ARMOZA FORMATS
ARMOZA FORMATS
הודעה לעיתונות

אקזיט יוצא דופן בשוק התוכן הישראלי: ITV הבריטית רוכשת את ארמוזה פורמטס

אבי ארמוזה: "שוק התוכן הבינלאומי מורכב כיום מענקי תקשורת גלובליים כגון נטפליקס ואמזון וההתמודדות מולם מחייבת עוצמה עסקית. אני מאמין ש-ITV היא השותף המתאים ביותר כדי להצעיד את ארמוזה פורמטס לשלבים הבאים בהתפתחות שלה"

ITV הבריטית מודיעה הבוקר על רכישת ארמוזה פורמטס - חברת התוכן פורצת הדרך מישראל מיסודו של אבי ארמוזה.
החברה מציינת 15 שנים להיווסדה והינה המובילה בישראל בתחום ייצוא וייצור פורמטים הטלוויזיוניים. החברה היתה החלוצה בתחום החל מ- 2005 - אז הפצת תכנים ישראלים לעולם נתפסה כחלום רחוק.
בשנים האחרונות הפכה ישראל לאחת מיצרניות התוכן הנחשבות כאשר ארמוזה פורמטס ניצבת בחזית לרבות מכירת סדרות ותוכניות טלוויזיה שמעולם לא שודרו על המסך בישראל.

ITV סיכמה על רכישת בעלות מלאה של ארמוזה פורטמס. מדובר בעסקה המשמעותית ביותר בענף התקשורת בשנים האחרונות והרכישה הראשונה שלה של חברת תוכן ישראלית. עוד סוכם כי מייסדה אבי ארמוזה – ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.

לפי העסקה, ארמוזה פורמטס תשתלב תחת מטריית הקריאייטיב וההפקה של ITV העולמית תוך מיקסום יכולות התוכן של ארמוזה עם יכולות ההפקה של ITV בעולם, בניהולו של מייק ביל, Head of Global Creative Network. מטה החברה ימשיך לפעול מתל אביב.
אחת מהחברות המשמעותיות אותה רכשה ITV בעבר הייתה טלפה (TALPA), חברת הפורמטים של ג'ון דה-מול יוצר של דה וויס והאח הגדול.

אבי ארמוזה מסר: "ארמוזה פורמטס חרתה על דיגלה לעמוד בחזית היצירה והחדשנות הטלוויזיונית, ועשתה זאת תוך כדי התמודדות עם מורכבות השוק והאתגרים העצומים העומדים בפניו. שוק התוכן הבינלאומי מורכב כיום מענקי תקשורת גלובליים כגון נטפליקס ואמזון וההתמודדות מולם מחייבת עוצמה עסקית. החיבור ל-ITV הוא חיבור טבעי בין שני ארגונים שחולקים את אותו החזון, ערכים ותשוקה להצלחה באמצעות יצירתיות ותוכן מעולה. אני מאמין ש-ITV היא השותף המתאים ביותר כדי להצעיד את ארמוזה פורמטס לשלבים הבאים בהתפתחות שלה".

מריה קיריאקו – נשיאת ITV סטודיוס מסרה: "צמיחתה המטאורית של ארמוזה פורמטס הפכה אותה לאחת מחברות פיתוח והפצת פורמטים מהחשובות בעולם. רכישתה מהווה עבורנו הזדמנות יוצאת דופן לשלב בין החוזקות של ארמוזה ושל ITV . אני משוכנעת שיחד נייצר עוד להיטים לשוק הבינלאומי".

על ארמוזה פורמטס - מציגה קטלוג עשיר של למעלה מ-100 פורמטים המשודרים ביותר מ-35 מדינות. אחת העסקאות המשמעותית של החברה בוצעה מול רשת FOX כאשר זו רכשה את The Four כחלופה לפורמט "אמריקן איידול" ששודר במשך 15 עונות ושינה את פני הטלוויזיה. השעשועון "לעוף על המיליון" אשר החברה מפיצה ברחבי העולם הינו הפורמט הישראלי המצליח בכל הזמנים עם מעל ל-6,000 פרקים שהופקו ביותר מ-30 מדינות.

על ITV - ענק התקשורת הבריטי הכולל 6 ערוצי שידור בינהם הערוץ המסחרי הגדול בבריטניה. החברה מייצרת מעל 8,900 שעות של תוכן מקורי בכל שנה באמצעות 55 חברות הפקה ב-12 מדינות ברחבי העולם, ביניהן, בריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, צרפת, גרמניה ועוד. 45,000 שעות תוכן של ITV נמכרות למעל 3,000 גופי שידור ברחבי העולם. ITV דוגלת בתוכן שמניע אנשים, יוצר שיח ומעצב תרבויות מסביב לעולם. המוטו המנחה שלה הוא More Than TV. בין אלפי השעות שהיא מיוצרת, מפיקה ומשדרת ניתן למצוא סדרות דרמה שוברות קופות כמו The Bodyguard, Poldark, Line of Duty ותכניות מכל ז'אנר טלוויזיוני אפשרי דוגמת, Love Island, I'm a Celebrity, Get Me Out Of Here, Queer Eye, The Voice, The Chase, Come Dine With Me ועוד רבות אחרות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרבט & וייס.