מפרסם: ורד קמינסקי - אפוס
תאריך: 03/07/2019 15:23
עדכון: 04/07/2019 23:11
נושא: בריאות, ילדים ונוער, ספרות
שער החוברת המצורפת לקורס הדיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע, המבוסס על הספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה". צילום: יח"צ.
שער החוברת המצורפת לקורס הדיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע, המבוסס על הספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה". צילום: יח"צ.
הקורס הדיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע, המבוסס על הספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה". צילום: יח"צ.
הקורס הדיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע, המבוסס על הספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה". צילום: יח"צ.
הודעה לעיתונות

גמילה מהרגל מציצת אצבע - קורס דיגיטלי ייחודי

קורס דיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע בקלות ובמהירות, המבוסס על הספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה", יעזור לילדים שלכם להיגמל מההרגל אשר גורם לנזק מתמשך ומשמעותי.

בהתחלה זה נראה מתוק כשהילדים מוצצים אצבע ולעיתים גם נוח, אין צורך לקום בלילות למוצץ, הילדים מרגיעים את עצמם ולכאורה, נראים ילדים "נוחים ורגועים" יותר. אבל אם הילדים לא מצליחים להיגמל בהגיעם לגיל 4, (יש הטוענים שגם בגיל 5), ההרגל הזה מתחיל לגבות מחיר בריאותי משמעותי.

*מתוך מאמר שנכתב בהמשך לתחקיר בנושא הרגל מציצת האצבע והתפרסם באתר אפוס הוצאה לאור, עם עליית הקורס לאוויר, עולה כי, "בזכות הטכנולוגיות הקיימות כיום, אנו יודעים כי ילדים מוצצים אצבע בעודם ברחם אימם. כלומר, פעולה זו מופיעה טרם יציאתם לאוויר העולם. מציצת אצבע ברחם אינה מזיקה מאחר והיא נובעת מתוך רפלקס, לאחר הלידה, מציצת אצבע מספקת רגיעה ומשרה שלווה על התינוק/ילד, אך כשמתרחשת לאורך זמן עלולה להפוך להרגל, וכשנמשכת שנים על גבי שנים, היא הופכת לבעיה שכדאי ורצוי מאוד להיגמל ממנה. בעיה בעלת השלכות לטווח ארוך כגון, שיניים עקומות, פגיעה במבנה הלסת, מנשך הפוך וכו'."

עוד עולה מהמאמר כי, "בניגוד למציצת מוצץ, מהאצבע שלנו לא ניתן להיפרד ולכן גמילה מהתנהגות זו הופכת למשימה מסובכת וקשה, ולעיתים כמעט בלתי אפשרית. ישנן שיטות שונות המציעות עזרה בתהליך הגמילה ומבטיחות לסייע לכם ולילד להפסיק התנהגות זו אחת ולתמיד. שיטות כגון: מדבקת חיך בה הלשון מוצצת את המדבקה במקום את האצבע, מריחת מרה על האצבע שהוא לק שקוף ומר מאוד, התקנת גשר בשיניים, הגבלת זמני המציצה, כפפות מסיליקון לאצבע, תרגול מודעות עצמית, טיפול התנהגותי וועוד."

המאמר מתייחס לשיטות אחרות לגמילה הנחשבות לאגרסיביות יותר, "שיטות אלו לא תמיד מצליחות מאחר והן מנסות למנוע את ההתנהגות בדרכים "אגרסיביות", ואף עלולות לגרום לילד לפתח הרגל בעייתי אחר. מאחר והן לא מטפלות בצורך בגללו הופיעה ההתנהגות אלא רק מטפלות בסימפטום. כלומר, לשם מניעת ההתנהגות לגמרי יש חשיבות רבה לרצון הילד להיגמל. כלומר, כדי שתהליך הגמילה יתרחש ויצליח במלואו, עליכם לבדוק אם ילדיכם מוכן ומעוניין להיגמל."

הקורס מעניק כלים מעשיים לגמילה מהרגל מציצת האצבע ומלווה בסרטונים ובחומרים ייחודיים אשר פותחו במיוחד לקורס זה, וחושף בפני הילדים דרכים יצירתיות להצלחה בגמילה מהרגל מציצת האצבע, וביניהן תהליך אימוני המותאם לילדים אשר מוביל אותם להגדרת המטרות, חיפוש החוזקות שלהם, התמודדות עם השדונים ומאפשר לילדים לצפות הספר המלא בגירסה דיגיטלית ומאפשר להוריד את כל דפי העבודה והיצירה הקשורים לקורס, שמתבסס על תהליך אמיתי שעברה דנה - הדמות הראשית בספר "האצבע של דנה יצאה לחופשה".

חשוב להדגיש כי התהליך יצליח רק כאשר מרגישים שהילדים מוכנים. מתחת לגיל 8 התהליך יצליח באופן מייטבי, בליווי מבוגר שידריך וילווה את הילד צעד אחר צעד!

האסטרטגיות המוצעות בקורס זה מבוססות על מודל אימון התנהגותי, אשר פותח על ידי ליסה גרוסמן, פסיכולוגית חינוכית מומחית, מאמנת אישית מוסמכת בכירה, MCIL.

כל אחד יכול לעזור לילד שלו להיגמל מהרגל מציצת האצבע אבל מתוך רצון, כוונה, אחריות
ושיתוף.

קצת על ורד קמינסקי, יוצרת הקורס: הוציאה לאור בין היתר, 4 ספרי ילדים, ובהם מסר של חיים וחברות, שתורגמו לאנגלית ואף לסינית, רומן, אהבה בניחוח במבוק וכעת נמצאת בעיצומה של עריכת ספר המבוסס על סיפור אמיתי.

* המאמר נכתב עם השקת הקורס וניתן להשתמש בו לצורך כתבה בכל פורמט.
למאמר: http://bit.ly/2RQSsQM
לקורס הדיגיטלי לגמילה מהרגל מציצת האצבע: http://bit.ly/2J9fmjJ
לאתר אפוס: http://bit.ly/2RSzb1m

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד קמינסקי - אפוס.