפני אימון למטרת הרזיה לעומת שיפור ביצועים?

20:00-21:30
"המהפכה הפשוטה"
אודי ואושר "שני גברים ומקרר" - אודי ואושר שפים, דיאטנים קליניים, מפתחי מתכונים ומובילי דעה בתחום התזונה והקולינריה. מגישים תכנית טלוויזיה "שני גברים ומקרר"
הם הכי אוהבים לאכול ולהאכיל. וביחד, הם עושים מהפכה בכל מה שחשבתם על אוכל בריא.
הרצאתם המהפכה הפשוטה תעסוק במה הם שלושת העקרונות לתזונה מאוזנת?
איך קוראים לטעם החמישי? מה הקשר בין אוכל טעים לאוכל בריא
מה צריך להיות במקרר, במקפיא ובמזווה שלכם? ? מה הם שלושת הכלים החשובים במטבח
מה התפריט האידיאלי שכדאי לאמץ במזרח התיכון?? איך מכינים מנה של מסעדה ב-10 דקות בסגנונם המרענן הם מפריכים מיתוסים בתזונה, דעות שגויות ודעות לא מבוססות על אוכל והכל בהתבסס על ספרות מקצועית עדכנית.

סדנאות פרונטליות שיערכו בקרון "מסע בזמן" בקבוצה של 25 משתתפים בלבד!

10:00-11:30
סדנת קינוחי שוקולד בריאים
בהנחיית טלי מחלב - מגישת טלויזיה, מרצה ומאמנת לאורח חיים בריא, מנחת סדנאות ובעלת הבלוג נייצ'ר טלי. איך אפשר לנהל אורח חיים בריא ולהמשיך לאכול שוקולד?
בסדנה חווייתית מלאת תשוקה, טעם והנאה, נכיר מקרוב את פרי הקקאו המופלא, את ההיסטוריה מאחוריו ואת סגולותיו הרבות.
נכיר את הממתיקים הטבעיים ואת טכניקת העבודה איתם.
נפגוש את השומנים החיוניים לשימוש ונלמד כיצד לשלבם בקינוחים חמים או קרים.
נכין יחד: משקה קקאו מסורתי, גרנולה שוקולד, פרלינים של שוקולד מריר ופירות בשוקולד. כל חומרי הגלם בסדנה הינם טבעוניים, ללא גלוטן וללא סוכר מעובד.

12:00-13:30
סדנת מיינדפולנס אימון מוחי להפחתת לחצים ולהגברת האושר בחיינו
בהנחיית נעמה קטן - מרצה ומנחת סדנאות מיינדפולנס . חוקרת את תחום המיינדפולנס בארגונים באונ' חיפה. מהנדסת תעשיה וניהול ובעלת MBA מאונ' תל אביב
מוזמנים לסדנה מרתקת וחווייתית בה נלמד ונחווה מהו מיינדפולנס, מה מקורותיו וכיצד התפתח להיות השיטה המובילה בעולם להפחתת לחצים, להגברת הקשב האושר ואיכות החיים.
מיינדפולנס, או בעברית - מודעות קשובה פירושו להיות נוכח למה שקורה כאן ועכשיו באופן לא שיפוטי. במהלך הסדנה נתרגל מספר אימונים פרקטיים למח - טכניקות מיקוד והתבוננות המסייעות בהפחתת לחצים, השקטת התודעה ושיפור הריכוז והמיקוד. תרגולים אותם תוכלו לתרגל בעצמכם החל ממחרת ההרצאה. לסיכום נקבל טיפים פרקטיים כיצד להכניס יותר מיינדפולנס לעבודה ולחיי היום - יום.

14:00-15:30
סדנת חיתוך ועיצוב ירקות ופירות כעידוד לאכילה בריאה
בהנחיית חיה רדי - מעצבת ירקות ופירות לארוחה בריאה
כאשת חינוך (14 שנה בתחום) נוכחתי לראות עד כמה חשוב להנגיש לילדים את הירקות והפירות ולגרות את תאבונם לאכילת ירקות בכל ארוחה ובייחוד סידור, חיתוך ועריכת פירות בשולחנות אירועים כתחליף למתוקים. מטרת הסדנה להעביר את המסר החשוב לאכול בריא, בצורה חוויתית, מונגשת, קלילה וכיפית. כדי שכל אחד יוכל להתחבר וליצור את השינוי בחיי היום יום.
בסדנה נלמד חיתוכי ירקות מיוחדים, הכנת מגשים יפים ועיצוב מרכזי שולחן מירקות, נקבל טיפים לחיתוך פירות והכנת מגש פירות מזמין ומגרה.

16:00-17:30
סדנת עיסוי תינוקות בשילוב בייבי יוגה
בהנחיית יפעת נוה שלום - מנחת סדנאות עיסוי תינוקות הודי וקלאסי, בייבי יוגה ושיטת 'התינוק יודע'. בוגרת מכון וינגייט בתנועה לגיל הרך ומפתחת ויוצרת תכני מוזיקה ותנועה לצוותים חינוכיים
בסדנה נתמקד בדרכים, שיטות וקבלת טיפים שיוכלו לעזור להורים להתמודד עם בעיות ואתגרים נפוצים בשנות הינקות של התינוק. נלמד כיצד לחזק את מערכת החיסון, מערכת העצבים, שיווי המשקל, השרירים, הטונוס, כיצד ניתן להקל באופן משמעותי על תופעות גזים, צמיחת שיניים, בעיות עיכול, רוגע, עלייה במשקל ועוד.

18:00-19:30
סדנת רוקחות טבעית לטיפוח עור הפנים
בהנחיית מיכל לוין - הומאופטית וארומטרפיסטית , מנחת סדנאות רוקחות טבעית ומנהלת קהילה מיכל לוין - לרקוח יחד עם הטבע
סדנה מרתקת וחווייתית בה נגלה את סודות הרוקחות הטבעית לעור הפנים.
נדע אחת ולתמיד מהי באמת קוסמטיקה בריאה לעור שלנו.
נגלה מה שמים לנו היום במוצרים ומה התחליף הטבעי ללא כימיקלים ורעלים,
מה משפיע על מראה העור לטוב ולרע ואיך אפשר לעכב את הזדקנות העור ולטפל בקמטים.
תקבלו את הנוסחה המושלמת לשגרת טיפוח עור פנים בריא ותגלו כמה פשוט וקל לרקוח ולהכין בעצמנו מוצרי יומיום פשוטים בריאים וטבעיים.
בסדנה נלמד איך אפשר להכין בקלות מוצרי טיפוח מדהימים לשימוש ביתי, נכין יחד פילינג, מסכה, מסיר איפור, סרום ועוד.

20:00-21:30
סדנת מאכ"ל - ארבעה תמרורים לתזונה מאוזנת ובריא
בהנחיית לאה ברזל -- שפית בריאות ויועצת קולינרית בריאותית, שלקחה על עצמה משימה לשנות את הרגלי התזונה במגזר החרדי ולהפיץ את בשורת הבריאות
בסדנה נלמד על ארבעת תמרורים הנגזרים מהמילה מאכ"ל - מה, איך, כמה ולמה, המעמידים בפנינו אפשריות רבות של למידה רבת תוכן על הרגלי אכילה בריאה מומלצים, על אבות המזון הדרושים, על כללי יסוד בסיסיים באופן האכילה, על בחירת תפריט מאוזן בארוחה, ועל אכילה רגשית. בסדנה נפריך מיתוס שהכנת אוכל בריא דורשת זמן ועולה לא מעט כסף, נלמד כיצד לעשות זאת באמצעות מתכונים למנות עיקריות המתאימות למשפחות גדולות, לאירוע, שבת ואירוח, מאפי בריאות מדגנים מלאים, סלטים וקטניות. נקבל כלים מעשיים לחיבור אורח חיים בריא בכלל ותזונה בריאה בפרט לחיי היומיום. כבונוס תחולק חוברת מתכונים לכל משתתף.

חינם לקהל הרחב במתחם האוהל המרכזי

10:00-10:50
שיעור עיצוב וחיטוב
בהנחיית מיטל שרון מדריכה מטי רשת מכוני כושר
שיעור מטריף בליווי מוזיקה העובד על כלל שרירי הגוף בעזרת משקל הגוף, תוך התמקדות על שרירי הליבה, הישבן והירכיים. סוג שיעור זה מוביל למראה מהודק, מעוצב וחטוב!

11:00-11:50
שיעור צ'י קונג
בהנחיית אילה גרייצר- ירושלמית, מורה בכירה לצ'י קונג רפואי ועוסקת בתחום כשלושים שנה
צ'י קונג זו תנועה מדיטטיבית המבוססת על הרפואה הסינית ומטרתה בריאות ואריכות ימים.
לכל אחד מומלץ להגיע לשיעור ולהתנסות בצ'י קונג הרפואי, המותאם במיוחד למעגלי החיים השונים ולתקופות השינוי והמעבר. התנועות מטפלות ברגשות, בקרקעית האגן, באיברים הפנימיים ובעמוד השדרה, באיכויות של יופי והרמוניה. תרגול קבוע מעניק כוח, גמישות, שלווה וחיבור פנימה.
בשיעור נלמד תרגילים פשוטים שתוכל לתרגל באופן עצמי ולשפר את בריאותך.

12:00-12:50
סדנת קפוארה פתוחה
בהנחיית מסטרה מאקו (ארז מלכה) מהמרכז הישראלי לקפוארה בירושלים
ארז מעביר סדנאות בכל העולם וסוחף לתוך האומנות אלפים מדי שנה. הביה"ס שלו נמצא בסטודיו קפוארה קואוצ' שבאצטדיון טדי
אם חשבתם להתחיל ספורט או כל תחביב לחיים כדאי מאוד שתצטרפו לסדנא פתוחה של מסטרה מאקו!

14:00-14:50
שיטה בינ״ל מתקדמת לאומנויות לחימה XTMA שיעור
Fight House Jerusalem בהנחיית בועז בר מבית
להקניית יכולת גופנית, מיומנויות פיזיות ומנטליות, בטחון ושקט נפשי. מתאים לקהל הרחב לכל הגילאים עם/בלי ידע מוקדם

15:00-15:45
שיעור היפ פופ
בהנחיית נוי יונה מקולבן דאנס
מורה להיפ הופ בוגרת האקדמיה למוסיקה
היפ פופ– סגנון המשקף את תרבות הרחוב ופרברי ניו יורק. כיף , שחרור, אנרגיה והרבה מוסיקה קצבית.
קולבן דאנס- בית המחול הכי לוהט בעיר עם מיטב הרקדנים והמורים המקצועיים

15:45-16:20
שיעור מחול ישראלי עכשווי
בהנחיית עדי גורדון רולינגס מ"מוזה"
מחול ישראלי עכשווי- טכניקה המשלבת אלמנטים מהמחול המודרני, הבלט הקלאסי והפולקלור: לחיזוק היציבה, פיתוח גמישות, התמצאות בחלל, קואורדינציה וכל אלו בדגש על במה ויכולת ביצוע בהופעה. "מוזה" מרכז למחול ותנועה הינו מרכז למחול הפועל כ-20 שנה במינהל הקהילתי בירושלים.

16:30-17:20
שיעור ריקודי עם ומחול ישראלי
בהנחיית הילה מוקדסי
זוכת פרס "תגלית השנה 2018" בטקס פרסי המחול הישראלי לבמה והמחול הישראלי העממי שנערך במעמד משרד התרבות והספורט. מייסדת "קומונע" - סדנאות ריקודי עם ומחול ישראל
הצטרפו להרקדה סוחפת ואנרגטית במגוון סגנונות מוזיקה (ישראלית, לטינית, לועזית, מקצבים אתניים) ויאמבה אנשים טובים!

17:30-18:00
שיעור סלסה למתחילים
בהנחיית חגי גורן ואורן רוסו מ-
הבית של הסלסה בירושלים Capital Latina Salsa
קפיטל לטינה הוא בית ספר ללימוד סלסה וריקוד בכלל בהדרכתם של חגי גורן ואורן רוסו.
חגי ואורן, עברו את הכשרתם באקדמיה לסלסה הטובה בעולם של פרננדו סוסה במילאנו ובחרו להביא את הידע אלינו לישראל. קפיטל לטינה יבואו ללמד אתכם לרקוד סלסה ואח"כ נקנח במסיבת סלסה כיפית.

18:00-18:50
מסיבת סלסה מרקידה
בואו לקחת חלק בריקוד חופשי ומהנה,חגי ואורן מאמינים שכולם יודעים ויכולים לרקוד ריקוד מתוך חופש, בהכרה בכך שאף אחד לא שופט אותנו, תבואו ותבינו.

19:00-19:50
שיעור ריקוד אפריקאי המוני
בהנחיית מאמא אפריקה ישראל
קהילת אוהבי הקצב והגרוב האפריקאי באים להרקיד אתכם בתופים ובמחולות!
מאמא אפריקה ישראל - מי אנחנו ?
קהילה של מתופפים/ות, רקדנים/יות שחיים ונושמים את תרבות אפריקה על כל גווניה.
מטרתנו העיקרית היא הפצת המוזיקה והריקוד האפריקאי בישראל.
הצטרפו אלינו לחגיגה אפריקאית בהנחיית עדי זלינגר ויעל שרוני, מהמורות הוותיקות והמובילות בתחום ובליווי המתופפים ענבר אברמי, יואל בריידמן ואיתי רזניק

20:00-22:00
מסיבת זומבה סוחפת
מטי מועדוני כושר היינו רשת מעצמת סטודיו וחדרי כושר ברחבי ירושלים(מלחה,קניון הדר, משואה, בית שמש, רמות ומעלה אדומים)החזון של מטי הוא לגרום לאנשים להתאהב בספורט בדגש על שירות ובחירת מדריכים בקפידה רבה. מסיבת זומבה מטריפה עם אנדריי ואורלי מדריכי זומבה מהמובילים בתחום.
זומבה היינו שיעור אירובי, מחטב, סוחף ושורף קלוריות, המשלב תנועות ריקוד בסגנון לטיני, במטרה להפוך את האימון למהנה!

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרום תקשורת.