הודעה לעיתונות

בדרום הר חברון, מזרח ירושלים ובקעת הירדן: הריסת בתים סיטונית, עקירת עצים בשמורת טבע, עדרי מתנחלים רועים בשדות פלסטינים

השבוע במזרח ירושלים, דרום הר חברון ובקעת הירדן

המתקפה האלימה של משטרת ישראל על עיסאוויה נמשכת, ותועדה על ידי פעילים שקיימו משמרות בכפר במהלך כל השבוע שעבר; ב-4 ליולי הגיע כוח צבא לשמורת טבע פלסטינית קטנה ליד אום אל חיר, ובאמצעות חמישה דחפורים עקר את כל עצי השיטין שניטעו בשמורה לפני כעשור

המשטרה ממשיכה לתקוף בעיסאוויה בפריצות אלימות לבתים בכפר, מעצרים, חיפושים ודוחות במחסומים בתוך הכפר ובשתי הכניסות אליו. במהלך כל השבוע הגיעו פעילים למשמרות שתיעדו את ההשתוללות המשטרתית בכפר. נוכחות הפעילים מרסנת מעט את השוטרים ולעתים מקצרת את משך שהותם במקום.

בסילוואן נערכים לפינוי משפחת סיאם מביתה והכנסת מתנחלים במקומם. משמרות הזדהות ומחאה התקיימו ביום ראשון וביום שישי. בימים הקרובים יקיימו פעילים גם משמרות נוכחות בתוך הבית המיועד לפינוי.

בצפון בקעת הירדן, בעוג'ה וברשאש ליוו פעילים את הרועים הפלסטינים במרעה. בעוג'ה גורשו הרועים מספר פעמים השבוע על ידי הצבא ללא צו וללא סמכות. תושבי סמרה שבצפון הבקעה סובלים מהתעמרות חדשה מצד המתנחלים ממאחז אום זוקא, שהחלו לשלח את עדריהם לתוך אדמות מעובדות של שכניהם הפלסטינים ולהניח לצאן לחסל את הגידולים.

בדרום הר חברון נערך ליווי רועים בשבת, 6 ביולי, באום אל עמד וכן בוואדי סוויד, שם התנהל המרעה בשקט גם במהלך השבוע תחת אבטחה צבאית. פעילי תעאיוש הגיעו בשבת לתעד את ההרס שחולל הצבא בשמורת טבע קטנה שהקימו הפלסטינים בין אום אל חיר לחמידה. השמורה שהוקמה לפני יותר מעשר שנים מגודרת, ובשטחה בורות מים, מתקן משחקים לילדים ונטיעות עצים מקומיים. ב-4 ליולי הגיע למקום כוח צבאי מלווה ב-5 דחפורים שעקרו את כל עשרות עצי השיטין הוותיקים בשמורה.