צלם: שלומי מזרחי
צלם: שלומי מזרחי
הודעה לעיתונות

איך אומרים יזמות בספרדית?

כ-250 הסטודנטים מאורוגואי שהגיעו לישראל כאורחי המכללה למינהל, זכו לאירוח שכלל חשיפה להרצאות מגוונות בתחום היזמות, ואף לטעימה מחיי הלילה של תל אביב

מאות הצעירים דוברי הספרדית שמילאו ברים טרנדים בתל אביב בימים האחרונים, לא הגיעו לכאן למטרות Fun בלבד: כ-250 סטודנטים מאוניברסיטת La Repubblica, האוניברסיטה הציבורית הגדולה באורוגואי, הגיעו לישראל כחלק מתכנית הלימודים שלהם.

הסטודנטים, בשנה השלישית של לימודי התואר הראשון במנהל עסקים, כלכלה וחשבונאות, יוצאים למסע לימודי של חצי שנה ברחבי העולם, כאשר בישראל הם אורחי בית הספר למינהל עסקים של המסלול האקדמי המכללה למינהל.

גליה שוץ, אשת סגל בבית הספר ועוזרת נשיא לפרויקטים ופיתוח, מציינת כי המכללה מארחת את משלחות הסטודנטים מטעם אוניברסיטת La Repubblica זו השנה השישית ברציפות. "לסטודנטים יש זכות בחירה לאיזו מדינות הם רוצים להגיע במסגרת המסע. מספר הסטודנטים המגיעים אלינו גדל מדי שנה - והכל מפה לאוזן. החוג שלנו נחשב טוב ולכן הסטודנטים ממליצים עלינו לחבריהם".

שוץ מציינת כי בכל מדינה אליה מגיעים הסטודנטים הם מתמקדים בנושא אחר, כאשר בישראל הנושא הוא יזמות. הסטודנטים שוהים בארץ כשבוע, מתוכו הם מבלים שלושה ימים בלימודים מרוכזים. שוץ, ילידת אורוגואי בעצמה ודוברת ספרדית, מגייסת סטודנטים מהמכללה דוברי ספרדית שיסייעו לה ללוות את המשלחת, ודואגת שכל המרצים המגיעים לדבר בפניה יהיו דוברי ספרדית.

השנה נחשפו הסטודנטים במשלחת, בין השאר, להרצאה של נציג מחברת SpaceIL, שפיתחה את הגשושית הישראלית הראשונה שטסה לירח. בנוסף, הם התנסו במשחק העסקים FreshBiz, יוזמה ישראלית, שהובל על ידי מנחה שהגיע במיוחד מספרד. ביום האחרון השתתפו הסטודנטים בסדנה בנושא יזמות שהעביר דן בטלר, יזם ישראלי בעל רקע ארגנטינאי, שעשה את האקזיט הראשון שלו בגיל 23, שגם שיתף אותם בסיפורו האישי. "החשיבה מאחורי התכנית שבנינו להם היא יצירת רצף בנושא שלמענו הם הגיעו - יזמות", אומרת שוץ, "ביום הראשון הם שומעים הרצאות על יזמות, ביום השני הם מתנסים במשחק יזמות הפותח להם את החשיבה, וביום השלישי הם משתתפים בסדנה יישומית".

חיזוק מעמדה של המכללה בשוק האקדמי הגלובלי

שוץ מאמינה כי אירוח המשלחת תורם לכל המעורבים - לסטודנטים עצמם הרוכשים כלים חיוניים, למכללה למינהל המחזקת את מעמדה בשוק האקדמי הגלובלי, ולסטודנטים של המכללה הנחשפים לאווירה גלובלית.

מי שמחזק אמירות אלו הוא שי שידלוב, יו"ר אגודת הסטודנטים, שליווה את המשלחת בכל הקשור לחלק החווייתי יותר של השהייה בארץ.
"רק 5% מהסטודנטים חווים במסגרת הלימודים את החוויה של חילופי סטודנטים. הסטודנטים שלנו, במסגרת ליווי הסטודנטים מאורוגואי, נחשפים לאנשים מתרבות אחרת, המדברים שפה אחרת וזה פותח את הראש. בנוסף, אנחנו בעידן של שוק עבודה גלובלי, ויש סיכוי גדול שרבים מאיתנו יעבדו בחברות המעסיקות עובדים מדינות שונות. מפגש כזה, כמו שאנחנו מלווים, עוזר להנגיש את הבינלאומיות ולכן מבחינתנו זו הזדמנות פז".

הליווי של האגודה את המשלחת, כאמור, בא לידי ביטוי בעיקר בצד החברתי - האגודה סגרה עבור המשלחת מקומות בילוי מובילים בתל אביב כמו שלוותא, ג'ימי הו והפאטיו. בנוסף, סטודנטית מבית הספר לתקשורת מתעדת את הביקור כולו, תוך כדי ראיונות עם חברי המשלחת, והביקור אף מתועד ברשתות החברתיות השונות.

"בחרנו לקחת חלק בליווי המשלחת כי אחד האתגרים הכי גדולים כשמגיעות משלחות כאלו הוא האתגר חברתי - הם באים לזמן קצר ולא מצליחים לחוות את חוויה אותנטית ישראלית", אומר שידלוב. "אנחנו, כבני גילם וכמי שנמצאים באותה סיטואציה בחיים, יכולים לעזור להם לחוות חלקים נוספים מישראל", הוא מוסיף.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המסלול האקדמי המכללה למינהל.